ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

על במה אחת בפריז: כל הסטארט־אפים הישראליים החמים בתחום הרכב

כלכליסט יוביל משלחת של עשרות בכירים ויזמים ישראלים לוועידה ייחודית במסגרת תערוכת הרכב הדו־שנתית בפריז, הנערכת בתחילת אוקטובר. הם ייפגשו עם מנהלי חדשנות ומשקיעים מהחברות המובילות באירופה

עומר כביר 06:5212.06.18

בכירי ההייטק הישראלי, היזמים החמים ביותר וכמה מהחברות הגדולות בעולם בתחום הרכב והתחבורה ייפגשו בפריז לאירוע ייחודי בתחילת אוקטובר - ועידת "כלכליסט" שתיערך במסגרת תערוכת הרכב מונדיאל דה ל'אוטומוביל (Paris Motor Show).

 

 

אחרי חמש ועידות בעמק הסיליקון, בלונדון ובניו יורק, יגיע "כלכליסט" לתערוכת הרכב הדו־שנתית של פריז. השנה לראשונה צפויה התערוכה לכלול ביתן מיוחד, מונדיאל.טק, שיוקדש לטכנולוגיות ניידות ורכב, וירכז את החברות החשובות בעולם בתחום. במסגרת זו תזכה מדינה אחת, ישראל, למעמד של אורחת כבוד ותציג טכנולוגיות וחדשנות פרי פיתוחה.

 

כחלק ממעמד זה תזכה ישראל, ב־2 באוקטובר, ליום ועידה מיוחד שיוקדש לטכנולוגיות החדשניות שמפותחות בה ולחיבור בין יזמים ישראלים למשקיעים ולשותפים בחו"ל. את יום הוועידה מארגנים "כלכליסט" ו־Connecting Leaders Club בניהולן של ולרי הופנברג ואילת גורמן, בשיתוף פירמת KPMG והוא יחולק לשני חלקים. חציו הראשון של היום הוא כנס חדשנות בהשתתפות 1,000 איש מכל העולם, שיכלול פאנלים של דוברים בכירים מתעשיות הטכנולוגיה והרכב בישראל ובאירופה, לצד מצגות של יזמים ישראלים בולטים. חציו השני יתמקד במפגש Meet & Pitch יוקרתי, שבמסגרתו ייפגשו עשרות סטארט־אפים ישראליים עם משקיעים מקרנות בינלאומיות ולקוחות B2B גדולים, בהם מישלן, רנו, Valeo, פז'ו, Thales, איירבוס, Axa, Dassault système, Oddo bhf ו־Faurecia. הופנברג תנחה את הוועידה יחד עם פיונה דרמון מקרן JVP. עורכות הוועידה מ"כלכליסט" הן רוני גילעם והלל סלע.

 

 צילומים: אוראל כהן, אייל יצהר, יריב דגן, תמר מצפי

 

בונים את רכבי העתיד

 

את הוועידה יפתח מנכ"ל מונדיאל דה ל'אוטומוביל ז'אן־קלוד ג'ירו, שמוביל את התערוכה מאז 2016. ג'ירו, תומך ישראל נלהב, יזם את היום הישראלי בתערוכה אחרי שנחשף לטכנולוגיות ישראליות בתחום הרכב. ג'ירו בן ה־65 החזיק בעבר בתפקידים בכירים בתעשיית הרכב העולמית ועבד בין השאר בחטיבת השירותים הפיננסיים של קרייזלר אירופה, בחטיבת המשאיות של רנו וכמנהל תחום קשרי הציבור בוולוו צרפת. כן כיהן כנשיא הארגון הצרפתי להנעת רכבים בגז טבעי (AFGNV). הוא גם מאסטר באמנות הלחימה היפנית קנדו, ומחזיק בדרגת דאן 7. הישגיו כוללים שש אליפויות אירופה, שבע אליפויות צרפת, קפטן נבחרת צרפת בקנדו וכן מאמן הנבחרת.

 

המשלחת הישראלית תכלול כמה מאנשי ההייטק והיזמים הבכירים מעולם הטכנולוגיה המקומי: ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, כיום אחד ממייסדי סטארט־אפ הסייבר CyMotive Technologies. החברה, שמתמקדת בפיתוח פתרונות בתחום הסייבר לרכבים אוטונומיים וחשמליים, מעסיקה עשרות עובדים בישראל ובגרמניה. היא מורכבת מקבוצת מומחי סייבר ואנשי פיתוח ישראלים מובילים בתחומם שצברו ידע רב וייחודי בתחום הסייבר בתעשיית הרכב, ומפתחת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לאבטחת מערכות תוכנה וחומרה עבור הדור הבא של מכוניות מקושרות לאינטרנט ולשירותי מובייל, ולרכבים אוטונומיים.

