The Big e
אסף פלדמן מייסד Riskified: "צריך לדעת לפקוח עיניים על הלקוחות החשודים ולחייך ללקוחות הטובים"
פלדמן בוועידת e-Commerce של כלכליסט: "פיתחנו מוצר כדי שנוכל להגדיל את כמות המידע אבל רק כשהוא באמת נדרש כדי לבסס את הביטחון שלנו בעסקה"
"לפני ארבע שנים רצינו ליצור תשובה פשוטה של כן או לא על השאלה: האם זו עסקה בטוחה", כך פתח את דבריו אסף פלדמן, מייסד משותף של חברת Riskified במסגרת הרצאה על חדשנות ישראלית בעולם המסחר האלקטרוני שהתקיימה בוועידת e-Commerce של כלכליסט, הבוקר בגני התערוכה.
צמיחת תעשיית ה-e-Commerce צועדת יד ביד עם הצורך הגובר לאבטחת מידע, שירותי הגנת הצרכן והסוחר ומערכות חדשות של מניעת הונאות. בתפר הזה הצליחה החברה הישראלית Riskified שהוקמה במהלך 2012 , לפתח שירותי מניעת הונאות באמצעות ניתוח התנהגויות הרוכש. עד היום גייסה כ-30 מיליון דולר השקעות בין היתר גם מג'ון לנדסף אחד ממקימי PayPal. "כשבדקנו את הנתונים של תעשיית המסחר באינטרנט נתון אחד קפץ לעין והוא שהיחס בין הונאות לדחיות הוא 1 ל-10. כלומר, סוחר ממוצע דוחה 10 עסקאות בגלל עסקת הונאה אחת", סיפר פלדמן.
האלגוריתם שפיתחו מתמקד בהורדת הזיהוי המוטעה של לקוחות טובים כ'לא טובים' ובכך מוריד את כמות הדחיות השגויות של הסוחר . "עבדנו עם חברות אופנה כמו מיסיס וגם עם חברות טכנולוגיה. למדנו שהדילמה על מניעת הונאה היא גדולה. בעוד יש סוחרים שמבקשים יותר מידע כדי למנוע הונאה, אחרים מבקשים פחות נתונים כדי להקל את העסקה. אנחנו פיתחנו מוצר כדי שנוכל להגדיל את כמות המידע אבל רק כשהוא באמת נדרש כדי לבסס את הביטחון שלנו בעסקה".
בין אם זה אימות בעל הכרטיס על ידי מספר הטלפון או זיהוי היסטוריית הרכישה של הצרכן מדובר בתהליך שנועד לצמצם את תהליך זיהוי הרוכש בהתאם. "תהליך בדיקת הלקוח הוא כמו פינג-פונג כשהוא צריך להיות אינטילגנטי, לדעת לפקוח עיניים על הלקוחות החשודים ולחייך ללקוחות הטובים. מדברים על המהפכה הדיגיטלית שיעשו צ'ק-בוט להגדלת אחוזי ההמרה. זה בדיוק מה שאתם רוצים בתהליך וידוי העסקה. אם נזיז את האינטראקציה בין המוצר לבין מערכת מניעת הונאות נוכל להגדיל את החיכוך עם הלקוח רק במידת הצורך".