נציג עליבאבא בישראל: "היום אנשים קונים אחרת וזה התחיל בסין"
חן סבן, בעל חברת גיים און, נציגת עליבאבא בישראל, בכנס שירות וחווית לקוח של "כלכליסט", עליבאבא "היא כבר מזמן לא רק מרקטפלייס. יש לה חברת סרטים וחברת פלאפונים ואת אחד הבנקים הגדולים בעולם"
"בזמן מגפת הסארס ב-2003, עובד אחד של עליבאבא נחשד כחולה, אז שלחו את כל 30,000 העובדים הביתה. כדי שבעלי המניות לא ידעו, הכשירו את כולם לענות לטלפונים מהבית", כך סיפר הבוקר (ב') חן סבן, בעל חברת גיים און, נציגת עליבאבא בישראל, בכנס שירות וחווית לקוח של "כלכליסט". "המשך השירות גילם את מוטיב הלקוח במקום הראשון של החברה".
עליבאבא, ענקית המסחר האלקטרוני הסינית, "היא כבר מזמן לא רק מרקטפלייס", אומר סבן. "יש לה חברת סרטים וחברת פלאפונים ואת אחד הבנקים הגדולים בעולם".
לדבריו, השינויים המובילים בשנים האחרונות בעולם המסחר המקוון, החל מתשלומים רק דרך אפליקציה ועד משקפי מציאות מדומה שמאפשרים לאנשים לראות חנויות ומוצרים באופן וירטואלי, מגיעים ממנה.
ב-2017, סייבר מאנדיי עשה 3.4 מיליארד דולר ובלאק פריידיי עשה 3.34 מיליארד דולר, לפי סבן, אבל ביום הרווקים הסיני, עליבאבא עשתה 17.8 מיליארד תוך 24 שעות. "השנה החברה כבר סגרה מכירות של 30.8 מיליארד דולר. למעלה מ-100 מותגים בינלאומיים עברו באותו יום מכירות של 11 מיליון יואן. צריך להבין ש-B2B ו-B2C הם כבר לא רק טייטלים. אנשים קונים אחרת וזה התחיל בסין".