ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

"מפינוקיו למדתי - תמיד תן למצפון להוביל אותך"

סיימון פיליפס, עד לאחרונה סגן נשיא דיסני אירופה והמזרח התיכון, אמר בכנס שירות וחווית לקוח של "כלכליסט", כי "כל הקריירה שלי סבבה סביב האופן בו מותגים יוצרים את חווית המשתמש שלהם. אבל לא תמיד ברור מה ההבדל בין שירות לקוח ובין חווית המשתמש"

לילך באומר 13:5526.11.18


 

 

"חווית משתמש קסומה מתחילה באופן שבו אתה יוצר קשר עם הצרכן", כך פתח את דבריו הבוקר (ב') סיימון פיליפס, סגן נשיא דיסני אירופה והמזרח התיכון לשעבר, בכנס שירות וחווית לקוח של "כלכליסט".

 

לפני שמילא תפקיד זה היה נשיא במארוול העולמית, שם היה מעורב בהכנת סרטי "איירון מן" ו"הנוקמים". "הבן שלי אמר לי בעבר שכשאמות הוא רוצה את התפקיד שלי," צחק. "זה אולי נשמע מורבידי, אבל עבורי זו הייתה מחמאה".

 

"כל הקריירה שלי סבבה סביב האופן בו מותגים יוצרים את חווית המשתמש שלהם", אמר פיליפס, שהיה מעורב בהבאת שמות מוכרים כמו פוקימון, צבי הנינג'ה וסרטי הארי פוטר לשוק העולמי. "זה מונח ששומעים בהרבה מאוד מגזרים, אבל לא תמיד ברור מה ההבדל בין שירות לקוח ובין חווית המשתמש".

 

לפי אוניברסיטת הרווארד, הסביר פיליפס, חווית המשתמש היא מכלול כל האינטראקציות שחברה מנהלת מול לקוח – מהרגע שבו הוא שומע לראשונה על החברה או המוצרים שלה, דרך קניית השירות או המוצר, ועד השירות המתמשך לאחר מכן. היא כוללת בתוכה אלמנטים שלפעמים אנשים לא משייכים לחוויית הלקוח, כמו שיווק וניהול מוניטין. בדיסני, הוא אומר, החברה קראה לאינטראקציות הקריטיות נקודות מגע. "זו החוויה הכוללת של מה שלקוח מחפש. וזה צריך להיות בעדיפות העליונה של החברות כאשר הן מתכננות את האסטרטגיה שלהן, בייחוד בשוק התחרותי של היום."

 

המוטו של דיסני הוא שהלקוח אולי אינו שייך לאף אחד, אבל יש מישהו שמעצב ושולט על הרגע, מסביר פיליפס את גישת החברה. ובדיסני, הדרך לעשות זאת היא דרך העובדים. הוא מצטט את וולט דיסני עצמו, אשר אמר שאפשר לבנות את המקום הכי מופלא בעולם, אבל בשביל להפוך אותו למציאות נדרשים אנשים.

 

"מרגע שלקוח נכנס בדלתות החנות שלך, או נכנס לאתר שלך, החוויה שלו למול המותג של מתחילה," אמר פיליפס, ולכן האופן בו העובדים בונים עם הלקוח את מערכת היחסים היא חלק בסיסי מההכשרה שעובדי דיסני מקבלים מהיום הראשון שלהם בעבודה, ללא קשר לתפקיד אותו ימלאו, ויחד עם הכישורים הנדרשים, מוסברת גם המטרה העליונה של החברה-יצירת אושר. בדיסני, הלקוחות אינם לקוחות אלא 'אורחים', והעובדים אינם עובדים אלא 'צוות משתתפים' שלוקחים חלק פעיל בחזון החברה. כאשר מעניקים לעובדים סמכות לפעול, הם עושים מעל ומעבר לתפקיד שלהם, כי הם מרגישים שלעבודה שלהם יש משמעות".

 

 

סיימון פיליפ בכנס. "המוטו של דיסני הוא שהלקוח אולי אינו שייך לאף אחד,  אבל יש מישהו שמעצב ושולט על הרגע" סיימון פיליפ בכנס. "המוטו של דיסני הוא שהלקוח אולי אינו שייך לאף אחד, אבל יש מישהו שמעצב ושולט על הרגע" צילום: אוראל כהן

 

לאחד את כל עובדי החברה

 

לפיליפס קווים מנחים ליצירת חוויית משתמש משמעותית, ללא קשר לסוג הארגון. הראשון הוא אתוס משותף וברור שיגדיר את החוויה ברמה הרגשית, ושיאחד את כל עובדי החברה. "זה הכלי העיקרי שמעביר לעובדים למה החברה קיימת, ואיך ליצור קשר משמעותי עם הלקוח", הוא הסביר.

