ועידת המובייל
מנכ"ל בוקינג, גלן פוגל: "פתחנו משרד בת"א - כדי שנוכל להביא את הכישרונות הטובים ביותר בתחום הבינה המלאכותית"
נשיא ומנכ"ל בוקינג הולדינגס בוועידת הדיגיטל והמובייל של כלכליסט ובנק הפועלים: "אם אתה רוצה לדוג לך לאגם שיש בו הרבה דגים - בישראל יש הרבה דגים". לדבריו, היום כולם מתרכזים בבינה מלאכותית, "כל מי שלא בתחום ה-AI יכשל"
"אם אתה רוצה לדוג לך לאגם שיש בו הרבה דגים - בישראל יש הרבה דגים", כך אמר גלן פוגל, מנכ"ל ונשיא ענקית התיירות בוקינג הולדינגס (Booking Holdings) בהתייחס להשקעות החברה והנוכחות שלה בישראל. פוגל דיבר הבוקר (ב') בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט" ובנק הפועלים הנערכת השנה בפעם השמינית בגני התערוכה בתל אביב.
השנה, מתמקדת הוועידה בממשק שבין העולם הפיסי לעולם הדיגיטלי, ועוסקת בשאלה כיצד הטכנולוגיה משפיעה על מערכות היחסים האנושיות, על המרקם החברתי ועל נפש האדם.
בוקינג הולדינגס היא בין חברות התיירות המקוונות הגדולות בעולם והבעלים של כמה מהמותגים המובילים בשוק לתיירות, השכרת רכבים והזמנות לינה, מסעדות ובילוי ובראשם בוקינג.קום, פרייסליין, קייאק, אופן טייבל, ורנטלקארס.קום. במהלך 2017, צרכנים הזמינו באמצעות השירותים השונים של החברה 673.1 מיליון לילות לינה, שכרו רכבים ל-73 מיליון ימים וקנו 6.9 מיליון כרטיסי טיסה, על פי נתוני החברה.
פוגל דיבר בשיחה עם פיונה דרמון, שותפה בקרן JVP הירושלמית.
"כולם יודעים כמה קשה לטוס, הטכנולוגיה יכולה לעזור להוריד את החיכוך", הסביר פוגל. "יש הרבה אפשרויות אבל קשה לדעת אם אתה מקבל את האפשרויות הטובות ביותר", הוא הוסיף. "באמצעות בינה מלאכותית אנחנו יכולים להשתמש בהיסטוריה שלך ושל אנשים שדומים לך ולהשתמש בלמידת מכונה כדי לתת לך את אפשרויות החופשה הכי מתאימות עבורך".
"בינה מלאכותית יכולה לעזור גם לאחר ביצוע ההזמנה", אמר פוגל. "נגיד שאתה בדרך לשדה התעופה ובוטלה לך טיסה, יכול להיות שזה אומר שתאחר לארוחה במסעדה או לנהג שחיכה לך בשדה התעופה ואולי במלון יחשבו שאתה לא מגיע ויתנו את החדר שלך למישהו אחר - לשנות כל דבר בנפרד זה מסורבל ותמיד מפספסים משהו", הוא הסביר. לדבריו, שירות חכם יעשה את כל הדברים האלה באופן אוטומטי.
פוגל התמנה למנכ"ל בוקינג הולדינגס בינואר 2017 אחרי כ-17 שנה בתפקידים שונים בחברה. "עולם התיירות המקוונת עבר תהפוכות מאז שנכנסת לחברה בשנת 2,000, אתה יכול לשתף אותנו באיך אתה רואה את ההתפתחויות בתחום הנסיעות?" שאלה דרמון.
"החברה היא שחקן הנסיעות הגדול בתעשיה וזה לא קרה במקרה. התחלנו כחברה קטנה בקונטיקט שהיא לא ממש חממה של טכנולוגיה אבל היה לנו חזון לעזור לאנשים לחוות את העולם דרך טכנולוגיה, השתמשנו בטכנולוגיה כדי לעזור לאנשים לעשות מה שהם רוצים ולחקור את הכוכב הנפלא הזה שאנחנו חיים בו. זה לא היה קל," השיב פוגל.
"כשהתחלנו לא היה דבר כזה מובייל. היה רק דסקטופ וזה מה שעשינו, ואז התחיל המובייל, וכולם הפכו למובייל-פירסט", הוא אמר. היום כולם מתרכזים בבינה מלאכותית, כל מי שלא בתחום ה-AI יכשל, הוסיף פוגל. "בגלל זה פתחנו משרד בתל-אביב, כדי שנוכל להביא את הכישרונות הטובים ביותר".