ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת שוק ההון

מנכ"לית הבינלאומי: "אני שומעת ברדיו שמציעים אשראי למי שמסורב בבנק ונחרדת"

סמדר ברבר צדיק לא חוששת מתחרות באשראי הצרכני וחושבת שזו דווקא הזדמנות לבנקים הבינוניים, אך מדגישה החשיבות במתן אשראי אחראי. גם הפרטת הבורסה לדבריה לא תגרור פגיעה בהכנסה מעמלות - אלא להיפך

רחלי בינדמן 10:2013.06.18

 

 

"יש צמיחה באשראי צרכני. כמעט 50% מהישראלים לוקחים אשראי. לפני 50 שנה חסכו יותר משנטלו אשראי. מה שמדאיג הוא ששיעור האשראי אצל בעלי הכנסות נמוכות גבוה בהשוואה לעולם". כך אמרה מנכ"לית הבינלאומי סמדר ברבר צדיק בוועידת שוק ההון של כלכליסט, בהתייחסה לתחרות באשראי צרכני ברקע רפורמת שטרום. "מה שחשוב פה זה מידתיות ופיקוח", היא הוסיפה, "כשאני נוסעת במכונית ושומעת פרסומת שאומרת 'הבנק לא אישר לך אשראי, אנחנו ניתן לך', אני נתקפת חרדה קלה. הגוף שאישר אשראי חייב לדעת שהוא יכול לגבות אותו".

 

ברבר צדיק התייחסה לתחרות במערכת הבנקאית. "יש תחרות אמיתית באשראי צרכני ובכלל בתחום הצרכנים. הציבור יודע להשוות. אנו חיים בעידן של ריבית נמוכה, רגולציה עולה ושינוי בתרבות הצריכה ומעבר לדיגיטל. הציבור יודע לצרוך ולקחת אשראי מכל המערכת הבנקאית. דווקא הבנקים הבינוניים צמחו באשראי הצרכני יותר מהגדולים ברבעון הראשון. לא משנה כמה בנקים יהיו. צריך בנק איתן כדי להתחרות. לא חוכמה שיהיו הרבה בנקים, אלא יכולת כלכלית איתנה להתחרות. כתבו לאחרונה שדויטשה בנק עשוי להתמזג עם קומרס בנק - באירופה רוצים ליצור ענק. כדי ליצור תחרות אמיתית לא צריך דווקא הרבה בנקים. התחרות האמיתית תגיע מהבנקים הבינוניים".

לדברי ברבר צדיק, "סטנלי פישר אמר עוד לפני המשבר שצריך לחזק את הבנקים הבינוניים והורה לפועלים למכור את בנק אוצר החייל. יש היום מצב שמחייב בנק להחזיק כלים להתמודד עם תחרות. לא יודעת אם איגוד יישאר ללא המיזוג עם מזרחי. ברור לי שבינלאומי ללא הרכישות שעשה וההתייעלות, היה מתקשה להתחרות".

סמדר ברבר צדיק מנכ"לית הבינלאומי בשיחה עם עורכת כלכליסט גלית חמי סמדר ברבר צדיק מנכ"לית הבינלאומי בשיחה עם עורכת כלכליסט גלית חמי צילום: עמית שעל

 

ביחס לטענה כי מכירת הבורסה תפגע בבנקים מהכנסות מעמלות אמרה "להיפך. אני רגועה. בטווח הארוך, אם גיל הציבור ילך ויגדל, חייבים לחסוך כבר היום. שימח אותי לראות שתוחלת החיים עולה כי יהיו חייבים לחסוך יותר. לגבי הפרטת הבורסה, זה תהליך שנעשה. המטרה ליצור מוסד תחרותי עם יותר הנפקות ומוצרים מעניינים ויביא דווקא לגידול בפעילות שטוב לכל המשק וגם לבינלאומי. אני לא חוששת מפגיעה בהכנסות בעמלות".

 

ביחס לתחרות מצד חברות כרטיסי האשראי המופרדות אמרה ברבר צדיק כי "הדרך הנכונה להגיע ללקוח זה דרך מידע. בהיעדר מידע, יהיה קשה למתחרים החדשים לתת אשראי אחראי. אנחנו יודעים לתת אשראי אבל מקווה שהפיקוח ידע שהמתחרים שלנו יתנו אשראי נכון ואחראי".

 

ביחס לדיגיטל, ברבר צדיק טענה כי "אם הציבור רוצה להיות בדיגיטל, חייבים להיות שם. חייבים להיכנס לתחום ואנחנו שם. הלקוחות צריכים לשלב בין השניים. הסניפים יקטנו ויתנו ערך ללקוח כמו ייעוץ משכנתא ולקיחת הלוואה, אבל שהחלק הטכני יהיה בדיגיטל. לנו זה מצוין, כי זה יאפשר לנו להתייעל. זה לא עניין של שומנים, אלא הבנה עולמית שחייבים שינוי. דרך מוצר דיגיטלי שלנו שנקרא 'אדוויז מי', מגיעים ליותר לקוחות שרוצים ייעוץ פיננסי שפעם בכלל לא היו נגישים לייעוץ".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x