"הכפלנו את כמות הלידים ללקוחות כמעט פי 3 על ידי פילוח נכון"
מנכ"ל קבוצת זאפ אילן צחי בוועידת Mind the Data 2017 של כלכליסט: "ממשלות ועיריות מדברות על עיר חכמה שתייצר מידע ותייעל שירותים כמו רשת של תחבורה ציבורית. העולמות הללו ידחפו מדינות לבצע התאמה מלאה לדרישות התושבים לעולם הפרסונליזציה"
12:3227.11.17
"היום אנחנו משיקים את סוכנות הפירסום מבוססת AI הראשונה בישראל", כך אמר היום אילן צחי, מנכ"ל Zap Group, בוועידת Mind the Data 2017 של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי.
קראו עוד בכלכליסט:
- פרופ' רן בליצר: "היום אנחנו במגמה לעבור לרפואה מונעת יוזמת שמתבססת על מידע"
- ראש מינהל מודיעין וסייבר ברפאל: "הבעיה היא לא איך להשיג דאטה, אלא איך להפיק ממנה ערך ללקוח"
- מורן בן גיגי מ-KPMG: "הבינה המלאכותית היא הקטר, הקרונות הם התחומים והשיטות"
קבוצת זאפ, שבבעלותה 23 אתרים בעולם הצרכנות של הלקוח, כמו דפי זהב, אתר מתחתנים ואתרי השוואת מחירים יצרה, לדברי צחי, "אקו-סיסטם דיגיטלי של כל הדרישות הצרכניות במסע בעולם הווירטואלי".
אילן צחי מנכ"ל Zap Group צילום: אוראל כהן
החברה תאפשר ללקוחות ומשרדי פרסום לעלות אפקטיביות של קמפיינים באמצעות שימוש במידע שנאסף על 450 אלף עסקים, 4 מיליון יוזרים ייחודים עם 16 מיליון ביקורים בחודש. "תעשיית הקמעונות הבינה שהיום מעניין לזהות את התנהגות הצרכנים", מספר צחי. "וולמארט דיווחה שהיא אוספת בשעה מיליון טנרזקציות של הגולשים באתר. גם תעשיית הרכב הבינה שההכנסות יבואו לא רק ממכירת רכבים אלא גם מכמות המידע שיאספו חיישנים באוטו לטובת מפרסמים, נותני שירותים וצרכנים אחרים. ממשלות ועיריות מדברות על עיר חכמה שתייצר מידע ותייעל שירותים כמו רשת של תחבורה ציבורית. העולמות האלו ידחפו מדינות לבצע התאמה מלאה לדרישות התושבים לעולם הפרסונליזציה".
לפני שנה עמד צחי על במת ועידת ביג דאטה קודמת ודיבר על הצורך "לבצע קפיצת מדרגה בעולם הדאטה". קבוצת זאפ הייתה הראשונה להקים אגף שלם של ביג דאטה. "הצלחנו לייצר מוצרי מדף שעושים שימוש בדאטה. האגף היה אחראי על איסוף נכון של המידע הדיגיטלי, הקמת תשתיות טכנולוגיות מותאמות ורשת אנליזה ובדיקת אפקטיביות הפירסום שמבוססת על המוצרים שבנינו".
"איסוף המידע לבדו הוא לא מספיק", מאמין צחי. "חלק מהאתגרים הוא ניתוב לעשייה אפקטיבית. אנחנו מצליחים לייצר תובנות על מי הקהל הרלוונטי למוצר כזה או אחר. שיפרנו את רמת האפקטיבות בפרסום עבור הלקוחות. ייצרנו מוצרי דאטה ל-30 אלף לקוחות עסקיים שלנו והצלחת המוצר היא היכולת לשלב בזמן אמת בין גולש שמגיע לפלטפורמה לבין הקריאייטיב הנכון שנגיש לו. בשורה התחתונה הכפלנו את כמות הלידים ללקוחות כמעט פי 3 על ידי פילוח נכון".
צחי צופה שהשלב הבא יהיה פרסום מבוסס בינה מלאכותית. "לא נוותר על האנשים אבל היכולת לייצר לקהל מותאם לפרסום דורשת בעידן הנוכחי יכולות עיבוד יותר מתקדמות מהיכולות שיש לנו כאנשים. מערכות המיחשוב מאפשרות להגיע לקהל רלוונטי. כבר אין חוקיות, יש אינסוף אפשרויות ויכול להיות שברגע נתון צריך להראות לאדם מוצר מסוים וברגע אחר להראות פרסום מסוג אחר. מחקרים מראים שעד 2020 מעל 50% מהצרכנים יקבלו פרסום לא גנרי אלא מותאם אישית".