ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
גג עמוד ועידת התעשייה של ישראל

ועידת התעשייה

"מה שחשוב בהבראת חברה - מצוינות תפעולית והשגת מובילות"

יובל כהן מייסד ושותף מנהל בקרן פורטיסימו אמר את הדברים בוועידת התעשייה והסביר מדוע החליטה הקרן להשקיע במפעל הזכוכיות הכושל פניציה: "ידענו שזה עסק שאסור לכבות את התנור שלו"

ליאור גוטמן 14:3330.04.18

"החברה הגיעה לנקודת קיפאון - ראיית השוק היתה מצומצמת, המבנה הארגוני היה רזה ובעלי המניות היו שמרנים. מצד שני היה פוטנציאל אדיר וביקוש ער בכל בעולם שרק רוצה שינויים, כמו למשל להזמין חולצה ולקבל אותה למחרת עם עיצוב שאתה עשית. זה שכנע אותנו להתקדם עם ההשקעה", כך הסביר הבוקר (ב') יובל כהן, מייסד ושותף מנהל בקרן פורטיסימו, את ההיגיון העסקי בהשבחת חברות תעשייה. במקרה שהוא מתאר מדובר בהשקעה שביצעה פורטיסימו בקורנית, חברה שמתמחה בשיווק מערכות דפוס דיגיטאליות על פרטי לבוש. הדברים נאמרו במסגרת כנס התעשייה של "כלכליסט" שנערך בתל אביב.

 

פורטיסימו היא קבוצה של קרנות פרייבט אקוויטי המנהלת כמיליארד דולר ומתמחה בהשקעות בחברות ציבוריות ופרטיות בתחומי ההייטק והתעשייה. המשקיעים בקרן כוללים קרנות פנסיה, חברות ביטוח ובנקים.

 

 

כהן הסביר את האסטרטגיה של הבראת החברה על ידי קביעת יעדים. "אמרנו שצריך לאתגר את עולם ההדפסות, ואם לוקח להדפיס הדפס דיגיטלי על חולצה בכ-30 שניות בואו נגיע לשמונה שניות בלבד. היום אנחנו ב-14 שניות, אבל עוד נגיע לשם. "עוד החלטנו להתמקד באסיה ואירופה באמצעות מכירה ישירה ובנינו תשתית ניהולית טובה. אנחנו בתחילת הדרך אבל נמשיך לצמוח מהסטגנציה של 2008, והיום החברה ציבורית ונסחרת בנסד"ק", אמר.

 

יובל כהן, מייסד ושותף מנהל בפורטיסימו יובל כהן, מייסד ושותף מנהל בפורטיסימו צילום: צביקה טישלר

 

 

מקרה שני שכהן ציין הוא מפעל הזכוכית פניציה. "זה מקרה יותר קשה וכולם שאלו אותי למה נכנסו לשם. חברה ותיקה של 80 שנה שלפני פשיטת רגל, ללא חיבור לגז טבעי ואולי ללא זכות קיום. הבעלים רצו לתת כמה מיליונים ולסגור את העסק. מצד שני גילינו שפוטנציאל השוק המקומי הוא רק 40% מכלל המכירות". כהן נזכר שהיקף הייצור הוא 550 טון ליום, כאשר מפעלי ענק בעולם מייצרים הספק כפול ויותר. "עוד ידענו שזה עסק שאסור לכבות את התנור שלו, וזה ציוד שרק השיפוץ שלו עולה 50 מיליון דולר. המכירות היו מצומצמות ורק לחמש מדינות - ישראל, יוון, קפריסין, איטליה וטורקיה - עם מינוף פיננסי גבוה ומבנה תפעולי בעייתי. אז למה נכנסנו? כי שוק הזכוכית ענק. למפעל היה מוניטין טוב ומוכר בעולם ויכולת לייצר מוצרי זכוכית "פרמיום" שניתן לשווק בכל העולם. הגז שחובר למפעל הביא חיסכון נוסף והנה הדרך לצאת מהמשבר", אמר.

 

השורה התחתונה? כהן מספר שאחרי החיבור לגז נרשמה התייעלות בתחומים אחרים לרבות מלאי ולוגיסטיקה. "התרחבנו מעבר לים ונכנסו למערב אירופה וארה"ב עם 110 מכולות בחודש, והיום רק 44% מהמכירות הן בישראל. עברנו מהפסד (EBITDA, רווח תפעולי לפני מיסים ופחת) של 30 מיליון דולר לשנה ל-Eebitda של כחמישה מיליון דולר. מצוינות תפעולית הוא תנאי הכרחי לכל תזת צמיחה אך זה לא מספיק. חשוב להשיג מובילות דרך חשיבה יצירתית ולנצח דרך גמישות וזריזות (Agility) על חשבון גודל", הוא מסכם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x