ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
ועידת תחזיות חדש גג עמוד

תחזיות 2018

מנכ"ל לובינסקי: "נכדינו כבר לא יצטרכו רישיון נהיגה"

דני שביט סיפר בוועידת התחזיות השנתית של "כלכליסט" על עתיד התחבורה בעידן הרכב האוטונומי, שמושפע מהזינוק במספר המכוניות ומטכנולוגיות בקרה חדשות. לדבריו, בעתיד הלא-רחוק כבר לא יהיה צורך בהגה במכוניות

תומר הדר 15:1225.12.17
"PSA, חברת האם של פיז'ו וסיטרואן היא קבוצת הרכב השניה בגודלה באירופה שמייצרת מעל 4 מיליון כלי רכב בשנה. זוהי קבוצה שהאסטרטגיה שלה היא PUSH TO PASS, אסטרטגיה מעולם המרוצים שמיועדת לעקיפות", כך ציין מנכ"ל לובינסקי, דני שביט, במהלך כנס תחזיות 2018 של "כלכליסט".

 

 

 

"ענף הרכב החל לפני שנים רבות, בשלהי המאה ה-19", אמר. "מאז גודל האוכלוסיה העולמי צמח פי ארבע. עולם הרכב צמח בהרבה: בשנת 2000 היו 100 מכוניות לאלף נפש. כיום יש 155. ב-2050 יהיו 300 לאלף. המשמעות היא שאנו עלולים להיות תקועים".

 

 

דני שביט דני שביט צילום: עמית שעל

 

 

ענף הרכב עצמו עבר שינויים רבים, אך במידה מסוימת גם נותר במקום. לפי שביט, מצב זה עתיד להשתנות: "האזור בו נהג יושב נראה כמו קוקפיט של מטוס, אך העיקר לא השתנה, קונים באותה צורה, נוהגים ברכב באותה צורה", הסביר. "כל זה ישתנה. קארלוס טווארס, מנכל PSA טוען שישנם 3 עוגנים מרכזיים שיובילו את עולם הרכב בעתיד: חישמול, אוטומטיזציה – כלומר להפוך את הנהג לנוסע בעולם בו כלי רכב יהיו מעין חלל שבו הנוסעים ישהו. אך עם זאת, יש חמישה שלבי אוטונומיה".

 

"בשלב ראשון מערכות הרכב צריכות לתמוך בנהג. בשלב הבא יש אוטונומיה חלקית - הרכב מסייע בבלימת חירום. בשלב השלישי הרכב עושה את רוב הפעולות לבד, אך הוא מתריע כאשר הנהג לא יודע כיצד להתנהג. בשלב הרביעי - שם הנהג לא צריך לגעת בהגה. והשלב החמישי הוא המעניין ביותר: בו הנהג לא יצטרך כלל להיות ברכב והשליטה במערך כלי הרכב יהיה מתוך ענן. ולשם העולם הולך: השלב החמישי אמור להתרחש בשנת 2030. כיום אנו נמצאים אי שם בין השלב השני והשלב השלישי. כיום יש כלי רכב שהם מעטפת המגן של הנהג מפני הסביבה. כיום יש מערכות בטיחות אקטיביות חשובות. אך בשלב 4 ו-5 ההגה אינו קיים - הוא יתקפל לתוך לוח המחוונים ולא צריך לאחוז בו".

 

 

נסיעה במכונית אוטונומית נסיעה במכונית אוטונומית צילום: AutoGuide

 

 

עוד ציין שביט: "מעבר לכך ישנו חישמול כלי הרכב, בעולם יש כיום כשני מיליון כלי רכב חשמליים, ב2025 אחד משישה כלים שיעלו על הכביש יהיו חשמליים. והמדינה המובילה בתחום היא סין. כיום שני אחוז מכלי הרכב שם חשמליים - והיעד של הסינים הוא שכולם יהיו חשמליים בשנת 2030. נושא הטעינה חשוב: כיום הוא באמצעות כבל אך בעתיד הוא יבוצע באופן אל חוטי".

 

 

לדברי שביט, השלב האחרון במהפכה הוא FREE TO MOVE - עולם בו יש שימוש לזמן שברכב. "אם נשתמש ברכב משותף נוכל לצמצם מספר מכוניות בכביש- מעבר מבעלות על מוצר - לשימוש משותף. הבעלות על הרכב כבר אינה העניין, אלא הפלטפורמה. PSA רוצה להוביל את פלטפורמת השיתוף עד שנת 2030. למעשה, ב-2038 לא בטוח שילדינו ונכדינו יזדקקו לרישיון נהיגה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x