ועידת ניו יורק
"רוצים השקעה של מיליון דולר? יש לכם 11 דקות"
במרתון של מפגשים מהירים התחרו יותר ממאה סטארט-אפים ישראליים על הסקרנות והכסף של עשרות משקיעים מקרנות אמריקאיות מובילות. אלה החברות שבלטו במפגש עם המשקיעים בוועידת כלכליסט בניו יורק
Fairfly
להוריד את מחיר הטיסה אחרי שהיא כבר הוזמנה
פיירפליי (Fairfly) שהוקמה ב־2015, שבין מייסדיה נמנה אורי לוין, ממייסדי ווייז, יצאה לדרך כאפליקציה צרכנית שאפשרה למשתמשים להוזיל מחירי טיסות אחרי שכבר רכשו כרטיסים ושילמו עבורם. בשנה האחרונה ביצעה החברה תפנית והחלה להתמקד בעבודה מול לקוחות עסקיים. "אנחנו מתממשקים למערכות הזמנת הנסיעות של חברות ענק, וכשאנחנו מוצאים עסקה טובה יותר אנחנו אומרים להם ולפעמים פשוט מבצעים עבורן את ההחלפה", אומר מייסד ומנכ"ל החברה אביאל סימן־טוב. "מיד לאחר הזמנת הטיסה אנחנו מתחילים במעקב אחר עסקאות טובות יותר", הוא אומר ומציין כי מחיר טיסה משתנה בממוצע 92 פעמים לאחר פרסומו המקורי.
החברה מעסיקה 19 עובדים ממשרדיה בתל אביב, והיא גייסה עד כה 4.7 מיליון דולר. לדברי סימן־טוב, התגובות שקיבל באירוע ה־Meet & Pitch היו "מעולות. נמשיך בפולו־אפ עם המשקיעים ונראה לאן מתקדמים".
עומר כביר
wellb
לחבר בין מטפלים ומאמנים אישיים ללקוחות
אביטל שרף, מייסדת שותפה ומנכ"לית wellb, הגיעה כדי להציג את המיזם שהיא עובדת עליו כבר יותר משנתיים: פלטפורמה שמחברת בין נותני שירות אישי־טיפולי לבין לקוחות שמעוניינים בשיעור או טיפול אישי. עם נותני השירותים המוצעים ב־wellb נמנים מאמני כושר, מטפלים, מדקרים, תזונאים ומורים ליוגה ולפילאטיס, כולם נבדקים מראש לפני הוספתם.
"כשמחפשים מטפל פונים לחברים, לרשתות החברתיות או לגוגל", אומרת שרף. "לנותני השירותים אין כלים לשווק את עצמם. אנחנו נותנים להם פלטפורמה ועושים להם שיווק, בילינג ובוקינג".
מייסדי החברה שרף, מנהל המוצר תומר כהן ועדי כהן, שאחראי לתחום הפיננסי, השקיעו בחברה עד כה מכספם ועברו לפני שנה לניו יורק. בשלב, זה wellb זמינה ללקוחות ולמטפלים במנהטן בלבד, ולדברי שרף, החברה מתכננת לעבוד בעתיד עם לקוחות תאגידיים.
הגר רבט
pq Eyewear
משקפיים מעוצבים לפי מידות הפנים של הלקוח
הסטארט־אפ pq Eyewear חבר למעצב הישראלי־בריטי הנודע רון ארד ומנצל את יכולות ההדפסה התלת־ממדית כדי להתאים אישית לכל לקוח מוצר שלרוב מיוצר בהליך של ייצור המוני: משקפיים.
האפליקציה של החברה סורקת את פני המשתמש להפקת מידות מדויקות, ולאחר מכן המשתמש בוחר את אחד מדגמי המשקפיים שעיצב ארד, וצופה בהדמיית המוצר על פניו. המשקפיים מודפסים בסטודיו של ארד בלונדון, ומשם נשלחים לאיטליה לעיבוד. לדברי נופר לוי, VP בחברה, מיום הזמנת המשקפיים המוצר ועד קבלתו אצל הלקוח יעברו לכל היותר שלושה שבועות.
החברה ביצעה בדיקת היתכנות ראשונה באוקטובר ונערכת להליך נוסף ביוני לקראת פתיחת חנות פופ־אפ בניו יורק בספטמבר. עד כה גייסה החברה 12 מיליון דולר, כולל מחברת מדפסות התלת־ממד הגדולה 3D Systems. החברה מעסיקה 16 עובדים בניו יורק, איטליה וישראל.
