ועידת המובייל
"לקוח יוכל לפתוח חשבון גם בשלוש לפנות בוקר"
בנק הפועלים יאפשר לפתוח חשבון בנק דרך האפליקציה באמצעות סריקת תעודת זהות, סריקת פנים והקלטה קולית
"מבחינתנו הצטרפות לבנק זה אירוע מכונן, חוויה שכולם זוכרים", אמר סער זכריש, מנהל הדיגיטל בחטיבת החדשנות של בנק הפועלים (CDO). "היה חשוב לנו להעביר גם את האירוע הזה לדיגיטל בחוויה פשוטה ונוחה, שמאפשרת לך להפוך ללקוח הבנק במלוא המובן בתהליך שלוקח 7‑10 דקות, וכל מה שאתה צריך זה את הטלפון הנייד שלך ותעודת זהות".
היכולת החדשה שתתווסף לאפליקציה תושק באופן רשמי בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט" בשיתוף בנק הפועלים שמתקיימת היום במרכז הירידים בתל אביב.
לחייך, להקליט ולהפוך ללקוח של הבנק
אז איך זה עובד? החידוש מסתמך בעיקר על טכנולוגיית זיהוי פנים מיוחדת שיודעת לא רק לזהות את תווי הפנים אלא גם "לבדוק חיות", כלומר יודעת להבחין בין תמונה שמוצגת לה לבין יצור חי, למשל על ידי זה שהיא מבקשת מהאדם המזדהה לחייך או להזיז את הפנים בצורה מסוימת.
בנוסף, ישנה טכנולוגיה לסריקת תעודות זהות שמבצעת אימותים אונליין מול מאגרי משרד הפנים. "אנחנו הבנק הראשון בישראל ואחד מהראשונים בעולם שמציע חוויה של פתיחת חשבון שנראית דומה מאוד לחוויה של פתיחת חשבון פייסבוק או אמזון - מדובר במספר פעולות פשוטות, שאפשר לבצע מכל מקום ובכל שעה ולא דורשות שום שיחת טלפון או ביקור בסניף", אמר ד"ר רונן יוכפז, מנהל אגף הפיתוח בחטיבה הטכנולוגית של הבנק. "התהליך כולל שאלון סטנדרטי של 'הכר את הלקוח' ותהליך זיהוי בשלושה שלבים: סריקת תעודת זהות, זיהוי פנים והקלטת קטע קול".
"האפליקציה מאובטחת כמו הזדהות עם תעודה בסניף"
כמו במקרים רבים אחרים, בבנק הבינו שגם כאן עלולה הקדמה הטכנולוגית להביא עמה לא מעט חששות. "השקענו המון מחשבה בחוויית משתמש, המון מתוך הבנה שיש לקוחות שנרתעים וחוששים", סיפר זכריש. "היה חשוב לנו לדאוג שכל התהליך יהיה נגיש, ילווה בהסברים פשוטים וברורים וייצור חוויה נעימה ללקוחות. עד כה הפידבקים שאנחנו מקבלים מצויינים".
בנוגע לדאגה הקשורה באבטחת המידע השיב יוכפז: "אימצנו טכנולוגיות שמגיעות מהעולם של התעשיות הבטחוניות, ואני יכול לומר שרמת האבטחה שאנחנו מציעים כאן לא נופלת מרמת האבטחה של אדם שנכנס לסניף ומזדהה עם תעודה. היתרון הוא שבמקרה הזה הוא יכול לפתוח את החשבון גם בשלוש לפנות בוקר כשהוא לא מצליח להירדם".
את העבודה על פיתוח היכולת החדשה החלו בבנק לפני מספר חודשים בלבד, והיא מהווה רק חלק בתהליך שעובר הבנק בתקופה האחרונה. "בימים אלו נמצא בנק הפועלים בתהליך מאסיבי של טרנספורמציה דיגיטלית", אמר יוכפז. "אנחנו מנסים לייצר שירותים שנותנים חוויה דיגיטלית כמה שיותר פשוטה ונוחה ללקוחות. אנחנו רוצים ללוות את הלקוח בכל מקום וזמן ולתת לו את החוויה הטובה ביותר", הוסיף יוכפז והסביר שהתהליך מתאפיין גם בצמצום זמני הפיתוח והאצת תהליכי העבודה על מנת לספק ללקוחות את התוצרים במהירות המירבית.
"מדובר בסנונית ראשונה של אותה מהפכה דיגיטלית שהבנק עובר, שמטרתה העיקרית היא להנגיש את כל השירותים מבלי שהלקוחות יצטרכו לבקר בסניף", סיכם זכריש והוסיף כי "אנחנו ממשיכים לייצר עוד נקודות מפגש בין הבנק ללקוחות בכל מקום ובכל שעה ובכך לתת את החוויה שהבנק הוא חלק בלתי נפרד מהיום־יום של הלקוח ומההחלטות שהוא מקבל".