איתמר פרידמן: "עליבאבא ישראל מפתחת תחום שישלב את הקמעונאות בעולם הדיגיטלי"
מנהל מרכז הפיתוח של עליבאבא בישראל אמר בוועידת הדיגיטל והמובייל של כלכליסט ובנק הפועלים, כי "עליבאבא עוסקת גם בנושא שלוחים, לקוח במרחק יוכל לעשות הזמנה של מוצרים טריים בו ברגע ההזמנה תגיע לדייל, והמשלוח יגיע ללקוח תוך פחות משעה"
"כל מה שיכול להיות דיגיטלי בסוף יהיה כזה", אמר איתמר פרידמן מנהל מרכז הפיתוח של עליבאבא בישראל, בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט" ובנק הפועלים.
פרידמן הוא אחד מבעלי ויז'ואליד (Visualead) שפיתחה מערכת תוכנה ליצירת QR צבעוני ונרכשה בנובמבר 2017 על ידי הענקית הסינית עליבאבא ומאז הפכה לאחד ממרכזי הפיתוח העולמיים של החברה.
לדברי פרידמן עליבאבא באמצעות מרכז הפיתוח הישראלי מפתח תחום חדש המוכנה ניו-ריטל (new retail). פרידמן הסביר כי הכוונה היא "לקחת את עולם הקמעונאות, משלוחים, מלונאות ולשלב אותם בעולם הדיגיטלי".
בהרצאתו הציג פרידמן שורה של דוגמאות וכיווני פיתוח אפשריים. "הרבה פעמים מסעדתו משתמשות באיפד כדי להמחיש את המנות, אבל אפשר להשתמש ברעיון הזה בכל חנות, ואפשר לקחת את זה עד הבית - למשל בחנות רהיטים ליצור הדמיה שתמחיש כיצד הרהיט יראה בבית".
להערכת פרידמן "הטכנולוגיות ילכו לכיוון של פרסונליזלציה. למשל, בעולם האופנה אפשר לחפש בגדים בצורה אישית, ואפשר להוסיף גם חווית שירות - למשל מידע על אותו מוצר בצורה אינטראקטיבית.
"בחנות אופנה, לאחר שמיששתם את מה שרציתם לקנות, תוכלו לסמן דברים שבהם את מעוניינים, תוכלו להשתמש במראה שתדמה את הבגד על גופך, בחדר ההלבשה יהיו טכנולוגיות שיאפשרו לקבל בצורה אוטומטית בגדים - כאלה שבחרתם מלכתחילה או כאלה שבחרתם בחדר ההלבשה תוך כדי מדידות.
"בסופרמרקט, לקוח שנכנס יוכל לבחור את המוצרים שהוא רוצה וללכת, וכך לחסוך את העמידה בתור. אבל, אפשר לחדש מעבר לכך - למשל אם החנות תדע את המסלול שבו אתה מתכוון ללכת, תוכל לקבל בדרך קופון מתאים לצרכים שלך, הדיגיטציה תוכל לאפשר למצוא את המוצר הרצוי בחנות.
"סוגיה נוספת שמעסיקה את עליבאבא היא המשלוחים, לקוח במרחק יוכל לעשות הזמנה של מוצרים טריים בו ברגע ההזמנה תגיע לדייל, והמשלוח יגיע ללקוח תוך פחות משעה", אמר פרידמן.