ועידת פריז
ליאור סיטון, מובילאיי: "הרכב לומד לנהל משא ומתן"
סיטון, משנה למנכ"ל חטיבת האפטרמרקט במובילאיי, שדיבר בוועידת פריז של כלכליסט, אמר כי "חיישני נהיגה אוטונומית צריכים להיות חיישנים חזותיים שיכולים להבין את כל החפצים הרלבנטים בדרך. החלק הבא בטכנולוגיה הוא מפות HD. צריך מיפוי מאוד מדויק של הדרך. המערכות שלנו אוספות מידע, שולחות אותו לענן ויוצרות מפות HD"
"90% מתאונות הדרכים נגרמות בגלל הגורם האנושי. אנחנו נהגים גרועים, זו עובדה. כל המחקרים מדגימים שמכוניות אוטונומיות מלאות יביאו לירידה של 90% בתאונות", כך אמר משנה למנכ"ל חטיבת ה־Aftermarket של מובילאיי, ליאור סיטון, בוועידת "כלכליסט" בפריז.
את מרבית דבריו הקדיש סיטון כדי להסביר איך הטכנולוגיה של מובילאיי תאפשר את הירידה המובטחת בתאונות. "יש כבר 27 מיליון רכבים מ־25 יצרנים שמשתמשים בטכנולוגיה שלנו", אמר. "אנחנו מספקים חיישן חזותי שיזהה חפצים, הולכי רגל, כלי רכב אחרים וכל מה שרלבנטי לנהיגה. אנחנו עושים את זה באופן מדויק מאוד, עם תכונות כמו התראות מפני התנגשות ובלימה אוטומטית. המערכת שלנו כוללה כמה יסודות טכנולוגיים, ניתנת לפרישה במהירות גדולה ובקנה מידה גדול ומאפשרת הסדרה של בטיחות ושקיפות.
"חיישני נהיגה אוטונומית צריכים להיות חיישנים חזותיים שיכולים להבין את כל החפצים הרלבנטים בדרך. החלק הבא בטכנולוגיה הוא מפות HD. צריך מיפוי מאוד מדויק של הדרך. המערכות שלנו אוספות מידע, שולחות אותו לענן ויוצרות מפות HD. יש בדרך תמרורים, רמזורים, כל מה שצריך כדי לאפשר לזהות את המיקום של הרכב בדיוק של חמישה סנטימטר. אנחנו יכולים להתאים את המערכת הזו גם לציי רכב קיימים. כל פקק תנועה, כל מהמורה, כל עץ שנפל אנחנו יודעים על זה מיד והמידע מעודכן ומופץ.
"חלק אחר בטכנולוגיה הוא שימוש בלמידה עמוקה. כשבני אדם נוהגים הם משתמשים באינטואיציה, מנהלים משא ומתן. אנחנו מלמדים את התוכנה איך לנהל משא ומתן עם נהגים אנושיים".