הגר רבט
onFrontiers
לקבל ייעוץ השקעות ממומחים
הפלטפורמה של onFrontiers מיועדת לאנשי עסקים שמעוניינים ללמוד במהירות על נושאים חדשים ולקבל ייעוץ מאנשי השקעות מומחים בתחומם. המערכת מיועדת בעיקר להשקעה בשווקים מתפתחים, והמומחים הנכללים בה נבחרים בסיוע מערכת המלצות. ההצטרפות לפלטפורמה היא חינמית אך זמן הייעוץ הוא בתשלום, והמשתמשים יכולים לבחור בין תשלום חד־פעמי לבין רכישת בנק דקות. onFrontiers גורפת עמלה מכל עסקת ייעוץ שמתבצעת באמצעותה.
לטענת מייסד הפלטפורמה בריאן קואט, הפלטפורמה מסוגלת ללמוד איזה נושאים מעניינים יותר את המשתמשים ואילו מומחים מבוקשים יותר. החברה מעסיקה 15 עובדים בניו יורק, ולדברי קואט היא לא מגייסת כרגע אך מקווה לעורר עניין אצל המשקיעים לקראת סבב גיוס מתוכנן בסוף השנה.
החברה היא לקוחה ותיקה של SOSA ומשתמשת בחללי העבודה שלה, וראשיה שמחו על ההזדמנות להשתתף באירוע. "התקשיתי קצת עם מסגרת הזמנים הקצרה ולא הצלחתי לסיים את הדמו שרציתי להציג", אמר קואט לאחר הפיץ' הראשון. "אבל בסך הכל אני מרוצה ויצאתי מכאן בהרגשה טובה".
הגר רבט
Livecare
לחצן מצוקה שמעדכן בזמן אמת דרך ה־WiFi
לייבקר (Livecare), מפיצת לחצני מצוקה שיושבת בברוקלין ובסן דייגו, שינתה את הדרך שבה בני משפחה מקבלים עדכונים בזמן אמת על מצב אחד הקרובים שלהם שצריך עזרה. "האדם שבמצוקה לוחץ על כפתור וישר מגיעה אחות", מסביר מייסד החברה פרי אביטן. "בעת הלחיצה גם בני המשפחה שלו מקבלים עדכונים אונליין".
ההבדל בין המוצר של לייבקר לבין שאר המוצרים בשוק טמון בצורת ההתרעה לבני המשפחה ולצוות הרפואי.
"כיום לחצן המצוקה מחובר לטלפון ואנחנו חיברנו אותו לרשת ה־WiFi הביתית והסלולר. כך אנו מתקשרים מהר יותר עם אלה שצריכים לקבל עדכונים בזמן אמת", אומר אביטן. לייבקר פועלת בכ־100 מדינות ויש לה כ־10 אלף לקוחות. "לאחרונה פיתחנו לחצן מצוקה לליקויי למידה, כך שנתח השוק שלנו יגדל". החברה מונה כיום כ־12 עובדים, ועד היום גייסה 1.5 מיליון דולר. "את חצי המיליון הראשון הוצאתי מהכיס ואז גייסנו עוד מיליון", מסביר אביטן. "הגיוס הבא ייערך ביולי".
שי סלינס
SQream
טכנולוגיה שמאפשרת לעבד ביג דאטה מהר יותר
SQream, שנוסדה ב־2010, גייסה עד כה 13 מיליון דולר ומעסיקה כ־35 עובדים בישראל ובארה"ב. החברה פיתחה טכנולוגיה לכרטיסים גרפיים שמאפשרת להגביר את קצב העיבוד עבור כמויות גדולות של מידע (ביג דאטה). לדברי החברה, הטכנולוגיה יכולה לשמש למחקרי סרטן המבוססים על ניתוח הגנום האנושי, או להבדיל לניתוח פעילות של מספר עצום של לקוחות. בנוסף, היא עשויה להיות שימושית בתחומים כאבטחת מידע ומכירות מקוונות, שדורשים אלגוריתמים מתקדמים המחייבים מאגר מידע מהיר במיוחד.
לדברי מנכ"ל החברה עמי גל, מפגשים כמו זה מאפשרים ליצור קשרים עם מספר רב של משקיעים לצורך ביסוס מערכת יחסים מעמיקה יותר בהמשך. "הדקה הראשונה היא החשובה ביותר במפגשים כאלה, ובה צריך להעביר את המסר המרכזי. מעולם לא היתה לנו בעיה להציג את המוצר שלנו אפילו בפרק זמן של דקות בודדות", אמר גל.
