FinTech 2017
מנכ"ל AIG ישראל: "העולם של מחר לא יעסוק בפתרון הבעיות אלא במניעתן מלכתחילה"
שי פלדמן, בכנס הפינטק 2017 של "כלכליסט" בתייחס להכנסת רכיבי ניטור טכנולוגיים לעולם הרכב: "נתונים אלו מייצרים ציון נהיגה בטוחה והמשמעות היא שנהגים זהירים, ישלמו פחות"
"העולם
של מחר לא יעסוק בפתרון הבעיות אלא במניעתן מלכתחילה, כי אם תשאלו כל אדם מה עדיף בעיניו, לקבל פיצוי על נזק תוך 3 שניות או למנוע בכלל את הנזק, אין לי ספק מה תהיה תשובתו", כך אמר שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל בכנס הפינטק של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי ו-KPMG סומך חייקין שהתקיים הבוקר בבורסה לניירות ערך.
"מה שמטריד אותי זה שלמרות שעל פניו חברות הביטוח מסייעות ללקוחות ברגעי החיים הקשים ביותר שלהם, עדיין הציבור לא חווה את חברות הביטוח כך. עבור רוב הלקוחות הממשק עם חברות הביטוח לאורך החיים שלהם הוא ממשק קשה, מתוח, מתסכל לעיתים. שום כסף בעולם לא יחליף אלבום תמונות שאבד ללקוח בהצפה".
לטענת פלדמן, עולם הביטוח מתחיל להראות ניצנים ראשונים של רוח חדשנית. הדרך להשיג רווחה לצרכן זה באמצעות הטכנולוגיה. "אנחנו החברה ראשונה שהעבירה את הלקוח מעולם הסוכן לעולם הישיר ולקבל את כל השירותים באתר". גם אם אשלם את התביעה אחרי 3 שניות במקום 5 ימים הלו"ז אותו לו"ז. איך משנים את הפרדיגמה בעולם שהלקוח מרגיש שהוא מפסיד? תחשבו שהייתי מרכיב רכיב שסופר צריכת מים באופן קבוע ולומד את ההתנהלות הצרכן ופתאום מגלה שיש חריגה גבוהה, אז הוא יוכל לסגור את ברז המים ולמנוע הצפה, ולהציל את אותו אלבום תמונות. הנזק יהיה יותר קטן ונתנו ערך אמיתי ללקוח מהיום הראשון וגם ישלמו פחות על הביטוח מהיום הראשון".
פלדמן התייחס גם להכנסת רכיבי ניטור טכנולוגיים לעולם הרכב באמצעות AIG safe drive אשר מנטרת את התנהגות הנהיגה על ידי רכיב חכם ומהפכני. רכיב זה מנטר את אופי הנהיגה במהלך הנהיגה יאספו נתונים שונים לגבי הנהיגה כמו מהירות, פניות חדות, בלימות ותאוצות. "נתונים אלו מייצרים ציון נהיגה בטוחה והמשמעות היא שנהגים זהירים, ישלמו פחות".