תפור עלייך: מיזם האופנה שיעזור להפחית זיהום
המעצבת עדי לי-כהן ואמן החושים ליאור סושרד יצרו את מיזם האופנה anywear שמאפשר לכם לעצב בעצמכם את הבגד שתקנו, וזה יגיע לביתכם מוכן על פי מידתכם. anywear יוצג במפגש "כשטכנולוגיה ואופנה נפגשות" שיתקיים ב-Labs במגדל שרונה ת"א ביום רביעי הבא
"תעשיית האופנה היא התעשיה המזהמת ביותר, אחרי תעשיית הרכב", אומרת עדי-לי כהן, היזמת והמנהלת של סטארט-אפ האופנה anywear, פלטפורמה אינטרנטית המאפשרת לכל אחת לעצב את הבגד שלה לפי מידותיה ולפי טעמה, כשהבגד המוכן נשלח אליה עד הבית.
המטרה של עדי-לי והחזון הגדול שלה הוא להגיע למצב שבו אנחנו קונים פחות בגדים, או לפחות קונים רק מה שנלבש בסופו של דבר.
הרעיון הוא שברגע שהצרכנים יוכלו לעצב בעצמם את הבגד לפי טעמם הייחודי, ואותו בגד ייתפר באופן מושלם למידותיהם, כך הם יתחברו לבגד בשעיצבו באופן רגשי וייצרו פחות פסולת שמקורה מבגדים שמצאו את דרכם החוצה מהארון.
"באתרי האופנה הגדולים שיעור החזרת הבגדים עומד על 70% בעוד שבאתר שלנו הוא פחות מאחוז, כי אצלנו הלקוחה מתחברת רגשית לבגד שהיא עיצבה בעצמה והחוויה היא מאוד אישית. אפילו התווית מאחורה היא עם שם הלקוחה", אומרת עדי-לי. "בצורה הזו עיצובים טובים זוכים להמון אהדה בעיקר ברשתות החברתיות אליהן הלקוחות המרוצות מעלות תמונות עם הבגד שעיצבו ומקבלות בקשות עיצוב ואפילו יוצרות לעצמן חוג לקוחות".
עדי רואה את האתר כסוג של פלטפורמה, בדומה לזו של Fiverr, שמקשרת בין לקוחות, מעצבות וחייטות: "כדי לעמוד בביקוש אנחנו עובדים כרגע עם מספר מפעלים שמייצרים עבור הלקוחות שלנו את הבגדים שהזמינו לפי מידה, ובנוסף אנחנו מעסיקים תופרות מהבית. בהמשך נוכל אולי להעסיק בעיקר תופרות מהבית והמיזם הזה יוכל לייצר עבודה לתופרות ומעצבות גם יחד".
במיזם שותף גם אמן החושים ליאור סושרד שמאמין מאוד במוצר ועוזר לקדם אותו ואת החזון שהוא מתעתד להפוך למציאות.
את הסטארט-אפ שלה, anywear, תציג עדי-לי כהן במפגש "כשטכנולוגיה ואופנה נפגשות" שיתקיים ביום רביעי הבא 14 בנובמבר, במתחם הכנסים של LABS במגדל שרונה בת"א. המפגש הזה הוא הרביעי בסדרת הערבים מעוררי ההשראה שבמרכזם עומדת השאלה כיצד הטכנולוגיה עושה טרנספורמציה בתחומים שונים בחיינו. מפגשים קודמים עסקו במפגש בין הטכנולוגיה לאוכל, ספורט ואהבה.
בשנים האחרונות החיבור בין טכנולוגיה לאופנה הולך ומתהדק עם עלייתו המטאורית של עולם המסחר המקוון ושגשוגן של רשתות חברתיות, בעקבותיהם נולד תחום ה־FashTech וביחד איתו לא מעט סטארטאפים ומיזמים.
באירוע הקרוב ניחשף לגל החדשנות ששוטף את עולם האופנה, החל מפיתוח חומרים ובדים חדשים, דרך תהליך העיצוב והייצור, ועד למהפכה שעוברת על חוויית הקנייה. אחרי הכל, אין דבר קבוע יותר מאופנות מתחלפות.