ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

"דמיינו שאתם מגיעים לתחנת עגינה, מעבירים כרטיס ושמים חבילה למשלוח עם רחפן"

אפרת פניגזון בוועידת כלכליסט בלונדון: "בחמש שנים הקרובות אנחנו רוצים לפרוש את המערכות בערים לשימוש מסחרי יום-יומי"

עומר כביר, לונדון 14:4414.09.17

 


 

רחפנים אוטונומיים הם העתיד. הם יספקו חבילות, יסייעו לשירותי הצלה, יבצעו ביקורות שגרתיות ועוד. העתיד הזה הוא לא בדיוני והוא בכלל לא רחוק ומי שתביא אותו היא Airobotics הישראלית, שמפתחת רחפנים אוטונומיים חדשניים.

 

סמנכ"לית השיווק של החברה, אפרת פניגזון, הציגה את העתיד הזה ואת החזון של איירובוטיקס בוועידת "כלכליסט" בלונדון, שנערכת היום במתחם קמדן מרקט. "יש שני מודלים עסקיים בתחום הרחפנים", הסבירה פניגזון את הרקע העסקי להקמת החברה. "הראשון, חברת רחפנים שמספקת שירותים שונים לארגונים. המודל השני הוא הקמת פעילות רחפנים בתוך החברה, עם צי ועובדים משלה. זו הוצאה לוגיסטית, ושני המודלים מסתמכים על אנשים להפעיל את הרחפנים.

 

אפרת פניגזון אפרת פניגזון צילום: אוראל כהן

 

"אבל יש בעיה במודלים האלו. רחפנים עם מפעילים אנושיים הם יקרים ולא יעילים לאורך זמן. זה עולה הרבה כסף. בנוסף, אי אפשר לקבל תוצאות מדויקות בהפעלה ידנית. אנשים גם לא תמיד זמינים כשצריך אותם, מאוד קשה למצוא מישהו שיקח רחפן ויפעיל אותו. בעיה שנייה היא שרחפנים התחילו כצעצועים ולא היו אמינים מאוד. צריך היה להפוך אותם לכלי מקצועי".

 

הפתרון של איירובוטיקס, שהוקמה לפני כשנתיים וחצי, היה ליצור רחפן עצמאי לחלוטין שלא צריך אדם כדי להפעיל אותו, ושתמיד נמצא בשטח. "החזון הוא ליצור רחפן בתוך קופסה שתשמש כבסיס שיגור מלא. ממנה הוא ייצא למשימות, היא תוכל להחליף לו סוללות וחלקים במקרה הצורך, תגן עליו מאיתני הטבע ותשמש כבסיס הבית שלו. הכל אוטומטי לחלוטין. לקופסה יש זרועות רובוטיות ואנטנת GPS, הרחפן תעשייתי ועמיד".

 

אבל הקופסה והרחפן הם לא חזון, אלא מציאות שכבר קיימת בשוק. "אנחנו פועלים בתחומים כמו כרייה, נמלים, ביטחון לאומי, תחנות כוח, שמן וגז. העובדים שלנו פיתחו פתרון מהיסוד. אנחנו בונים את הקופסה, את הרחפנים, את הסוללות, את הזרועות הרובוטיות, את הרכיבים, את תחנת העגינה. הכול מהיסוד, שום דבר לא היה קיים קודם. בין הלקוחות שלנו נמנים אינטל, ICL ו-South23, מכרה באוסטרליה.

 

"כיום אנחנו עובדים בערים ובמתקנים תעשייתיים ומבצעים פעולות כמו מיפוי, סקרים אוויריים, אבטחה. בשלב הבא ניכנס לעבודה עם רשויות חירום והצלה. דמיינו רחפנים שיכולים לסייע לכוחות רפואה ומכבי אש. רחפן יכול להגיע לשטח לפני הכוח ולספק לו לייב פיד, או לשלוח ציוד חיוני לנקודות שקשה להגיע אליהן.

 

"בחמש שנים הקרובות אנחנו רוצים לפרוש את המערכות בערים לשימוש מסחרי יום-יומי. זה תלוי בשאלה האם אנשים ירצו את זה והאם הרגולטור יאשר את זה. דמיינו שאתם מגיעים לתחנת עגינה, מעבירים כרטיס ושמים חבילה למשלוח עם הרחפן. זה העתיד".

 

החברה מעסיקה כיום 150 עובדים בישראל ובאוסטרליה, וגייסה כבר 61 מיליון דולר מתוכם 32 מיליון בסבב הגיוס האחרון שלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x