Mind the Tech NY
סגן נשיא ABC NEWS: "אנחנו מאמינים בפייסבוק ונמשיך לעבוד איתם תוך דגש על האמינות"
דאג וונס אמר בשיחה עם שחר אורן מפלייבאז בוועידת ניו יורק של "כלכליסט", כי "הימים של כתיבת תכנים פשוטים של כמה פסקאות עברו מהעולם והזמן עכשיו הוא לתוכן מקורי שיגרום לאנשים לרצות להפיצו"
בחודשים האחרונים הודיעה פייסבוק שהיא משנה את האלגוריתם שלה ככה שהוא לא יעביר חדשות אלא יתמקד יותר בתוכן של חברים. השינוי יכול לפגוע בצורה משמעותית של מו"לים רבים אשר חלק רב מהפצת התוכן שלהם נסמך על פייסבוק.
גם דאג וונס סגן נשיא למוצר ב-ABC NEWS מודע לבעיה. בתשובה לשאלת שחר אורן מפלייבאז בוועידת ניו יורק של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי אמר וונס, כי "פייסבוק לא רוצה פייק ניזו והם הפכו רציניים בנושא הזה כמו פלטפורמות אחרות. אנחנו מותג מוכר שמשדר בטלוויזיה, רדיו ואינטרנט. פייסבוק רוצה תוכן אמין שניתן לסמוך עליו. מו"ל שיכול לעמוד בזה לא ייפגע וזה המצב שלנו כיום. אנחנו לא רואים כל פגיעה מאז השינוי של האלגוריתם והסיבה לכך היא שהתוכן שלנו אמין ומוכר. אנחנו מאמינים בפייסבוק ונמשיך לעבוד איתם תוך שימת דגש על האמינות של כספק תוכן מקורי".
אורן: "לצד האלגוריתם החדש, פייסבוק רוצה לתת עדיפות לחדשות שיפיצו חברים אחרים עם תוכן אמין כמלחמה בפייק ניוז. איך אתם מתמודדים עם זה?
וונס: "אנחנו צריכים ליצור תוכן כזה שאנשים ירצו להפיץ. גם פלייבאז עוזרת לנו בזה. הימים של כתיבת תכנים פשוטים של כמה פסקאות עברו מהעולם והזמן עכשיו הוא לתוכן מקורי וחדשני שיגרום לאנשים לרצות להפיץ אותו.
"אנחנו מחפשים דרכים לבלוט ודוגמה טובה לכך היא נושא המציאות המדומה שבה אנחנו משתמשים במגוון של דרכים שמאפשרות להנגיש את החדשות ולהעביר אותן במגוון רחב של דרכים לצופים שלנו.
"אנחנו רואים גם שימוש מאוד מוגבר בתחום של סייעני קול דוגמת סירי של אפל ואלקסה של אמזון, שאנשים משתמשים בהם כיום לצריכה של חדשות. אנשים אוהבים לקום בבוקר ולשמוע את החדשות האחרונות. הם רוצים לבא לעבודה או לחברים שלהם ולהיות חלק מהשיח. היכולת של סייעני הקול לתת מענה גם לחדשות היא דבר חשוב לנו.
"בעולם של היום האמצעים להפצת חדשות אינם רק דרך פייסבוק, אלא קמים אמצעים נוספים דוגמת נטפליקס ורשתות אחרות, שמפיצות את המידע ויוצרות עולם מבוזר של חדשות ומידע", סיכם וואנס.