ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
ועידת Mind the data גג עמוד

מנהלת המו"פ של מרצדס: "בעוד 4 שנים יהיו לנו 50 דגמים של מכוניות חשמליות"

עדי אופק בוועידת Mind the Data 2017 של כלכליסט: "הרכב הופך להיות מודע לסביבה שלו בפנים ובחוץ. הוא יידע אילו סרטים אנו אוהבים, איזו טמפרטורה יותר מהנה והוא יהיה מודע לרכבים אחרים, לרמזורים, לכבישים, לשרותי ענן"

תומר הדר 11:5627.11.17

 

 

"כשאני נכנסת למכונית שלי, אני בעולם שלי, עולם של חוויית נהיגה ומוזיקה", כך לדברי עדי אופק, מנהלת מרכז המחקר והפיתוח של מרצדס בנץ בישראל, שנפתח רשמית בשבוע שעבר. אופק, שדיברה בוועידת Mind the Data 2017 של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי, אישרה את הפרסום בכלכליסט כי דיימלר, חברת האם של מרצדס בנץ בחרה בישראל להקמת מרכז המחקר והפיתוח, המצטרף למרכזים נוספים השוכנים בין היתר בארה”ב, בדרום אמריקה ובאירופה.

 

 

 

 

 

עדי אופק מנהלת מרכז הפיתוח של מרצדס בישראל עדי אופק מנהלת מרכז הפיתוח של מרצדס בישראל צילום: אוראל כהן

 

 

לפעמים הנהיגה מרגשת, לפעמים רגועה. אך מה יהיה בעתיד? המכונית תעטוף את הנהג באקוסיסטם, החוויה תהיה עמוקה. פעם בתעשיית הרכב נהגנו להעלות רכב על הכביש והאינטרקציה עם הלקוח היתה נמוכה. בעתיד הרכב יהיה מרחב אישי ותתפתח מערכת יחסים בין המכונית ובינינו - בעולם של ניידות חכמה שתעניק זמן, נוחות, בטיחות ותמיכה. העולם משתנה בקצב אדיר, מכוניות הופכות מקושרות לעיר חכמה. בדאטא יהיה דלק העתיד וכאשר אנו משלבים ביג דאטא עם בינה מלאכותית אנו יוצרים חוויה בלתי אמצעית. אני רוצה שנדמיין יחד מצב בו אני קמה בבוקר ורוצה לצאת לעבוד, הרכב שלי בכניסה לבית אחרי טעינה לילית. הוא משמיע בדיוק את המוזיקה שאני אוהבת".

 

עוד הוסיפה אופק: "אתמול בערב הכנתי מצגת. היום אני רוצה ליהנות ממוזיקה, מתוכן. הנסיעה שלי הופכת להיות הרבה יותר בטוחה והרבה יותר רגועה. ובבית? המכונית תהיה חכמה ותיקח את הילדים לבית הספר, הילדים יעבירו זמן במכונית בהכנת שיעורים, רחפן יוכל להביא להם מתנה והמכונית תוכל גם להעביר להם דברים בניקוי יבש. אלה חלומות אמיתיים שיתגשמו בעולם הרכב האוטונומי. הרכב הופך להיות מודע לסביבה שלו בפנים ובחוץ. הרכב יידע אילו סרטים אנו אוהבים, איזו טמפרטורה יותר מהנה. ובחוץ הרכב יהיה מודע לרכבים אחרים, לרמזורים, לכבישים, לשרותי ענן. יש מחקרים שאומרים שרכב אוטונומי יצרוך 4,000 גיגה בייט, ואיש אחד יצרוך אחד".

 

לדברי אופק: "כמות המידע אדירה ועלינו לעכל אותו בזמן אמת. כיום אי אפשר שמכונית תעביר לענן את כל המידע שהיא קולטת ולכן יש להחליט איזה מידע אנו מעלים לענן. הנושא של אנליטיקה חשוב מאוד. בכל דבר אנו רוצים לדעת מה קרה, מה קרה בכביש עכשיו, מה קרה בעבר וכך אנו נחזה גם מה יקרה בעתיד, נקבל החלטות על בסיס יומיומי כדי להבין איזה נתיב רצוי, איזו מהירות תשמור אנרגיה של המכונית, איזה מידע היא תאסוף בדרך. אנו נוגעים כיום בנושאים אלה, אבל בל נשכח את אלמנט הביטחון, כחברה חשוב לנו שלקוח יחוש בטוח בתוך המרצדס שלו. עשינו לפני 60 שנה מבחני ריסוק ראשונים, אך כיום המידע הוא החשוב, אנו שומרים על המידע הזה, אנו מאבטחים אותו".

 

באשר לאופיים של רכבי העתיד, מסבירה אופק כי במרצדס הוחלט לנקוט בגישה הוליסטית: "דיימלר עיצבה אסטרטגיה הקרויה CASE, היא מבוססת על קישוריות, תוכן שיעבור ללקוח בתוך הרכב ובחוץ. אוטונומיה, הרכב האוטונומי לא יזדקק להגה ולא לדוושות. יש מחקרים שמוכיחים שמוניות אוטונומיות ישרתו כמות כפולה של לקוחות מרכב רגיל. מעבר לכך יש שיתופיות, החל בקאר טו גו ועד למודלים שבהם הרכב מושכר למישהו שישתמש בו לזמן קצוב, מרצדס כמובן שואלת אם איננו מוטרדים מהשיתופיות. בפירוש איננו מוטרדים כי יותר לקוחות יהנו מהמוצר. והנדבך האחרון - חשמל. רכב חשמלי הוא חלק מהעתיד. בשנת 2022 יהיו למרצדס בנץ 50 דגמים חשמליים שלא יזהמו.

 

"ללא דאטא אין קיום לאסטרטגיות שלנו. הוא חיוני. המהפכה האמיתית היא שדאטא משלב בין המגמות האלה והחידושים האלה, מהי אינטואיציה? היכולת להבין משהו, להתבסס על רגש יותר מעל ידע. לרכב העתיד לא יהיה רגש, אך תהיה לו יכולת עיבוד מידע. ביג דאטא מייצר חוויה בלתי אמצעית עבור הלקוח. לפני שבוע אירחנו בישראל את נשיא דיימלר, זה היה אירוע מרגש ואנו רוצים לקרב את הרכב שלנו לאינטואיציה. אנו מסתכלים על המחר", סיכמה אופק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x