ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
גג עמוד ועידה פינטק 2018

כנס כלכליסט

מנכ"לית פפר: "אנחנו מעדיפים שקבוצה קטנה תאהב אותנו מאשר שכולם יחשבו שאנחנו נחמדים"

מיכל קיסוס הרצוג, אמרה בכנס הפינטק של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי ו-KPMG סומך חייקין, כי "החלטנו שלא נלך בפפר על קהל יעד רחב אלא נפנה לקהל מצומצם על מנת לתפור לו מוצר שעונה על הצרכים שלו"

רעות שפיגלמן 10:4115.05.18

"השלב שהכי פחות מדברים עליו הוא השלב החשוב בסטארט-אפים, שלב ה-scale up", כך אמרה הבוקר (ג') מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית Pepper בכנס הפינטק של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי ו-KPMG סומך חייקין.

 

לדבריה, "שלב ה-scale up שבו הסטארט-אפ עובר מהקמה לצמיחה הוא שלב סופר קריטי. לסטארט-אפ יש שתי מטרות. הראשונה היא לייצר מוצר שאנשים רוצים ואוהבים והשנייה היא להגיע לכל אותם אנשים ולשרתם. סטארט-אפ, בשונה מחברות רגילות, נדרש לצמיחה מהירה בתוך זמן קצר מאוד". קיסוס הרצוג ציינה בהקשר זה מחקרים שמראים ש-88% מהסטארט-אפים לא מצליחים להגיע לשלב הזה.

  

"הסיבה לכך היא חוסר הצלחה לייצר 'פרודקט מרקט פיט' (product-market fit)", זאת אומרת ליצור הלימה בין המוצר לבין הקהל", אמרה קיסוס הרצוג. "זה נשמע ערטילאי, אבל כשסטארט-אפ מגיע לשלב הזה - הוא פשוט יודע שהוא שם ואי אפשר להתבלבל. הביקוש גבוה מאוד, ובמקביל, החברה צריכה לייצב, לשפר את המוצר ולטפל בבאגים. המייסדים מוצאים את עצמם בניהול האופרציה ולא בכתיבת קוד".

 

 

 

מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית Pepper מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית Pepper צילום: אוראל כהן

 

בהקשר זה ציינה קיסוס הרצוג כי בפפר, הבנק הדיגיטלי של לאומי, "החלטנו בהקשר של 'פרודקט מרקט פיט' באופן מודע לפנות לקהל מצומצם וייחודי, על מנת לתפור לו מוצר שעונה על הצרכים שלו ולאו דווקא לפנות לקהל רחב עם סוגים שונים של לקוחות. אנחנו מעדיפים שקבוצה קטנה תאהב אותנו מאשר שכולם יחשבו שאנחנו נחמדים", אמרה קיסוס הרצוג.

 

"כדי להצליח במעבר מהקמה לצמיחה, חשוב לבסס כאן שני אלמנטים - שהם אסטרטגיה ותרבות ארגונית. האסטרטגיה באה ליישם את החזון ומטרות העל של החברה. בנטפליקס, למשל, החזון היה די ברור והוא לייצר פלטפורמה עם תכנים שהמשתמשים יוכלו לצרוך בכל זמן ובכל מקום, וכדי ליישם את זה היו כמה אפשרויות, אבל החברה בחרה באסטרטגיה על דרך השלילה - לא לעשות שידורים חיים, ספורט או חדשות, אלא לייצר תוכן ייחודי באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים בהקשר של דאטה ושיתופי פעולה גלובאליים. זו לא החלטה קלה, אבל בהחלט אפקטיבית ומכוונת", אמרה קיסוס הרצוג.

 

קיסוס הרצוג נתנה כדוגמה את פייסבוק בהקשר של חשיבות קביעת יחידות מדידה לצורך יישום אסטרטגיה. כאשר פייסבוק החליטה שמודל הרווח שלה הוא פרסומות, היא שינתה את המדידה שלה ממספר משתמשים ברשת החברתית למדידה של מספר לקוחות שהם פעילים ברמה חודשית. דבר זה הוליד מגוון של אפליקציות כמו Farmville ובעצם כיוון את כל החברה לכיוון אחד ברור.

 

קיסוס הרצוג ציינה אלמנט נוסף ליישום הצמיחה לצד אסטרטגיה והוא התרבות הארגונית, שהיא ה-DNA של החברה: "ב-Airbnb למשל החליטו שלא מקבלים עובדים על סמך קורות חיים אלא על סמך בחינה האם למועמד יש את ערכי הליבה הנדרשים כדי להביא להצלחת החברה ולצמיחה שלה".

 

קיסוס הרצוג סיכמה ואמרה כי במעבר מהקמה לצמיחה, שלב ההקמה מדובר רבות ואילו שלב הצמיחה - על אף שהוא מאוד מאוד קריטי - פחות בפוקס. "העניין הוא שלשלב הצמיחה, על אף שנכנסים אליו לא מבחירה והוא פשוט קורה, אפשר להתכונן. וההכנה אליו יכולה לסייע להצלחה של השלב הזה ולהפיכת הסטארט-אפ למשגשג לטווח ארוך".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x