ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
ועידת המובייל הדיגיטל גג עמוד

"כמעט כל סטארט-אפ מבין שאם יש לו רק אפליקציה יהיה לו קשה למצוא מימון"

נטהלי רפואה, שותפה בויולה צמיחה: "אנו מחפשים חברות שיש להן תשובה כלשהי למצב הפרסום היום שתלוי בדואופול פייסבוק וגוגל". בן אנוש, מייסד משותף, ב-AudioBurst: "אם רוצים להסתכל על התחרות יש צורך לבזר את הדאטה, כך שגם חברות קטנות יצליחו להתמודד מול החברות הגדולות"

ענת דניאלי 15:1630.10.17

 


 

״בשנים האחרונות לא נעשות השקעות בחברות אפליקציות. כמעט כל סטארט-אפ מבין שאם יש לו רק אפליקציה יהיה לו קשה למצוא מימון. עם השנים יזנחו את עולם האפיקלציות. העדכונים וכמות הפעולות כדי שאפליקציה תעבוד בצורה טובה – מקשה על השימוש. לאחרונה השקענו בחברת פלייבז ומבחינת המוציאים לאור אנו רואים שעובדים יותר תוכן בנוי לאתרים. החברה נותנת כלים לאותם מפרסמים לעזוב את המודעות הקופצות באתרים ומעבר לפרסומות מותאמות לסמארטפונים", כך אמרה נטהלי רפואה, שותפה בויולה צמיחה בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט" בשיתוף בנק הפועלים ומכון היצוא.

 

רפואה הוסיפה ״אנחנו בויולה מסתכלים על חברות בתחום ההייטק ואחת השאלות היא האם יש מקום לעוד חברות בתחום הפרסום כאשר יש מונופול כמו גוגל. אנו לא חוששים שאין מספיק מקום לחברות אחרות, אלא הדגש הוא השליטה של החברות הגדולות וכל משב רוח קטן יכול להשפיע באופן דרמטי בחברות בהן אנו משקיעים וזאת מבלי יכולת לצפות זאת או שליטה בכך. נתון מדאיג נוסף הוא שחלק גדול מהצמיחה בשוק ההייטק מתרכז בפייסבוק או גוגל. אנו מתמקדים בחברות בנושאים ייחודים כמו בדאטה, ניתוח דאטה, טכנולוגיות איכותיות וייחודיות שהדואופול לא יודע או לא נמצא שם. אנו מחפשים חברות שיש להן תשובה כלשהי למצב הפרסום היום שתלוי בדואופול וחברות אלה. אלה אחת הפעמים הבודדות בהיסטוריה ששוק עצום של פרסום נסמך על שתי חברות ועולה השאלה עד מתי הרגולטור יתערב ויפעל בנושא״.

 

מימין מנחה הפאנל עומר כביר, אור עופר, פיני יקואל, נטהלי רפואה ובן אנוש מימין מנחה הפאנל עומר כביר, אור עופר, פיני יקואל, נטהלי רפואה ובן אנוש צילום: עמית שעל

 

בן אנוש, מייסד משותף, ב-AudioBurst ״בנושא של אודיו ושמע חברות "נותנות בראש" לגוגל. באופן כללי אנו בעידן שלמי שיש סרבר מרכזי וחזק כמו גוגל יש יכולת. אם רוצים להסתכל על התחרות יש צורך לבזר את הדאטה, כך שגם חברות קטנות יצליחו להתמודד מול החברות הגדולות. אנו מקבלים מייל בחינם וכמה מפות ובתמורה אנו במצב בו כל הנתונים מתרכזים בסרבר אחד״.

 

אור עופר, מייסד ומנכ"ל Similarweb הסביר את פעילות המודיעין ברשת. "אנו עוסקים בבחינות השוק ושירותי מודיעין תחרותי לעולם הדיגיטלי. רבים דנים לאן ילך עולם המובייל ויש מלחמות רבות בעולם הזה. אפל רוצים שכולם ילכו לכיוון אפליקציות בגלל האייטיונס ואילו גוגל מעדיפה mobile web. אך נוצר מצב שיש כמו ׳בית קברות לאפליקציות׳ כי רבים לא משתמשים בהמון אפליקציות שבטלפון. הן יושבות בטלפון אבל כמעט ולא משתמשים בהם. פעם לכל דבר היה צורך בתוכנה – כמו למשל למייל היה צריך אאוטלוק. כיום הכל זמין במייל – ג׳ימייל למשל. עולם המובייל הולך גם לאותו כיוון וכל אפליקציה זה המון מקום וגם יש עדכונים. נניח יש 100 אפליקציות יש צורך לעדכן זאת כל הזמן״.

 

אנוש הוסיף על הדאטה בשמע: "אנחנו עושים הכל במרחב האודיו ו מקליטים כל אודיו ברדיו או בטלוויזיה האמריקאית, מקטלגים אותו ומשגרים כתשובות לשאלות מכל מיני אאוטלטים כמו למשל יצרני מכוניות במצב של ריקול. התשובות שמגיעות הן הקלטות שיצאו "מהתנור". במקביל בחרנו לוותר על פיתוח אפליקציה. בהתחשב בעובדה ששלושה מיליארד איש מצטרפים לאינטרנט ולאחר שלא עברו אבולוציה, נראה טבעי שיחידת קצה תהיה יותר פשוטה ולכן – זאת נעשה באתרים (WEB)״.

 

פיני יקואל, מנכ"ל Optimove הוסיף לכך כי "ה-WEB עדיין לא ב-100% איפה שהמשתמשים נמצאים. בעתיד נראה כי 90% מהאפליקציות יהיו גם בבראוזר של גוגל כרום. ויהיו 10% של אפליקציות שלא יעשו זאת – אך עדיין יתקינו אותם. היום כל השיווק שאני עושה הוא ללקוחות קיימים. בעצם מתוקף הזווית הזו אנו בחברה מאמינים בתחזית שהמידע אודות לקוחות יהפוך לתשומה. אם בקרב מוציאים לאור או במערכות שלנו, המידע אודות הצרכנים הוא המידע של העולם״.

 

אנוש ציין כי יש חשיבות רבה לאודיו במצב בו העולם השלישי נכנס לרשת: "אנשים היום עושים מספר רב של פעולות יחדיו כמו בישול וצפייה בטלוויזיה. אודיו הוא מולטיטסקר אולטימטיבי ומסוף שנת 2013 יש התבגרות של הטכנולוגיה והגיעו לאיכות מספיק טובה בשירותי הקול בעולם. מתוך כך נגזרו תהליכים רבים של יכולת לייצר אינטראקציה קולית ותוכן. התקשורת הראשונית של אנשים היא באמצעות השמע. יש יכולת ככה לפנות לאוכלוסיות במדינות מתפתחות ושם רואים ממש אדפטציה של האודיו. למשל בסין במפעלים אסור לגעת במכשיר או להתעסק בו אך מותר להם לשמוע אודיו באוזניות״. עופר הוסיף כי ״פודקאסט הפך לרדיו על פי דרישה״.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x