Mind the Tech NY
מנכ"ל אאוטבריין: "כדי להילחם בפייק ניוז, צריך לפגוע בתמריץ הכספי ליצירתם"
ירון גלאי אמר בוועידת ניו יורק כי "אאוטבריין היתה הראשונה להשתמש במונח פייק ניוז ב-2011, וזה התייחס לפייק ניוז שנוצרו ממניעים עסקיים"
"כדי להילחם בפייק ניוז, צריך לפגוע בתמריץ הכספי ליצור אותם", כך אמר מייסד ומנכ"ל אאוטבריין, ירון גלאי, בוועידת ניו יורק של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי והמשרד לירושלים ומורשת.
"יש שני סוגי פייק ניוז", אמר גלאי, ששוחח עם כתבת ההייטק של "כלכליסט", הגר רבט. "כולנו מכירים את הסוג הפוליטי, כמו מה שרוסיה עשתה בזמן הבחירות בארה"ב. אבל מנקודת מבט עסקית זה קטן. כל מה שצריך לעשות זה לשתול זרע באמצעות קמפיין בתשלום, ולכן הם התמקדו ברשתות חברתיות.
"הסוג השני זה פייק ניוז שנוצרים ממניעים כספיים, על ידי גורמם שרוצים להביא משתמש לתוכן כדי להציג לו פרסום. אאוטבריין היתה הראשונה להשתמש במונח פייק ניוז ב-2011, וזה התייחס לפייק ניוז שנוצרו ממניעים עסקיים".
גלאי הוסיף שכדי להילחם בפייק ניוז צריך לעבוד בגישה דו-ראשית: "חינוך זה חשוב, אנשים צריכים להבין על מה הם מקליקים. אבל התמודדות עם המודל עסקי זה גם מאוד חשוב. לגוגל ולפייסובק יש מודל שמבוסס על הקלקות, מה שנותן תמריצים ליצור פייק ניוז. צריך לשנות את המודל העסקי".
עוד סיפר גלאי על מאמציה של אאוטבריין להפחית את התלות של ארגוני חדשות בפייסבוק. "אאוטבריין רוצה להתניע מחדש את האופן שבו תעשיית ההוצאה לאור חושבת על הפעילות שלה ברשת", אמר. "מו"לים התמקדו בלהוציא כמה שיותר כסף ממפרסמים. אנחנו רוצים לגרום להם לשתף תוכן וקהל זה עם זה, ולהקטין את התלות שלהם בפייסבוק. במקום לנסות לסחוט ממשתמש כספים באמצעות פרסום להגדיל את המעורבות שלו בתוכן.
"השקענו יותר מ-150 מיליון דולר בטכנולוגיה שלנו, ואני לא מכיר הרבה מו"לים שיש להם רצון לעשות השקעה כזו בעצמם. כל דבר שדורש שיתוף פעולה של כמה מו"לים קשה לבצע בלי לעבור על החוק ובלי להתגבר על ההבטים התחרותיים. לחברות כמונו וכמו טאבולה יש הרבה ערך להציע בתחום. אין לנו קהל משלנו, משתמשים לא באים לאאוטבריין אלא לשותפים שלנו, ולכן זה מודל שבו הם נשענים זה על זה במקום על פייסבוק", אמר גלאי.