The Big e
אבי כוכבא: "בנק העתיד דואג לעצמאות הפיננסית של לקוחותיו"
משנה למנכ"ל וממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, אמר בוועידת e-Commerce כי "אנחנו בעידן הפוסט דיגיטלי. לקוח רוצה שהכסף שלו יישמר במקום מאובטח ושמישהו יעזור לו בניהול הפיננסי"
"בנק העתיד דואג לעצמאות הפיננסית של לקוחותיו" – כך אמר אבי כוכבא, משנה למנכ"ל וממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, בוועידת e-Commerce של "כלכליסט" בתל אביב.
"אנחנו בעידן הפוסט דיגיטלי", הוסיף כוכבא. "עד לפני שנתיים חשבנו שהדיגיטל זה העיקר, השקענו ונשקיע בו המון. אבל מה הוא בנק העתיד? האם זה בנק דיגטלי? יש לנו בנק דיגטלי שנפתח לפני שנה וחצי וכמעט שאין שם לקוחות, למרות שיש בו אפס עמלות. חסר שם משהו מאוד מהותי. הילדים שלהם, בני 20, כשהם מקבלים את דו"ח העו"ש או את הדו"ח של כרטיס האשראי הם נכנסים לוויברציות. הם לא מסוגלים לפתוח את הדברים האלו ולקרוא את כל החומר.
"בתור בנק העתיד אנחנו צריכים להעלות את היציבות והעצמאות הפיננסית של הלקוחות שלנו. הם לא רוצים להשתמש בשירותי בנקאות וכרטיסי אשראי מסורתיים, הם רוצים לחיות, ליצור בעבודה, לבלות בחופשה, ולדעת שיש להם עצמאות פיננסית, שיש להם פנסיה, שקרנות ההשתלמות שלהם מנוהלות כמו שצריך, שהם לא פרייארים. אנחנו רוצים לאפשר להם להתקיים בצורה עצמאית, טובה ותקינה כדי שיוכלו לחיות בעצמאות כלכלית.
"זה בנק העתיד, בנק פרואקטיבי, שמנצל את הביג דאטה ויודע לספק חוויית לקוח מתקדמת, לא חוויה של שימוש באפליקציה אלא באיך שהוא חווה את ניהל הכספים שלו. לקוח רוצה שהכסף שלו יישמר במקום מאובטח ושמישהו יעזור לו בניהול הפיננסי. לפני שנתיים התחלנו לפתוחה סניפים דיגיטליים. שואלים אותנו כל הזמן מה זה סניף דיגיטלי? למה צריך מיקום פיסי לשירות דיגיטלי? ניסינו להסביר שיש הליך מעבר ושצריך לעזור ללקוחות לעבור מהעולם הפיסי לווירטואלי. עכשיו, כשחברות כמו אמזון מתחילות לפתוח חנויות פיסיות, יש נקודת מפנה. אנשים רוצים חוויית לקוח. הם רוצים לקבל ייעוץ, הם רוצים לדבר עם בן אדם".