ועידת כלכליסט
ד"ר נמרוד קוזלובסקי: "תחום ה-Human rating מתחיל להיות דומיננטי בשוק העבודה"
קוזלובסקי אמר את הדברים בוועידת "כלכליסט" היום. לדבריו, יש יותר ויותר חברות שאוספות ביג דאטה על העובד לאורך הקריירה שלו ועל פי אלגוריתם נותנות לו ציון: "יותר ויותר מעסיקים אומרים: 'אם אתה רוצה להתקבל לעבודה זמנית או פרויקט, תן לי גישה לציון שלך'"
"מערכות שמבוססות על ביג דאטא ואיסוף נתונים מתחילות להכתיב את חיי העבודה שלנו. הן נותנות לנו ציון. ויותר מזה, רואים מעסיקים שמבקשים גישה לציון. מתחילות להיווצר חברות שאוספות מידע על העובד לאורך כל הקריירה שלו, ועל פי אלגוריתם נותנות לו ציון. יותר ויותר מעסיקים אומרים: 'אם אתה רוצה להתקבל לעבודה זמנית או פרויקט, תן לי גישה לציון שלך'. מהר מאוד נעבור לשוק עבודה שבו הציון הזה יכתיב קבלה לעבודה, קבלה לצוות. כרגע זה עדיין לא מוסדר באופן חוקי", את הדברים האלה אמר היום (ג') ד"ר נמרוד קוזלובסקי, JVP, HFN, אוניברסיטת תל-אביב, בוועידת חווית העובד בעידן החדש של "כלכליסט" ו-Nespresso.
- מנכ"ל Jobit: "הפער בין הדור החדש לעולם התעסוקה הישן - מאתגרי הכלכלה הישראלית"
- "פעם עובדים שאלו אם אפשר לבחור את צבע המכונית, היום מדברים על ערכים"
- שלי לנצמן: "המשימה של כל מנכ"ל היא להפוך את החברה לנחשקת"
לדברי קוזלובסקי, "כ-3-2.5 מיליארד דולר הושקעו השנה בטכנולוגיות HR-TEC, במגוון תחומים- השמה, מדידת עובדים, פיצוי עובדים, ניהול הכשרות, הטבות לעובד, תהליכים להערכת עובדים. התחום הזה נקרא אנליטיקה ומדידת עובדים".
כדי להמחיש את הכיוון אליו יכול להתפתח התחום סיפר קוזלובסקי על שוק העבודה בסין, לדבריו "כ-400 מליון איש יעבור בתוך עשור מהכפר לעיר. משום שאין עליהם די נתונים סין יצאה בפרויקט לאומי - מדד מהימנות חברתית המבוסס על אינטראקציות חברתיות באמצעות הטלפון. נתנו לאדם ציון מ-300 עד 950. איך הגיעו לציון? אדם קונה חיתולים באינטרנט? הוא איש משפחה למופת; כתבת פוסט מתלהם? הציון שלך יורד. הדירוג בוחן גם את החברים, ואת הדירוג שלהם, על פי ההיגיון של 'אמור לי מי החברים שלך ואומר לך מי אתה'. מתחילה להיווצר שם חברה שבה יש לאנשים ציון חברתי, שמשליך על ההזדמנויות שלהם בחיים".
לדברי קוזלובסקי התופעה הזו מתפתחת גם כאן. זהו "תחום חדש שנקרא, הערכה של אנשים: Human rating. הדבר הזה מתחיל להיות דומיננטי בשוק העבודה. uberפיתחה טכנולוגיה שביקשה ממועמד הרשאה לפרופיל פייסבוק שלו וניתחה באמצעותו את אישיותו: איזה פוסטים יש לו האם הוא משתמש בשפה אגרסיבית האם יש לו מערכות יחסים ארוכות.
יש גם חברה ישראלית שמציעה אבחון על פי מדד של מכוני ההשמה, אך באמצעות גישה לפייסבוק.
הבשורה הגדולה היא שמתחילים לדרג עובדים גם במהלך תקופת העבודה שלהם בחברה. יש מערכות שהתכלית שלהם היא לדרג איך העובד משתנה בציר הזמן, איך הוא עובד בצוות, איך הוא עובד כאשר הוא מקבל משימת יחיד. בהדרגה מעסיקים אומרים על פי הציון הזה אני אחליט איך לקדם את העובד, והאם להמשיך את העסקתו".