ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
ועידת ניו יורק 2018 רכיבים מיוחדים  גג עמוד ועידה כתבה

Mind the Tech NY

מנכ"ל אאוטבריין: "כדי להילחם בפייק ניוז, צריך לפגוע בתמריץ הכספי ליצירתם"

ירון גלאי אמר בוועידת ניו יורק כי "אאוטבריין היתה הראשונה להשתמש במונח פייק ניוז ב-2011, וזה התייחס לפייק ניוז שנוצרו ממניעים עסקיים"

עומר כביר, ניו יורק 19:1513.03.18

"כדי להילחם בפייק ניוז, צריך לפגוע בתמריץ הכספי ליצור אותם",  כך אמר מייסד ומנכ"ל אאוטבריין, ירון גלאי, בוועידת ניו יורק של "כלכליסט" בשיתוף  בנק לאומי והמשרד לירושלים ומורשת.

 

"יש שני סוגי פייק ניוז", אמר גלאי, ששוחח עם כתבת ההייטק של "כלכליסט", הגר רבט. "כולנו מכירים את הסוג הפוליטי, כמו מה שרוסיה עשתה בזמן הבחירות בארה"ב. אבל מנקודת מבט עסקית זה קטן. כל מה שצריך לעשות זה לשתול זרע באמצעות קמפיין בתשלום, ולכן הם התמקדו ברשתות חברתיות.

 

"הסוג השני זה פייק ניוז שנוצרים ממניעים כספיים, על ידי גורמם שרוצים להביא משתמש לתוכן כדי להציג לו פרסום. אאוטבריין היתה הראשונה להשתמש במונח פייק ניוז ב-2011, וזה התייחס לפייק ניוז שנוצרו ממניעים עסקיים".

 

 


 

 ירון גלאי בוועידה ירון גלאי בוועידה צילום: אוראל כהן

 

גלאי הוסיף שכדי להילחם בפייק ניוז צריך לעבוד בגישה דו-ראשית: "חינוך זה חשוב, אנשים צריכים להבין על מה הם מקליקים. אבל התמודדות עם המודל עסקי זה גם מאוד חשוב. לגוגל ולפייסובק יש מודל שמבוסס על הקלקות, מה שנותן תמריצים ליצור פייק ניוז. צריך לשנות את המודל העסקי".

 

עוד סיפר גלאי על מאמציה של אאוטבריין להפחית את התלות של ארגוני חדשות בפייסבוק. "אאוטבריין רוצה להתניע מחדש את האופן שבו תעשיית ההוצאה לאור חושבת על הפעילות שלה ברשת", אמר. "מו"לים התמקדו בלהוציא כמה שיותר כסף ממפרסמים. אנחנו רוצים לגרום להם לשתף תוכן וקהל זה עם זה, ולהקטין את התלות שלהם בפייסבוק. במקום לנסות לסחוט ממשתמש כספים באמצעות פרסום להגדיל את המעורבות שלו בתוכן.

 

"השקענו יותר מ-150 מיליון דולר בטכנולוגיה שלנו, ואני לא מכיר הרבה מו"לים שיש להם רצון לעשות השקעה כזו בעצמם. כל דבר שדורש שיתוף פעולה של כמה מו"לים קשה לבצע בלי לעבור על החוק ובלי להתגבר על ההבטים התחרותיים. לחברות כמונו וכמו טאבולה יש הרבה ערך להציע בתחום. אין לנו קהל משלנו, משתמשים לא באים לאאוטבריין אלא לשותפים שלנו, ולכן זה מודל שבו הם נשענים זה על זה במקום על פייסבוק", אמר גלאי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x