ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

הוועידה הלאומית

רוית דום עיני: "אנחנו רוצים לחנך את הילדים להיות יזמים"

מנכ"לית רשת עמל אמרה את הדברים בוועידת "כלכליסט". לדבריה מערכת החינוך צריכה לחשוב אחרת כדי להתאים את עצמה לעולם המודרני

הגר רבט 17:0504.09.17

"כשאני חושבת שעל מערכת החינוך של היום שאלה אחת עולה בי שוב ושוב - האם בתשע"ח מערכת החינוך מותאמת לעולם המודרני?", כך פתחה את דבריה רוית דום, מנכ"לית רשת עמל, בוועידה הכלכלית לאומית 2017 של "כלכליסט". "נכון שהילדים שלנו לא מרפרפים בספרים ומסתכלים באנציקלופדיות, ויש להם מחשבים בכיתה. הוויקיפדיה החליפה את האנציקלופדיה והאייפד את הנייר. אבל הילדים שלנו עושים אותו דבר כבר 50 שנה".

 

לדברי דום, "העתידן תומאס פריי מעריך שעד 2030 עשרות משרות תעלמנה ויהיו משרות חדשות שאנחנו לא יכולים לדמיין אפילו, כמו מעצב מזון בתלת ממד. אז איך מלמדים תלמידים להיות מוכנים למקצועות שאנחנו אפילו לא יכולים לדמיין מה הם יהיו? איך יוצרים תלמידים חושבים, יצירתיים ומוכנים לשינויי ואיך מכשירים מורים לחשיבה חדשנית כזו ומה תפקידה של מערכת החינוך בעולם החדש".

 

 

 


 

דום המשיכה: "תפיסת העולם שלנו בעמל היא פשוטה - אנחנו עוסקים בחינוך ולא בדקלום. יש לנו תפקיד אחד עיקרי - לחנך את הנוער בדרך של יצירתיות, יזמות ושיתוף. ילדים שחווים הצלחות אבל גם כישלונות במילה אחת - הופכים להיות יזמים. לתת להם ארגז כלים אמיתי, שידעו לנתח את החומר ולא רק לשנן, לעבוד בקבוצה ולא רק לבד. דרך חשיבה של העולם העסקי ולא של העולם הישן. להעצים את התלמידים ולעזור להם להכיר את הערך של עצמם וכשמסיימים את בי"ס יכירו במסוגלות שלהם".

 

 

רוית דום עיני, מנכ״לית רשת עמל רוית דום עיני, מנכ״לית רשת עמל צילום: נמרוד גליקמן

 

דום אמרה כי אם מערכת החינוך רוצה לחשוב לטווח הארוך היא צריכה לחשוב בדפוס שונה מזה שהכרנו. "אם תעצמו את העיניים ותדמיינו את הכיתה שלכם תראו כיתה ישנה עם ריהוט מתפורר. תלמידים שמקבלים את המידע והמורים הם צינור להעברתו. בעמל שברנו את קירות הכיתה והקמנו מרחבי יזמות וחממות טכנולוגיות. מרחב צבעוני מלא בכריות ופופים עם תלמידים שמחליפים רעיונות, בוחרים איפה לשבת, מעורבים ואכפת להם. אין כיתות סגורות בעמל ואין מורים במובן הקלאסי. המורים מנחים את התלמידים ללמוד בעצמם. הם לומדים בצוות פר פרויקט ומשתמשים באמצעים טכנולוגייים. עם כל תלמיד מגיעים ליתרונות היחסיים שלו. יצירתיות דורשת יצירתיות בכל הרמות , מסביבת הלמידה לשעות הלא שגרתיות ועד לשיטת הלמידה ומרכזי היזמות".

 

דום סיכמה: "נקודה נוספת היא החיבור של מערכת החינוך לעולם האמיתי. אי אפשר ללמד תיאוריות מתוך ספרים שבהם יש פתרון בסוף הספר כמו אצל בני גורן, אלא צריך ללמוד מהבעיות בשטח. לכן כשמדובר בחינוך יזמי לא נשארים בין כתלי בית הספר. כמו תלמידי ליידי דייויס בירושלים שפיתחו רובוט מציל חיים שמתחבר לכיסא גלגלים. הם נסעו לבי"ח ופגשו ילדה עם שיתוק מוחין, דיברו עם הרופאים, המשפחה והצוות ובדקו כם את הצרכים הרגשיים, חשבו איפה יכולים להקל עליה ובנו רובוט שמופעל באמצעות פקודות קוליות".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x