ראש המועצה האזורית עמק הירדן: "אחרי שנים של דריכה במקום, יש תנופה בפיתוח התיירות"
עידן גרינבאום אמר בכנס עסקים בעולם משתנה של "כלכליסט" ובנק לאומי בטבריה שאזור עמק הירדן עובר מיתוג מחדש: "זו טריטוריה מעניינת עם היסטוריה ארוכה של תרבות ודת. האתגר הגדול הוא להביא את האנשים ולהשאיר אותם כאן"
"אחרי הרבה שנים של דריכה במקום, היום רואים שינוי בכל הקשור לתיירות באזור", כך אמר היום (ב') עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן בכנס עסקים בעולם משתנה של "כלכליסט" ובנק לאומי בטבריה.
גרינבאום סיפר על האתגר של רשות מקומית שרוצה להמציא את עצמה מחדש. "מועצה אזורית היא לא עסק, לכן היא לא יכולה להיכחד כי היא לא מתאימה את עצמה לעולם המשתנה", הוא אמר, "אבל גוף שלטוני יכול להיות לא רלוונטי, ואם כן, הוא לא תורם למרחב שבו הוא פועל, וזו בעיה. אני רוצה להתמקד בתחום אחד – התיירות, ולדבר על הכיוון שאליו אנחנו הולכים.
"אנחנו אחראים על 65% משטח הכנרת, יש לנו למעלה מ-200 אלף דונם עליהם אנחנו שולטים. זו טריטוריה מעניינת – בצפון יש לנו את הזיקה לנצרות, המקום בו ישו הלך על המים. לא רחוק מכאן גם התרחשה ראשית ההתיישבות הציונית בקיבוץ הראשון - דגניה. יש לנו סיפור לא רע לספר. עם זאת, מקום שיש בו מסורת ארוכה נוטה לעיתים להיות גם להיות שמרני. לפני כמה חודשים עשינו פגישה אצלי במשרד על נושא המיתוג. אחת המשתתפות אמרה לי: 'תשמע, לפני 20 שנה ניסינו לעשות מיתוג, זה לא עבד'. אבל חייבים לחדש".
לדברי גרינבאום, האזור כולו נמצא כרגע בתנופה בכל הקשור לפיתוח תיירות. "ב-20 השנה האחרונות לא נפתח אף מלון גדול מסביב לכנרת. אמנם נפתחו שני מלונות בוטיק וצימרים, אבל לא הייתה תנופת פיתוח בנושא התיירות. בתל אביב ובירושלים נפתחים מלונות חדשים לבקרים.
"בקרוב זה עתיד להשתנות. בקיבוץ האון אמור להיפתח מלון קונספט לרוכבי אופניים עם 100 חדרים, ובעין גב ייפתח מלון עם 150 חדרים. לא מזמן נפתח מלון סטאיי, וקיים תכנון לכפר נופש במפרץ אמנון, בכפר נחום אמור לקום מלון צפון הכנרת, וגם בטבריה ובמגדל יש תוכניות נוספות למלונאות. וגולת הכותרת – מתחם תיירות ברכס פוריה. אחרי הרבה שנים של דריכה במקום רואים שינוי. אני מניח שתוך שלוש - ארבע שנים חלק מהמלונות ייפתחו".
"יש לנו היסטוריה ארוכה, דת, כנרת ושלל אתרים ארכיאולוגיים, יש מה לראות. אבל האתגר הכי גדול שלנו הוא להביא את האנשים ולהשאיר אותם כאן. איך עושים את זה? מיתוג מחדש וסיגמנטציה. אנחנו חושפים פה את המותג החדש - כנרת Action - שמאגד את כל אותם האירועים שקורים מסביב לכנרת – צליחת הכנרת, הקפת הכנרת, תחרויות שייט. כולם יהיו תחת המותג החדש שישווק גם בחו"ל. יגיעו משלחות עיתונאים מהעולם כדי לצפות באירועים האלה.
"אם אנחנו מביאים 10,000 איש בשבת לראות את צליחת הכנרת – זה אירוע תיירות לכל דבר. אבל אנחנו צריכים להביא אותם יום קודם, או לגרום להם להישאר לפעילות נוספת. אם עשינו את זה – עשינו את שלנו".
תחום נוסף שמנסה המועצה לפתח הוא התיירות החקלאית. "יש פה הרבה ירוק בתקופה הזאת של השנה, כיום אנחנו לא במגרש של תיירות החורף הישראלית – וזה האתגר הנוסף שלנו", אמר גרינבאום.