ועידת לונדון
"יצירת האמון בין סוחר ללקוח ברשת צריכה להתרחש ללא סיסמאות"
כך אמר הבוקר לירון דמרי, מייסד וסמנכ"ל התפעול של חברת ניתוח הסיכונים פורטר בוועידת כלכליסט בלונדון
השבוע פג תוקפו של פטנט בן 20 שנה של אמזון על רכישת מוצרים ברשת על ידי פעולה יחידה של המשתמש, למשל הפעלת לחצן ברשת. לפטנט זה היתה השפעה עמוקה על תרבות הצריכה ברשת, כשהיא אפשרה רכישה נטולת קשיים באתרים, טען הבוקר לירון דמרי, מייסד וסמנכ"ל תפעול של חברת ניהול הסיכונים Forter בוועידת כלכליסט בלונדון.
Forter שהוקמה ב-2013 מספרת מספקת לסוחרים המלצות לקבלת או דחיית תשלום לפי ניתוח הסבירות לכך שמקור התשלום שהועבר הוא הונאה. החברה גם מספקת לסוחרים ערבויות למקרה שבהן תשלום שהתקבל על סמך הניתוח של פורטר מתברר כהונאה לאחר מכן. החברה שהוקמה ב-2013 גייסה כספים מקרנות הון סיכון שביניהן סקויה ו-NEA.
פורטר משתמשת במערכות לניתוח נתונים על, וביצירה של פרופילים של משתמשים סבירים על מנת לאתר טרנזאקציות חשודות. במציאות
שבה מאגרי מידע ובהם מידע אישי רב דוגמת זה של חברת דירוג האשראי האמריקנית אקוויפקס נפרצים, היכולת לחזק את המסחר ברשת תלויה ב"יכולת ליצר אמון בין הסוחר לבין הלקוח, ללא סיסמאות ושאלות עם תשובות מוזנות מראש", קבע הבוקר דמרי.
"חייבים להניח שהמידע עליך – הפעולות שאתה מבצע ברשת, נפח הארנק שלך – יגנב. לכן, כשחושבים על השילוב בין הצורך של הלקוח לבצע רכישות ורצונו לקבל חווית שימוש נטולת חיכוכים ובין הצורך למנוע הונאות חייבים לחשוב על שיטות שאינן מבוססות באופן ישיר על מידע זה", אמר דמרי.