ועידת פריז
מנכ"ל ומייסד ארגוס: "איך לאבטח רכב מקושר? במניעה, בהבנה, ובתגובה"
עופר בן נון הסביר איך החברה מונעת פריצות למחשבי מכוניות מקושרות. "זה מתחיל בשלב הייצור ונמשך כל זמן שהמכונית על הכביש"
"הצוותים שלנו בארגוס הצליחו לפרוץ למכוניות מקושרות בכל המקרים שבדקנו", סיפר אתמול עופר בן נון, מייסד־שותף ומנכ"ל ארגוס (Argus) המפתחת פתרונות סייבר לרכב האוטונומי, בוועידת הרכב בפריז.
בן נון המחיש בכמה דוגמאות את הקלות שבה אפשר לפרוץ למחשבים של כלי הרכב. "במקרה אחד הצלחנו לפרוץ למכונית באמצע הנסיעה באמצעות בלוטות'. במקרה אחר פרצנו לצי משאיות באירופה באמצעות הודעת סמס. אפשר לומר בוודאות ש־100% מהמכוניות המקושרות ייפרצו ‑ זו רק שאלה של זמן".
אף על פי כן, בן נון מדגיש שיש דרכים להתגונן, ומונה שלושה עקרונות שגיבשו אנשי ארגוס: מניעה; הבנה ‑ לדעת מה קורה בזמן אמת; ותגובה ‑ פעולה לצמצום הנזק. "ההגנה שאנחנו מספקים מתחילה עם ייצור המכונית ונמשכת כל זמן שהיא על הכביש, לעיתים 15 שנה. אנחנו עובדים עם כל היצרנים בעולם, ומצליחים לשלב בין יכולות אבטחה והאקינג להבנה של תעשיית הרכב".
בן נון ייסד את ארגוס ב־2013, ומכר אותה בסוף 2017 לקונטיננטל הגרמנית בעסקה בשווי 450 מיליון דולר. לדבריו, מודל הרכישה היה מעניין: "ברכישות כאלה החברה הישראלית הופכת בדרך כלל למרכז פיתוח, אבל אנחנו שילשנו את המכירות מאז הרכישה ופועלים כחטיבה עצמאית".
לדברי בן נון, "ההתפתחות שאנחנו עוסקים בה היום במכוניות מקושרות לא תהיה אפשרית בלי אבטחת סייבר".