 

ארז לורבר הוא ה־COO של חברת Storedot, שעובדת על פרויקט שאפתני שבמרכזו הטענה מלאה של סוללות לרכבים חשמליים בחמש דקות — לעומת טעינה ב־40 דקות שמציעה כיום טסלה, מובילת התחום. בזכות ההבטחה הגדולה הטמונה בטכנולוגיה החדשנית שלה, שווייה של סטורדוט כבר נאמד בחצי מיליארד דולר, שש שנים לאחר הקמתה ועוד לפני שהוציאה מוצר לשוק. היא הצליחה לגייס עד כה 130 מיליון דולר משמות נוצצים כמו רומן אברמוביץ' וסטף ורטהיימר, ומהשותפות האסטרטגיות דיימלר (יצרנית מרצדס), סמסונג ונצ'רס, יצרנית האלקטרוניקה היפנית TDK ולאחרונה גם ענקית האנרגיה הבריטית BP.

 

Vayyar, מיסודו ובניהולו של רביב מלמד, דורגה השנה במקום השני ברשימת הסטארט־אפים המבטיחים של "כלכליסט" וגייסה עד עתה 79 מיליון דולר. החברה פיתחה חיישנים שמסוגלים "לראות" מבעד לעצמים ולחפצים וליצור תמונה תלת־ממדית. בתחום הרכב, Vayyar פיתחה חיישנים שיכולים לזהות את מספר היושבים ברכב ואת תנוחת הישיבה שלהם, מידע קריטי עבור האפקטיביות של כריות אוויר.

 

 צילומים: אוראל כהן, אייל יצהר, יריב דגן, תמר מצפי

 

עומר כילף, מייסד Innoviz, נמצא בחזית עולם הרכב האוטונומי. החברה מפתחת מערכת LiDAR שמבצעת סריקה תלת־ממדית ממרחק ומספקת תמונה של סביבת הרכב ברמת דיוק גבוהה ובזמן אמת, זאת תוך שיפור משמעותי בסדרי גודל בהשוואה לטכנולוגיות קיימות בכמה מימדים: הוזלה משמעותית במחיר, הקטנה בגודל המוצר והעלאת הביצועים בטווח וברזולוציה.

 

ארגוס של עופר בן־נון היא כבר לא חברה עצמאית אחרי שהשלימה בסוף 2017 אקזיט מרשים של 450 מיליון דולר לענקית ציוד הרכב הגרמנית קונטיננטל. עם זאת, החברה ממשיכה בפיתוח המוצר הייחודי שלה, שמספק מענה לאחת הבעיות הקריטיות של מכוניות אוטונומיות: החשש מפני מתקפות סייבר לגניבת מידע, ריגול ואף השתלטות מרחוק על המכונית. ארגוס, שהיתה בין הראשונות לאתר את הפגיעות של כלי הרכב, מציעה שכבת אבטחה למערכות התקשורת של המכונית, שמונעת מהאקרים לשלוט במערכות קריטיות כבלמים, המנוע וההיגוי.

 

מנקסאר יגיע לוועידה המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות ברונו פרננדז־רואיס. החברה מפתחת אפליקציית מובייל שהופכת את הסמארטפון למצלמת דשבורד שעושה שימוש ביכולות ראיית מכונה וניתוח מתקדמות על מנת לזהות סכנות אפשריות בסביבת הרכב.

 

מייסד ומנכ"ל Valens דרור ירושלמי עומד בראש מפתחת שבבים שמאפשרים העברה של וידיאו ומידע במכשירים מחוברים במהירות של עד 8 ג'יגה־בייט לשנייה. החברה היא שחקן בולט בתחום הרכב האוטונומי.

 

חגי זיס הוא מייסד ומנכ"ל AutoTalks. החברה, שהשלימה בשנה שעברה גיוס של 40 מיליון דולר בהשתתפות טויוטה, מפתחת שבבים לטכנולוגיית V2X שמייצרת תקשורת בין כלי רכב. בספטמבר 2016 הודיעה אוטוטוקס כי ענקית מערכות האלקטרוניקה לרכב מיפן דנסו (Denso) תשלב בפלטפורמת ה־V2X שלה את מערכי השבבים של אוטוטוקס.

 

Optibus בראשות עמוס חג'ג' מפתחת טכנולוגיה לתכנון והפעלה בזמן אמת של תחבורה ציבורית. החברה פיתחה מערכת עננית מבוססת בינה מלאכותית ולמידה עמוקה לתכנון ובקרה של תחבורה ציבורית — תחום שעל אף ההתקדמות בטכנולוגיות המידע עדיין נשלט במתודות עבודה ידניות, סטטיות, שאינן רגישות לשינויים בשטח. הפלטפורמה של אופטיבוס עובדת ביותר מ־200 ערים בעולם ומתאימה את התכנון למצב השטח בזמן אמת. המערכת אוספת נתונים על מכלול הגורמים שמשפיעים על התחבורה הציבורית, ממשמרות נהגים ומצב כלי הרכב ועד מצב הכבישים והתנועה.

