ועידת כלכליסט
מנכ"ל WOO: הליכי הגיוס לא יעילים - צריך לשנות את כללי המשחק
לירן קוצר מנכ"ל ומייסד WOO שפיתחה מנוע חיפוש עבודה דיסקרטי בוועידת חוויית העובד בעידן החדש: "80% מהעובדים שוקלים לעזוב את מקומות העבודה שלהם, אבל 60% נשארים פאסיביים כי חוויית חיפוש העבודה מצריכה סיכון"
"אנשים היום פחות עסוקים בהישרדות ובאיך להביא אוכל הביתה ויותר ב'איך אני מגשים את עצמי' ולכן אנשים עוברים יותר ויותר בין מקומות עבודה". אומר לירן קוצר מנכ"ל ומייסד WOO בכנס חוויית העובד בעידן החדש של כלכליסט ונספרסו.
WOO, שגייסה 11 מיליון דולר פיתחה מנוע חיפוש עבודה דיסקרטי. "הרעיון שלנו הוא לשנות את חוקי המשחק" מסביר קוצר. "דיברנו הרבה בכנס על כמה הליכי גיוס העבודה לא יעילים, ההשקעה בתחום בכל העולם מוערכת בחצי טריליון דולר בשנה והמלחמה על העובדים לא נהיית קלה יותר. כל לוחות המודעות לא פותרים את הבלגן ואפילו חברות ההשמה הופכות להיות כלי פחות רלוונטי".
"אנחנו מחברים ביעילות בין מחפשי עבודה דיסקרטיים לחברות שיכולות להציע להן את ההדמנות הבאה. במקום כוח אדם שמטפל במועמדים אנחנו עושים את זה דרך טכנולוגיה. בין הלקוחות שלנו כמה חברות גדולות מעמק הסיליקון וגם סטארט אפים קטנים יותר".
קוצר מספר גם ש- 80% מהעובדים שוקלים לעזוב את מקומות העבודה שלהם, אבל 60% נשארים פאסיביים כי חוויית חיפוש העבודה היום מצריכה סיכון או מאמץ.
"הפלטפורמה שלנו עובדת כמו סוכן, אבל להבדיל מסוכן אנושי שעולה הרבה כסף, כאן מדובר בסוכן זול מאוד. חברות יכולות לפנות למועמדים שלנו כי הוא מתאים למשרה או כי היא יכולה להציע לו בדיוק את מה שהוא רצה. מהנקודה הזו אם המועמד נותן לנו אישור, אנחנו חושפים אותו בפני החברה.
"המטרה שלנו לייצר מעורבות ארוכת טווח - 83% מהנרשמים למערכת ממשיכים להשתמש בה גם אחרי שנתיים וחצי. הפכנו את המועמדים ממחפש עבודה של פעם אחת למישהו שמחפש עבודה לאורך כל הקריירה שלו וכל הזמן מנטר את מה שקורה בחוץ. המטרה לייצר חוויה מאוד פשוטה וקלה כמו בסוכנות השמה רק עם סוכן רובוט, שמחליף את אופרציית ההשמה. אבל הרובוט הזה גם מייצר אפשרויות חדשות - היא למשל הציעה לחברה "שמנו לב גם שאנחנו הופכים לחברת דאטה. המועמדים למשל יכולים להסביר לנו למה הם לא רוצים להגיע לחברות וזה מייצר לנו הרבה מאוד תובנות".