ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

הוועידה הלאומית

אמנון שעשוע: היעד לתאונות דרכים צריך להיות הרוג אחד לכל מיליארד איש בשעת נהיגה

מנכ"ל ו-CTO מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית בוועידת כלכליסט: "בסופו של דבר הכל מנוהל דרכנו. אנחנו נשארים עצמאיים - אך מקבלים את כל הטוב מאינטל". לדבריו, "מי שרוצה להשפיע על העתיד, שילמד מדעי המחשב"

תומר הדר 11:3004.09.17

"השינוי שנובע מחיבור עם אינטל הדאיג אותנו, לא עושים השקעה כה גדולה כדי לאבד את היצירתיות שלנו. לכן מובילאיי נשארת עצמאית. אינטל היא בעלת המניות ואנו מקבלים ממנה משאבים. לפני 3 שבועות קיבלנו 200 אנשים שיסייעו לחזון שלנו", כך אמר פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל ו-CTO מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית בשיחה עם אתי אפללו, עורכת מגזין כלכליסט, בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט.

 

 


 

מטבע הדברים, שעשוע מוכר בעיקר כמייסד שותף של מובילאיי, שנמכרה במרץ האחרון לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר. לדברי שעשוע, "בסופו של דבר הכל מנוהל דרכנו, אנו נשארים עצמאיים אך אנו מקבלים את כל הטוב מאינטל. אני עצמי מבודד" מסביר שעשוע. "מובילאיי החלה את דרכה כחברה של מוצר. רוב הישראלים מכירים את המערכת המצפצפת באוטו אך זה רק חלק קטן - כיום מובילאיי בונה תעשייה. רכב אוטונומי אינו מוצר אלא משהו שכולל היבטים רבים שאינם כלולים לחישה או להנעה, זוהי תעשיה שלמה שחברה של 600 איש לא יכולה לעשות. אינטל נותנת גב, וזה לא גב כלכלי, אותו יש לנו,  אינטל נותנת גב תעשייתי, היא חברה הנדסית ואנו עוסקים בתעשיה הנדסית. הצמיחה האורגנית שלנו פשוט איטית מדי לכבוש כזו תעשיה ולכן התחברנו לאינטל".

 

פרופ׳ אמנון שעשוע מנכ״ל מובילאיי עם אתי אפללו פרופ׳ אמנון שעשוע מנכ״ל מובילאיי עם אתי אפללו צילום: נמרוד גליקמן

 

 

לדברי שעשוע: "מה השלב הבא? ובכן, הלחם והחמאה הם מוצרי עזר לנהיגה ואנו עובדים עם עשרות יצרני רכב, אנו רוצים עד שנת 2021 להעמיד רכב אוטונומי ביצור סדרתי, יש לנו מגוון יצרני רכב וספקים שהם שותפים שלנו וכמובן שהאתגר הרגולטורי משמעותי. כיום לדעתי הרגולטורים לא יודעים בעצם מה לעשות, כתרבות צרכנית אנו מוקפים בטכנולוגיה ואני רגילים שלפעמים היא לא מושלמת, נגיד כמו בסמארטפון. אך רכב אוטונומי לא יכול לטעות. הסיכוי למוות בנהיגה הוא אחד למיליון, בארה"ב יש בשנה כ-35 אלף הרוגים. אם רכבים יוחלפו ברובוטים ועדיין יהיו הרוגים, זה לא יעבוד, אם יהיו רק 10,000 הרוגים - זה לא יעבוד. אבל אם יהיו עשרה הרוגים - זה יעבוד. הסיכוי למוות מתאונה בשעה של נהיגה הוא אחד למיליון. צריך שהסיכוי יהיה אחד למיליארד אנשים. זה יוריד את מספר ההרוגים בשלושה סדרי גודל. כמו הסיכוי הסטטיסטי שכנף של מטוס תתנתק בעת טיסה".

 

"מעבר לכך יש להשתלב בתנועה כמו נהג אנושי, גם בסביבה מורכבת", מסביר שעשוע: "ויש כאן בעיה שהרגולטור לא יודע באמת איך להתמודד, אז מחכים שהטכנולוגיה תבשיל, אך אנו לא יכולים לפעול כך. לאחרונה הסברנו במאמר תאורטי כיצד בונים מערכת שמבטיחה כזו הסתברות, של אחד למיליארד, והמטרה היא לייצר שיח עם רגולטורים. זהו גם היבט נוסף למה שאינטל נותנת לנו. מובילאיי יכולה למשל לדבר עם הרגולטור הישראלי, אך אינטל יכולה לדבר עם הרגולטור בארצות הברית. הרי אנו לא רוצים להשקיע כסף, ואז יהיה רכב אוטונומי ואז יהיו תאונות ואז הרגולטור יבלום זאת. לכן הרכב האוטונומי חייב כבר להיות בטוח", מסביר שעשוע.

 

עוד ציין שעשוע, "שיקולי הרכב האוטונומי הם אקדמיים. ולכן הרגולטור עוסק בזה. יש להבין שיש להעביר את השיח למישור פרקטי אמיתי. למשל כריות אוויר ברכב. אני יודעים שהכריות מצילות חיים. אך רובנו לא יודעים שהן גם הורגות אנשים. החברה יודעת לחיות עם זה כי הסיכוי קטן, אך זה עלול לקרות. אם נוריד את מספר ההרוגים למספר זעיר, השיקול האתי לא משנה. לכן כאן נמצא המיקוד שלנו, להפחית את מספר ההרוגים".

 

בנוסף, בנוגע לסכסוך עם האוניברסיטה העברית הנוגע לתמלוגי מובילאיי ציין שעשוע: "15 מיליארד דולר מבלבלים אנשים, הנושא ייפתר בימים הקרובים. מן הלימון יצאה לימונדה. לאחרונה הצטרפו כ-250 אנשי סגל ואני סבור שהדברים יסתדרו".

 

עוד הוסיף שעשוע: "חשוב להבין שעולם הרכב האוטונומי הוא עולם של בינה מלאכותית. הבינה מאוד מורכבת ומאוד גבוהה. למשל, מדוע אנו לוקחים שיעורי נהיגה? לשלוט ברכב זה לא קשה. לדעת מיהו הולך רגל אפשר לדעת בכל מקרה. אך צריך הרבה אינטליגנציה באינטראקציה שלנו עם הכביש ועם התנועה, זה לא דבר שניתן ללמוד מספר תאורטי, מה שעומד מאחורי הרכב האוטונומי היא אינטליגנציה ורכב הוא פלטפורמה לאינטליגנציה מלאכותית, רכב אוטונומי הוא מודל עסקי ברור, יש גופים כמו אובר ו-LYFT , בעלות שיתופית, שינוי של התכנון העירוני, תוכן שיכול לעבור לנושאים. זה שוק של מיליארדי דולרים. ופיתוח בינה מלאכותית פותח פתחים לכיוונים חדשים. זה יכול לשנות ממש את שוק העבודה, עבודות מחשבתיות שגרתיות יכולות להיות מוחלפות על ידי בינה מלאכותית והרכב האוטונומי הוא המפתח".

 

באשר לעתיד, סיכם שעשוע: "אני מייעץ לצעירים עצה חשובה: אנו עוסקים בנושאים הכי חמים בטכנולוגיה ומדע. מי שרוצה להשפיע על העתיד, שילמד מדעי מחשב".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x