 

הקו המנחה השני הוא הבנת הלקוח, באופן הרבה יותר מעמיק מחוויית השירות המסורתית, ברמת הציפיות, על מנת ליצור חוויית משתמש אינדיבידואלית. "צריך לחשוב על זה לא כהוצאה, אלא כנכס. תמיד מצאתי שהתשואה שמקבלים מיצירת לקוח שיישאר איתך לאורך כל חייו היא גדולה הרבה יותר מההוצאות שכרוכות ביצירת השירות היוצא מן הכלל שיאפשר זאת."

 

את השיחה הוא סיים ב-10 שיעורים לגבי חוויית המשתמש אותם למד מהדמויות הפיקטיביות השונות איתן עבד במהלך השנים.

 

מניק פיורי מ"הנוקמים", אמר, הוא למד את הערך של לאגד יחדיו קבוצה של אנשים יוצאי דופן ולראות אם הם יוכלו להפוך למשהו שהוא יותר מכלל חלקיו אם יעבדו יחדיו תחת מטרה אחת. "הוא ידע שהקרב שמגיע גדול יותר ממה שגיבור על אחד, חזק ככל שיהיה, יוכל להתמודד איתו לבד." חברה צריכה את הכוח המשותף של כל יחידותיה כדי להשיג את החזון שלה, סיכם.

 

מברוס ויין, בטמן, למד שכל הכלים שברשותו של אדם לא יעשו הבדל אם לא ילמד איך להשתמש בהם נכון. לכן הכשרה נכונה ומעמיקה היא אבן פינה בכל אסטרטגיית חווית משתמש.

 

ספיידרמן, עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה. "ספיידרמן מאמין בלפתור סוגיות לפני שהן הופכות לבעיה אמיתית," הסביר פיליפס. "זה נהדר כשלקוח מתקשר עם בעיה ואתה יכול לפתור אותה מהר וביעילות. אבל אם אתה יכול לפתור ולנטרל בעיות עוד לפני שהן נוצרות, זה כמובן אפילו יותר טוב."

 

"מוצאים את נמו" – חדשות עוברות מהר: האב היה המום כאשר גילה שלא משנה לאן הוא הגיע בחיפושיו, כולם ידעו על בנו שנעלם. "היום זו נכון עוד יותר מתמיד תודות למדיה החברתית. וצריך לקחת בחשבון שחדשות טובות אמנם עוברות מהר – אבל חדשות רעות עוד יותר," לפי פיליפס. "חוויית משתמש רעה אחת יכולה לפגוע במוניטין של חברה מאוד, ולעומת זאת חווייה טובה יכולה לעזור לחברה לזכות בלקוחות חדשים."

 

רפונזל, או פעמונית. "עבורי, הסרט הוא על הצורך לצאת מתחום הנוחות שלך. זה אומר לאמן את העובדים שלך לעשות את ההחלטות שלהם באופן עצמאי."

 

רפיקי מ"מלך האריות" – העבר כואב, אבל אפשר לברוח ממנו או ללמוד ממנו. "התייחסו לטעויות כאל הזדמנויות למידה."

 

מפו הדב, הוא למד שקצת מחשבה על אחרים עושה את כל ההבדל. "שים את עצמך בנעלי הלקוח, והראה אמפטיה והבנה."

 

ג'ק ספארו מ"שודדי הקאריביים" – האופן בו אתה מתייחס לבעיה עושה את כל ההבדל. "זה נכון לכל סיטואציה בחיים וגם לחוויית הלקוח. לקוח כועס יכול להפוך ללקוח מרוצה עם ההתייחסות הנכונה."

 

מסינדרלה אפשר ללמוד שרק בגלל שתמיד עשית פעולה מסוימת בדרך אחת ספציפית, אין סיבה לא לשנות את האופן בו אתה מתנהל. "הקשב לעובדיך, ותן להם לפעול בדרכים שהם חושבים לנכון מול הלקוח."

 

השיעור העשירי והאחרון הוא מפינוקיו. "זה אולי השיעור האהוב עלי," אמר פיליפס. "תמיד תן למצפון להוביל אותך. זה המסר שאמור להיות בראש מעייניו של כל עוסק שנוגע לבני אדם – עשה את הדבר הנכון."

בטל שלח
    לכל התגובות
    x