FinTech 2018
מנכ"ל Robin: "חברות הביטוח זזות לאט וזה גורם למתח"
ליאור קטלן דיבר בפאנל "מתי הביטוח יגיע כבר למאה ה-21" במסגרת כנס הפינטק של כלכליסט. לדבריו, "ראשי הארגון מנסים להוביל שינויים אך קורה שאותם שינויים נחסמים מלמטה ולצערי בחלק מהפעמים זה מוביל לכשלון". גיל שגיב, סמנכ"ל דיגיטל ושיווק ב-AIG ישראל: "אנשים מחוץ למקום העבודה מתנהגים שונה מאשר כעובדים"
כיצד בא לידי ביטוי ממשק העבודה בין גופי פינטק לבין חברות ביטוח, כך נפתח הדיון בפאנל "מתי הביטוח יגיע כבר למאה ה-21", במסגרת כנס הפינטק של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי ו-KPMG סומך חייקין. אלעד צור, מנכ"ל Planck Re, הסביר כי "לא הערכנו את היקף העבודה. למעשה, מהרגע שאתה עובד מול חברת הביטוח אתה הופך להיות מחלקת המו"פ שלה. היא רוצה שתעשה את הפרויקטים שלה ושתשים בצד את המוצר שלך". צור הדגיש כי הדברים חוזרים על עצמם בבעייתיות הזו גם בעבודה מול מחלקת ה-T בחברת ביטוח ומול מחלקות נוספות.
ליאור קטלן, מנכ"ל Robin הוסיף, "חלק ניכר מהפערים זה בשל קצב התנהלות אחר. חברת הביטוח זזות לאט וזה גורם למתח. בנוסף יש פערים לעתים קרובות בתוך החברות עצמן. ראשי הארגון והמנכ"לים מאוד מנסים להוביל שינויים אך קורה שאותם שינוים נחסמים מלמטה ולצערי בחלק מהפעמים זה מוביל לכשלון".
"האם חברת הביטוח ערות לבעיתיות הזו ולאתגרים מצד הסטארט-אפים?"
גיל שגיב, סמנכ"ל דיגיטל ושיווק ב-AIG ישראל אמר, "כן. אנחנו רואים שאנשים כאשר הם מחוץ למקום העבודה הרבה פעמים מתנהגים שונה מאשר כעובדים. בחוץ הם מאוד טכנולוגיים וכאשר הם חוצים פנימה את הבניין ונכנסים למשרד שלהם הם חוזרים להרגלים הישנים שלהם. ולכן דברים יותר איטיים ומסורבלים ונופלים לעתים - אבל יש שינוי שקורה".
מנחת הפאנל, כתבת ההייטק של כלכליסט הגר רבט שאלה את קטלן, "בתור מי שעובד כרגע בעיקר עם שוק אמרקאי מה יש לך לומר על הפערים?"
קטלן: "אני לא חושב שזה מאוד שונה. ההבדל הוא שבחו"ל יש הרבה יותר תנועה של גופי פינטק שמתחילים לצבור לקוחות. האיום שם הרבה יותר בולט לעין. בישראל הגופים הטכנולוגיים פועלים בצורה הרבה פחות עצמאית".
רבט: "מזכירים הרבה את המילה דיסרפשן (disruption) אבל מתי באמת נרגיש בשינוי בעולם הביטוח?"
קטלן : "זה דורש שינוי תפיסתי שלוקח זמן. יש תפיסה שמרנית מאוד מושרשת שונאת סיכון. אנחנו מנסים לשנות תפיסה שבחברות הביטוח חושבים שהלקוח מרמה לתפיסה שהלקוח ממצה זכויות ואת המגיע לו בעת משבר".
אלעד צור נשאל - "מה לדעתך הזעזוע האמיתי?"
צור השיב, "רואים את למונייד בתור זעזוע אבל יש גם את גוגל ואמזון. משם יגיע הזעזוע האמיתי".
גיל שגיב נשאל, עד כמה אמזון וגוגל מאיימות עליכם?
שגיב: "כאשר אני מסתכל על AIG אנחנו מאוד נשמח שיאיימו עלינו ולא נצטרך לנסות לשכנע לקוחות להיפטר מהניירת ולעבור לאמצעים דיגיטליים. נכון שצרכנים היום המגע שלהם עם גוגל ואמזון הוא יומיומי אבל בסוף המבחן הוא בשירות ללקוח, קצב התשלום על תביעות - ומי שתעשה את זה יותר טוב, אליה לקוחות יזרמו".