The Big e
אפי דהן: "מחצית מהישראלים חוו אכזבה כלשהי בהזמנת מוצר ברשת"
דהן, מנהל אזור המזרח התיכון ואפריקה בשירות התשלומים פייפאל, אמר בוועידת e-Commerce של כלכליסט, כי "העסק לא עובד בצורה מושלמת, ואכזבות מובילות לנטישת לקוחות שחלקם אולי לא יחזור ל-e-Commerce"
המסחר המקוון מתקתק כמו שצריך? לא לדברי מנהל אזור המזרח התיכון ואפריקה בשירות התשלומים פייפאל (PayPal), אפי דהן. "לפי סקר שעשינו, לפחות מחצית מהישראלים חוו אכזבה כלשהי בהזמנת מוצר ברשת", הוא גילה למשתתפים בוועידת ה-e-Commerce של "כלכליסט", שנערכת היום בגני התערוכה בתל אביב.
דהן פתח את דבריו בתיאור האכזבה האישית שהוא חווה ברשת: "הבן שלי עידו בן 10, וכמדי שנה הוא ביקש ממני למצוא תחפושות לפורים. הוא רוצה תחפושת מקורית שלא תהיה לאף אחד בכיתה, יפה, מפתיעה וקצת מפחידה. מצאנו, רצינו להזמין אבל גילינו שהסוחר לא שולח לארץ. המשכנו לחפש, מצאנו תחפושת אחרת. שילמנו, הזמנו משלוח פרימיום והמתנו. מאותו רגע הוא שאל אותי כל יום מה קורה, איפה היא. לא היה לי מושג, אבל נשארנו אופטימיים ויומיים לפני פורים קיבלנו את התחפושות.
"היא היתה די דומה למה שרצינו והכל נראה מרשים ויפה, אבל מהר מאוד ההתרגשות הפכה לאכזבה. החרב לא היתה דומה למה שהובטח. אין כבר אפשרות לקנות תחפושת אחרת ואנחנו צריכים לפתור את הבעיה. יצאנו לרחוב אוסישקין ברמת השרון, מצאנו חרב אחרת ועידו היה שמח. זה דומה למה שקרה לנו בשנה שעברה, כשהתחפושות שהזמנו לא היתה דומה למה שראינו באתר של הסוחר. יש שרשרת של אכזבות, וכולם מכירים את זה. העסק לא עובד בצורה מושלמת, ואכזבות מובילות לנטישת לקוחות שחלקם אולי לא יחזור ל-e-Commerce.
"לפי סקר שעשינו, 50% מהישראלים אמרו שמוצר שהזמינו ברשת הגיע אחרי המועד המובטח. 30% אמרו שהמוצר שהתקבל לא היה זהה לתיאור אצל הסוחר, ו-20% אמרו שהם פנו ישירות למוכרים ולא קיבלו את הפתרון שרצו. זו בעיה רחבה, ועידו לא לבד בסיפור הזה. היקף הקניות של ישראלים השנה יהיה 14 מיליארד שקל, גידול של 15% לעומת 2016. זה מספר מרשים אבל אפשר לעשות הרבה יותר. זה לא מיצוי מיטבי של הפוטנציאל. הצמיחה לפנינו, אבל היא תגיע רק אם כל אחד מהגורמים בשוק יסתכל על התמונה הרחבה יותר ולא רק למה ששייך אליו".