שמוליק ארבל: "משבר קשה בתחום הקמעונאות בארה"ב, לא בטוח שבישראל המצב יהיה שונה"
ראש המערך המסחרי בבנק לאומי רואה שחורות בנוגע לתעשיית הקמעונאות העולמית; בוועידת כלכליסט בלונדון אמר כי "אם לא נעשה כלום נמצא את עצמנו כמו בארה"ב, הכיוון ברור וצריך להיות מוכנים אליו"
שמוליק ארבל ראש המערך המסחרי בבנק לאומי רואה שחורות בנוגע לתעשיית הקמעונאות העולמית, ובעיקר זו הקיימת במרכזים מסחריים. בוועידת כלכליסט בלונדון אמר היום (ה') כי "רק בארצות הברית נסגרו השנה אלפי חנויות, במספר שיא של סגירות של חנויות של מותגים רבים ומובילים".
- בועז יערי: "בכלכלת השיתוף אנחנו יכולים גם להלוות מניות ואגרות חוב"
- "יזמים ישראלים בתחום הספורט-טק צריכים לדעת מה הם רוצים לשנות ולחדש"
- יפעת אורון: "מה נעשה אם אמזון תרצה שיהיה לה מטבע משלה"
ארבל משווה בין ארצות הברית, אירופה וישראל, כאשר הראשונה עומדת בפני האטה משמעותית ואילו בישראל רואים פריחה: "בארצות הברית יש משבר קשה מאוד בתחום הקמעונאות, עם המספר הגבוה ביותר של סגירת מרכזי קניות וחנויות עם שמות מובילים.
"באירופה וישראל המרכזים המסחרים מצליחים, אבל לא בטוח שהמצב יהיה שונה. בחודשים האחרונים רואים את ההאטה במרכזים המסחריים. בישראל ואירופה בשנים הקרובות ייפתחו הרבה מרכזים מסחריים, ושחקני ריטייל מקוונים גם יגבירו את פעילותם. אם לא נעשה כלום", מזהיר ארבל, "נמצא עצמנו כמו בארצות הברית. הכיוון ברור וצריך להיות מוכנים אליו, סוחרים צריכים לראות את עתידם ובעלי מרכזים צריכים לדעת שהם לא ייראו אותו דבר בעתיד".
ארבל צופה שבעתיד תחום הבידור יתרחב מאוד. "יהיו יותר אולמות קולנוע ואתרי החלקה על קרח. מרכזי הקניות לא יהיו רק לקניות מסחריות אלא לבידור. קחו לדוגמא את המרכזים המסחריים של אפל - הם לא נועדו רק לקנייה של מוצרי אפל, אלא לתחושת החוויה שאפל מספקת. העתיד הוא לחוות את החנויות ולא בהכרח לרכוש בהן".