סטיבן קליפוביץ': "רוצים לקנות דירה עם נוף לנהר? נוכל להגיד לכם אם הנוף ייחסם"
נשיא הזרוע האמריקאית של מדלן, סיפר בוועידת ניו יורק על הפתרון של החברה - פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית וביג-דאטה שיכולה לספק פרטים על השכונה שבה נמצאת הדירה שאתם שוקלים לשכור או לקנות
מה אתם יודעים על השכונה שבה נמצאת הדירה שאתם שוקלים לשכור או לקנות? לא יותר מדי כנראה. אבל המוצר שמדלן הישראלית חשפה רשמית ב- בוועידת ניו יורק של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי – עתיד לשנות את כל זה מהיסוד.
"התחלנו עם בעיה פשוטה", אמר בוועידה סטיבן קליפוביץ', נשיא Localize.city, הזרוע האמריקאית של מדלן. "היום, כשאנחנו קונים משהו, יקר או זול, אנחנו בודקים באינטרנט מה המוצר ואיך זה יהיה להשתמש בו. אפשר לעשות את זה לכל מוצר, חוץ מהחשוב ביותר שקונים – הבית שלכם. לפני שקונים או שוכרים בית לא יודעים איך זה יהיה לגור שם. אפשר לחלום על זה, אבל אי אפשר לשאול את האינטרנט איך זה יהיה בעוד 3 חודשים או שנה".
התוצאה היא חרטות קנייה רבות: "אנשים מתלוננים על רעש, סגירה של תחנת סאבוויי או עבודות בנייה שלא היתה להם אפשרות לדעת עליהם קודם לכן. זו הבעיה הגדולה ביותר היום. למקום המגורים יש השפעה על כל תחומי החיים, אבל אנחנו מקבלים החלטות בצורה עיוורת".
הפתרון של מדלן הוא פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית וביג-דאטה שמסוגלת לספק תובנות ייחודיות לכל כתובת. "אם אתם רוצים לקנות דירה עם נוף לנהר, נוכל להגיד לכם אם הנוף ייחסם", גילה קליפוביץ', "אנחנו יכולים להתריע על עבודות בנייה קיימות או עתידיות, על רמות זיהום גבוהות בשכונה, היעדר שירותים חיוניים או בנייה צפויה של יחידות דיור חדשות. לבעל מכוניות, חשוב לדעת איך זה להחזיק רכב בשכונה ואפשר לעזור עם תובנות כמו שיש הרבה דו"חות חנייה בשכונה. זה מידע שכל בעל בית צריך".
לצורך יצירת התובנות מתבססת המערכת על מיליארדי יחידות מידע ממקורות פרטיים, ציבוריים וחברתיים גולמיים. "אנחנו מעבדים את המידע, חלקו אפילו לא דיגטלי, ומריצים אותו דרך מערכות בינה מלאכותית שמאפשרות לספר את הסיפור הייחודי של כל בית בדרך ויזואלית שקל להבין. הפידבק מדהים. אנחנו רוצים להיות האינסיידר שיספר לכם איך זה לגור בשכונה", אמר קליפוביץ'.