 

החברה של קארינה אודינייב, Cortica, עלתה לאחרונה לכותרות בעקבות שמועת שווא שלפיה מייסד טסלה אלון מאסק מעוניין לרכוש אותה. השמועה אולי לא נכונה, אך היא הופצה בגלל מערכת זיהוי מבוססת AI למכוניות אוטונומיות שמפתחת החברה. המערכת עוסקת בפענוח ואחסון מידע, בדומה לאופן שבו פועל המוח האנושי. במסגרת המחקר שלהם תרגמו עובדי החברה לאלגוריתם את דרכי אחסון ושליפת המידע על בסיס האופן שבו הנוירונים במוח מגיבים לקליטת מידע. כתוצאה, מסוגלת המערכת לעבד מידע שלא מובן לתוכנה מסורתית.

 

  צילומים: אוראל כהן, אייל יצהר, יריב דגן, תמר מצפי

 

  

דרושה טכנולוגיה ישראלית

 

היזמים הישראלים יזכו להזדמנות נדירה לקיים מפגשי B2B עם כמה מהחברות הגדולות בתחום, שיגיעו לאירוע במיוחד כדי לחפש שיתופי פעולה עם חברות ישראליות. הרשימה ההתחלתית כוללת כבר עכשיו כמה מהשמות הבולטים בענף. למשל רנו, יצרנית הרכב הצרפתית, אחת מעשר הגדולות בעולם. כן יגיעו בכירים מפז'ו, גם היא אחת מהיצרניות המוכרות בעולם וכחלק מקבוצת PSA גם נמנית עם עשר הגדולות.

 

מעולם התעופה תגיע למפגש יצרנית המטוסים איירבוס, המתחרה העיקרית של בואינג בשוק מטוסי הנוסעים והחברה שמאחורי ה־A380 — מטוס הנוסעים הגדול בעולם שמכונה גם סופר ג'מבו. לחברה פעילות נרחבת גם בתחומי ההגנה, החלל, הרחפנים ובמגוון אזורים נוספים בעולם התחבורה.

 

משתתפת בולטת נוספת היא מישלן. ענקית הצמיגים עדיין מייצרת את עיקר הכנסותיה מתחום זה, אך רוב הציבור מכיר אותה בעיקר בזכות מדריכי הטיולים ודירוג כוכבי המישלן למסעדות. לחברה פעילות נרחבת בתחום המיפוי והניווט הדיגיטלי.

 

Valeo היא אחת מספקיות חלקי הרכב הגדולות בעולם, שלצד תחומים מסורתיים כמו בקרת אקלים ומערכות אלקטרוניקה מתמחה בשנים האחרונות בפיתוח מערכות נהיגה מתקדמות, בין היתר למכוניות חכמות, ומערכות מצלמה למכוניות אוטונומיות.

 

אחת מכל ארבע מכוניות בעולם עושה שימוש בחלפים מתוצרת Faurecia, שעם לקוחותיה נמנות פולקסווגן, פז'ו, רנו, פורד, GM, דיימלר, BMW, פיאט/קרייזלר, טויוטה ויונדאי־קיה. עיקר התמחות החברה היא במערכות לפנים הרכב, ובראשן קונסולות שליטה ולוחות מחוונים.

 

קבוצת Thales היא מיצרניות האלקטרוניקה הבולטות בעולם בתחומי האירוספייס, ההגנה והתחבורה, ופעילותה כולל מגוון רחב של מוצרים — החל מרחפנים ומערכות בקרת טיסה ועד רכבים משוריינים ורובי סער.

 

ענקית הביטוח AXA מגלה עניין מיוחד בסטארט־אפים שעוסקים בביג־דאטה, בסייבר ובניהול סיכונים.

 

לקבוצת Dassault פעילות רבה בתחומי תוכנה, מכירות פומביות ומדיה, אך הזרוע המוכרות ביותר שלה היא דאסו תעופה, יצרנית מטוסים צבאיים ואזרחיים וכן של מערכות טילים (לפי מקורות זרים, זו החברה שמייצרת בעבור ישראל את טילי יריחו).

 

חברת הפיננסים הצרפתית־גרמנית Oddo BHF מספקת שירותים לסגמנט העליון של האוכלוסיה ומתמקדת בשירותי ניהול הון פרטי, ניהול נכסים והשקעות. נכון ל־2016, ניהלה החברה נכסים וכספים בשווי כולל של כ־100 מיליארד יורו.

 

סטארט־אפים שמחפשים תשתית עירונית לפריסת הטכנולוגיה שלהם יוכלו לנסות ליצור שיתופי פעולה עם העיר ניס, שראש העיר שלה כריסטיאן אסטרוסי יגיע למפגש. עם כמיליון תושבים, ניס היא לא רק מטרופולין מתקדם ושוקק אלא גם יעד תיירותי נחשב (שדה התעופה שלה משך ב־2016 יותר מ־12 מיליון מבקרים — ההיקף השלישי בגודלו בצרפת), ולכן כר פורה לבחינת טכנולוגיות מגוונות, הן כאלו שמיועדות לתושבים קבועים והן כאלו שמיועדות לתיירים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x