MIND THE DATA
ג'וליה וויט: "90 אחוז מהחברות במדד Fortune 500 משתמשות בענן של מיקרוסופט"
וויט, סגנית נשיא בכירה במיקרוסופט, בוועידת Mind the Data 2017 של כלכליסט: "אנשים לא מבינים את השינוי שמיקרוסופט עברה גם כדי לתמוך ולתרום לקוד פתוח"
"90 אחוז מהחברות ב-Fortune 500 משתמשות בענן של מיקרוסופט", כך אמרה ג'וליה וויט סגנית נשיא בכירה, מיקרוסופט בוועידת Mind the Data 2017 של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי. Fortune 500 הוא המדד השנתי שמפרסם המגזין Fortune ומדרג את החברות המובילות בארה"ב
היכולות החדשות שפיתחה מייקרוסופט עם Azure, הענן המסחרי שפיתחה, איפשרו לה להוביל את התחום. "לא הכל יגיע לענן", הפתיעה וויט, "יש חשיבות במה שיגיע לקצה הענן, בזכות טכנולוגיות כמו אינטרנט הדברים".
מיקרוסופט עברה שינוי מהותי לפני ארבע שנים אז התחלפה ההנהגה, סיפרה וויט. "גילינו מחדש את המשימה שלנו. אנשים לא מבינים את השינוי שמיקרוסופט עברה גם כדי לתמוך ולתרום לקוד פתוח. השנה החברה הייתה במקום ראשון ב- GitHub , בתרומה של המהנדסים שלנו לפיתוח בקוד פתוח".
במסגרת תפקידה סיפרה וויט כי היא שומעת מהלקוחות גם דאגות רבות: "כשאני טסה ומדברת עם לקוחות על איך הם מנצלים את שירותי מיקרוסופט אני שומעת גם את הצד השני איך קשה לעמוד בקצב, או איך אני אמור להיות מומחה בטכנולוגיה ברגע שהיא יוצאת לשוק, וגם שאלות כמו איך אוודא שלא יהיו פריצות. לכן החדשנות חשובה כדי לזוז מהר אבל גם חשוב לאפשר ליישם אותה".
הגישה שהובילה את החברה הוא המעבר ל"ענן בגישה היברידית גם מבחינת ניהול המידע", סיפרה וויט. "לקחנו את הענן של אזורה ואיפשרנו לנהל אותו בצורה מקומית". את יכולות ההיבריד שילבו עם שירותי בינה מלאכותית "כדי להחיות את הענן בצורה אחרת". וויט הציגה פרויקט שהשיקה אובר עם טכנולוגיות אזורה של מיקרוסופט, בשם Realtime ID. הטכנולוגיה מאפשרת אימות זהות בזמן אמת להפחתת סיכונים בנסיעה. הנהג עושה תמונת סלפי במכשיר ונערכת התאמה מול מאפייני הנהג שאושר לנהיגה. גם במצב בו הנהג לובש משקפיים, הטכנולוגיה מזהה זאת ומבקשת מהנהג להוריד את המשקפיים כדי לוודא זיהוי. "הפיתוח הזה קרה תוך חודשים ספורים במטרה להפוך את חווית הנהיגה באובר לבטוחה יותר", סיפרה וויט. "בסיס הבינה המלאכותית בענן הגבירה את הביטחון במקרה של אובר, אבל אנחנו מנסים להבין איך כל הארגונים יכולים להיכנס לתחום הבינה המלאכותית ולא רק המתוחכמים שבהם".
כיום אזורה פועלת ב-42 אזורים. "כל אזור מהווה בסיס של מידע עם תשתית מגוונת כדי לענות לצרכים מקומיים ורפורמות שנדרשות בשל שינוי בביצועים. יכולת נוספת שהציגה וויט היא Azure Cosmos DB שבאה לידי ביטוי בענקית מכירות האופנה ברשת, ASOS. לחברה מעל 12 מיליון לקוחות פעילים עם 85 אלף מוצרים במלאי. מאגר המידע הזה הוביל אותם לייצר Cosmos DB, מבני נתונים שאפשרו ללמוד את העדפת הלקוחות. הטכנולוגיה אפשרה התאמה אישית ללקוח עם מוצרים רלוונטיים לטעמו, במטרה למקסם מכירות.
"אמון זה דבר חשוב לנו", סיכמה וויט, ובדבריה התייחסה למעורבות מרכז הפיתוח הישראלי של מיקרוסופט בפיתוח האבטחה בענן. "יותר מהטכנולוגיה החדשה, אני רוצה שתחשבו איך הענן מאפשר לכם לעשות דברים בצורה שונה מזו שעשיתם בעבר".