ועידת המובייל
מנכ"ל פרטנר: "HOT ו-yes משיקות מוצרים שכל מטרתם לבלבל את הלקוחות"
איציק בנבינשתי אמר בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט", כי "חברות שירותי טלוויזיה שלא יתאימו עצמן לצונאמי התוכן המתחולל יהפכו ללא רלבנטיות"
״המפץ בשוק שירותי הטלוויזיה נמצא רק בראשיתו, והוא עדיין רחוק מהשיא. אני מעריך שכמו שהיום Kodak ו-Nokia הן סמל למותגים שלא ידעו להתאים את עצמם לעידן החדש, כך גם חברות שירותי טלוויזיה שלא יתאימו עצמן לצונאמי התוכן המתחולל יהפכו ללא רלבנטיות", כך אמר איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט" בשיתוף בנק הפועלים ומכון היצוא.
"יחד עם תעשיית הרכב, תעשיית הסלולר שאותה מכירים היטב ועוד תעשיות עוברת גם תעשיית הטלוויזיה טלטלה שלא ידעה כמותה", אמר בנבנישתי והוסיף: "המהפכה של התוכן בטלוויזיה שהחל בעולם ומשפיע גם על השוק הישראלי. שירותי הטלוויזיה בכבלים ובלוויין בעולם ננטשים בהמוניהם, זה התחיל בארה"ב, המשיך באירופה ועכשיו זה גם מה שקורה בישראל. אם ניקח לדוגמא את ארה"ב, שם התנתקו רק ברבעון האחרון מיליון משקי בית משירותי הכבלים והלוויין המסורתיים".
בנבנישתי הוסיף כי "בשנת 2018 הצפי הוא ל-5 מיליון משקי בית שיעדיפו את פתרונות הטלוויזיה החדשים על פני אלה ששייכים לעולם הישן. כאמור, באיחור של כמה שנים גם שוק שירותי הטלוויזיה בישראל התעורר – בחודשים האחרונים מאות אלפי לקוחות הציפו את מוקדי שירות הלקוחות של הכבלים והלווין״
"70% מלקוחות פרטנר TV - נטשו את הכבלים והלוויין"
לדברי בנבנישתי, "התוצאה הורגשה אצלנו בחברה בעוצמה אדירה, כשיותר מ-70% מהלקוחות שעברו לפרטנר TV בשבועות האחרונים, התנתקו מהכבלים והלוויין - בכך הם גם חוסכים אלפי שקלים בשנה, וגם נהנים מחוויית הטלוויזיה הטובה בישראל. השקת פרטנר TV אילצה את HOT ו-yes להשיק מוצרים שכל מטרתם היא לבלבל את הלקוחות שנוטשים אותם בהמוניהם. אבל הצרכן חכם יותר, הוא מבין שאלה אותן החברות שעד עכשיו אילצו אותו לשלם מאות שקלים בחודש, ועכשיו יש לו חלופות טובות בהרבה.
״כמו בעולם, גם בישראל, נטישת הכבלים והלוויין רק תלך ותתגבר. במקביל לכך שאנחנו עדים לנטישה המונית של שירותי הטלוויזיה המועברים על גבי כבלים ולוויין, אנחנו רואים זינוק דרמטי בצד אחר – צריכת תוכן המועבר על גבי האינטרנט.
"מי שמובילה את המגמה בצורה פנומנלית היא נטפליקס שיש לה כבר יותר ממאה מיליון מנויים – רובם אגב מחוץ לארה"ב. נטפליקס הודיעה שתשקיע יותר מ-8 מיליארד דולר ביצירת תוכן בשנה הבאה. נוסף לסדרות המופת שלה כמו ׳Stranger Things׳ שהעונה השנייה שלה עלתה בסוף השבוע, נרקוס, ובית הקלפים שאת הסט שלו בנינו עבורכם פה בחוץ, נטפליקס מתכוונים להפיק בשנה הבאה 80 סרטים".
"קצב הצטרפות גבוה מהצפוי"
לדברי בנבנישתי "בתוך שבוע מההשקה, עשרת אלפים לקוחות נרשמו בהרשמה המוקדמת. בתוך חודש, המוקדים שלנו כבר טיפלו בעשרות אלפי פניות. אני חושב שאין עובד בפרטנר שלא קיבל פניה מחבר או שכן, שיסדר לו פרטנר טיוי מאז חודש אוגוסט, הטכנאים של פרטנר משלימים מאות התקנות ברחבי הארץ, כשירות וללא עלות ללקוח. קצב ההצטרפות גבוה מההערכות שהיו לנו לפני ההשקה, ובעקבות זאת גייסנו בשבועות האחרונים עוד עשרות טכנאים ואנשי שירות, והארכנו את שעות הפעילות של הטכנאים.
"אנחנו מתקינים במאות בתים ברחבי ישראל בכל יום. אין נקודה בארץ שאנחנו לא מגיעים אליה – לדוגמא היום אנחנו מתקינים ביותר ממאה ועשרים יישובים שונים – ממטולה דרך קרית מוצקין, ג'וליס, ירושלים, אפרת, אופקים באר-שבע ואילת. לדוגמא היום אנחנו מתקינים ביישובים מקצרין ועד אילת.
"ההתקנה של שירות פרטנר TV בבית הלקוח מתבצעת על ידי טכנאי פרטנר, אשר מוודא חיבור קווי מיטבי עד לממיר, כשירות וללא עלות ללקוח. ההתקנה המקצועית היא חלק גדול ממה שיבטיח סיפוק מקסימלי משירות הטלוויזיה, ולכן החלטנו, בצעד יוצא דופן, לבצע את ההתקנה בבית הלקוח ללא עלות. כשהצגנו לכם את הממשק סיפרנו לכם על הרצון לשלב בין הרגלי הצפייה המסורתיים להרגלי הצפייה החדשים והנתונים שיש לנו היום מראים זאת בבירור. לצד הצפייה המסורתית בערוצים לינאריים אנחנו רואים שימוש הולך וגובר בצפייה בתכני נטפליקס, ובתכנים מוקלטים", אמר בנבנישתי.
לסיכום סיפר בנבנישתי על קיצור הגישה לתוכן פופולרי ברשת: "השלט שלנו הותאם לדרך שבה היום רואים טלוויזיה – לצד מספרי הערוצים, שעכשיו ברור עוד יותר עד כמה הם חשובים בישראל, כפתורי גישה ישירה לנטפליקס, יוטיוב, ל-VOD שלנו שהוכפלו בו מספר התכנים, ולהקלטות".