"מכוניות אוטונומיות? הן לא יסעו ברחובות גם עוד 25 שנה"
תערוכת הרכב העולמית מונדיאל דה ל'אוטומוביל בפריז תקדיש השנה יום מיוחד לטכנולוגיית הרכב הישראלית. "מכוניות אוטונומיות יחוללו שינוי גדול באופן השימוש ברכב", אומר לכלכליסט מנכ"ל התערוכה ז'אן־קלוד ז'ירו, "אבל בינתיים הן בשלב ניסיוני"
הכניסה הנרחבת של מכוניות אוטונומיות לשוק תתרחש רק בעוד כמה עשורים — כך אומר ל"כלכליסט" ז'אן־קלוד ז'ירו, מנכ"ל מונדיאל דה ל'אוטומוביל (Paris Motor Show), מתערוכות הרכב החשובות בעולם.
"מכוניות אוטונומיות יחוללו שינוי גדול באופן השימוש ברכב, אבל כרגע הן עדיין בשלב ניסיוני", הסביר ז'ירו. "אני לא חושב שהן ייסעו ברחובות בעוד שנתיים, ואפילו לא בעוד 25 שנים, כי יש המון בעיות בפיתוח. צריך לשנות את דעתם של אנשים: הם עוד לא מוכנים לשבת במכונית ולא לעשות שום דבר".
- LiveU הישראלית משתלטת מרחוק על הרכב האוטונומי
- וויימו, חברת הרכב האוטונומי של אלפבית, תתחיל לפעול בשנגחאי
- שלום ל-Otto: אובר מחסלת את מיזם המשאיות האוטונומיות שלה
כבוד למגזר
באוקטובר הקרוב, אחרי חמש ועידות מצליחות בעמק הסיליקון, לונדון וניו יורק, יגיע "כלכליסט" לתערוכת הרכב הדו־שנתית של פריז. לראשונה יוקדש השנה בתערוכה ביתן מיוחד, "מונדיאל.טק", לטכנולוגיות ניידות ורכב. הביתן יפגיש את החברות החשובות בעולם באקוסיסטם של תעשיית הרכב והניידות, וישראל תקבל בו מעמד מיוחד של אורחת כבוד, ותציג טכנולוגיות וחדשנות פרי פיתוח מקומי.
כחלק ממעמד זה יוקדש בוועידה יום מיוחד, 2 באוקטובר, לטכנולוגיות החדשניות שמפותחות בישראל ולחיבור בין יזמים ישראלים למשקיעים ושותפים בחו"ל. מארגני היום המיוחד הם "כלכליסט" וחברת Connecting Leaders Club, בניהולן של ולרי הופנברג ואילת גורמן.
היום יתחלק לשניים: בחציו הראשון יתקיים כנס חדשנות בהשתתפות 1,200 איש מכל העולם, שיכלול פאנלים של דוברים בכירים מתעשיות הטכנולוגיה והרכב בישראל ובאירופה, לצד מצגות והדגמות חדשניות של יזמים ישראלים בולטים. חציו השני יתמקד במפגש meet & Pitch יוקרתי שבמסגרתו ייפגשו 50 סטארט־אפים ישראליים עם משקיעים מקרנות בינלאומיות ועם לקוחות B2B גדולים.
היום הישראלי נולד מיוזמה של ז'ירו עצמו. "ישראל היא מדינה נפלאה לחדשנות", מסביר ז'ירו, "היא עומדת בחזית החדשנות בתחומים כמו רכב אוטונומי וסוללות. יש אצלכם יותר מ־500 סטארט־אפים בתחומי הסייבר, הרכב והחיישנים. עיתונות הרכב בצרפת מרבה לסקר את החדשנות בישראל".
ז'ירו (65) כיהן בעבר בתפקידים בכירים בתעשיית הרכב העולמית, ועבד בין השאר בחטיבת השירותים הפיננסיים של קרייזלר־אירופה ובחטיבת המשאיות של רנו. כמו כן שימש כמנהל תחום קשרי הציבור בוולוו־צרפת, וכיהן כנשיא הארגון הצרפתי להנעת רכבים בגז טבעי (AFGNV).
לתפקידו הנוכחי מונה ב־2016. "תערוכות רכב לא עברו מודרניזציה בשנים האחרונות, אבל כלי הרכב והטכנולוגיה משתנים מאוד, במונחי השימוש והנוחות ברכב".
לדברי ז'ירו, חשוב לו למשוך לתערוכה קהל מגוון ככל האפשר. "במונדיאל.טק נקדיש אירוע מיוחד לנשים חזקות וחשובות בתעשיית הרכב העולמית. נשמח מאוד לנוכחות של נשים ישראליות, חזקות ומצליחות".
תערוכות רכב עוברות היום שינוי נרחב: תערוכת דטרויט עוברת ליוני, יצרני רכב מודיעים שלא ישתתפו בתערוכות הגדולות, ובמקביל תערוכות טכנולוגיה כמו CES מעבירות פוקוס לרכב. איך אתם מתחרים?
"החלטנו לעשות שינוי, ואנחנו מנסים להבין מה הופך תערוכת מכוניות למעניינת. אנחנו מזמינים גם חברות טכנולוגיה לתערוכה; מנכ"ל גוגל ידבר בה.חשוב לדעתי להציג את גם את טכנולוגיית הרכב ואת הרוח החדשה שנושבת בענף ‑ שיתוף מכוניות, מוביליות, שיטות מכירה חדשות, פתרונות אורבאניים. אלה פתרונות זולים, שימושיים, שצריכים לבוא לידי ביטוי בתערוכות הרכב שלנו.
מגע אנושי עם המכונית
"אני אומר ליצרני הרכב שעליהם להסביר למבקרים ולתקשורת שתחום מכירת הרכב משתנה. היום חשוב המגע האנושי עם המכונית, היכולת להיכנס, לגעת. אם לא נעדכן את תערוכות הרכב, ניעלם".
ז'ירו הוא גם מאסטר באמנות הלחימה היפנית קנדו, בדרגה דאן 7. הישגיו בתחום כוללים שש אליפויות אירופה ושבע אליפויות צרפת, והוא היה שש פעמים אלוף אירופה ושבע פעמים אלוף צרפת, קפטן נבחרת צרפת בקנדו ומאמן הנבחרת. לדבריו, קנדו השפיע גם על הקריירה המקצועית שלו: "יש לי 53 שנות ניסיון בקנדו. זו דרך חיים יותר מספורט, והיא עוזרת להבין אנשים ולנצל הזדמנויות. בקרב צריך להבין שהיריב שלך הוא לא אויב אלא שותף: אתה זקוק ליריב כדי להתקדם, א־אפשר להתקדם לבד. זה לקח נהדר".