הגר רבט
Babator
להתאים לצרכן את התוכן שבו הוא מעוניין לצפות
מנכ"ל Babator חנן אבידן מספר כי החברה שבראשה הוא עומד, מציעה גישה חדשה לצפייה בסרטונים מקוונים שמגבירה את מעורובות הצופים. "באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו הצופים מקבלים את הסרטונים שהם מעוניינים לצפות בהם", הוא אומר.
"טכנולוגיית הליבה שלנו מיישמת אינטליגנציה מלאכותית מתוחכמת על מנת להבין את ההתנהגות של הצופים, זאת במטרה לחזות את את כוונותיהם. הגישה של Babator ייחודית משום שהיא מתמקדת בהיבטים ההתנהגותיים של הצופה, במקום באיסוף מידע הקשור לפרופיל המשתמש" הוא מסביר.
אבידן מספר כי בחברה עובדים עכשיו עם הטלוויזיה החכמה של סמסונג. "אתה תיכנס לטלוויזיה שלך והיא כבר תדע מה בדיוק אתה אוהב לראות. בעתיד אנחנו גם נעבוד עם המכונית האוטונומית", הוא אומר.
עד עכשיו גייסה החברה 4 מיליון דולר והיא מתכוונת לגייס עכשיו עוד 5 מיליון דולר.
שי סלינס
Care Innovations
למצוא בייביסיטר עם המלצה
Care Innovations פיתחה את אפליקציית Babysitting שמחברת בין הורים ובייביסיטרים. האפליקציה מבוססת מיקום, וההורים יכולים להוסיף לחיפוש פילטרים כמו מרחק מהבית, מחיר, דרוג גולשים ועוד. ההורה יכול להיכנס לפרופילים האישיים של נותני השירותים כדי ללמוד עליהם פרטים נוספים. בנוסף מציעה האפליקציה צ'ט או שיחת וידיאו פרטית בין שני הצדדים. כדי לעודד הורים להמשיך להשתמש בשירות גם לאחר שמצאו דרכו בייביסיטר, ניתן להפעיל דרך האפליקציה סטופר שמחשב את זמן העבודה בפועל או להשתמש בה כדי להשאיר לבייביסיטר רשימת מטלות בכל ביקור.
הפלטפורמה, שפעילה מינואר 2016 כוללת כבר כ־30 אלף משתמשים. החברה גייסה בעבר 200 אלף דולר באמצעות מימון המונים וזו פעם ראשונה שהיא מחפשת גיוס מקרנות. לאפליקציה 35 אלף הורדות עד היום, ובחברה מציינים שפעלו עד כה ללא תעריף פרסום. כיום החברה גובה עמלה של 4% מכל שימוש בכרטיס אשראי דרך הפלטפורמה, אבל מאפשרת גם שימוש במזומן. לחברה הסכמי שיתוף פעולה עם מאסטרקרד ואמריקן אקספרס שמציעות את השירות באתרים שלהם.
הגר רבט
Goparrot
לדבר עם המסעדה על התפריט דרך פייסבוק
חברת Goparrot ביקשה ליצור תקשורת בין הסועד למסעדה. "אנחנו הופכים מסעדות לחכמות", אומר מייסד ומנכ"ל החברה יניב ניסים. "אם אתה בניו יורק ורוצה לדעת אם תפריט של מסעדה מסוימת מתאים לך, אתה נכנס לצ'ט של הפייסבוק ושואל את המסעדה ישירות". לדברי ניסים, החברה עובדת עם חברות הצ'טים הגדולות בעולם, והמובילה ביניהן היא פייסבוק. "אנחנו נמצאים בתפר בין המסעדה לפייסבוק", מסביר המנכ"ל. "הרווח שלנו מגיע מלקיחת אחוזים מכל עסקה". שמונה רשתות גדולות בארה"ב הן לקוחות החברה, ולפי ניסים, הגדולה בהן היא רשת Eataly.
החברה ממוקמת בישראל ובניו יורק ומונה שבעה אנשים. "הפיתוח שלנו נמצא בארץ כי אין מה לעשות, שם המוח הישראלי עושה את העבודה הטובה ביותר", מדגיש ניסים. "בארה"ב יש לנו את המכירות". החברה גייסה כמה משקיעים, וכעת מתכוננת לסיבוב הבא.
שי סלינס
as you stay
להזמין חדר במלון ברגע האחרון, גם רק לשעתיים
"אנחנו מספקים למלונות את הביזנס שהם איבדו בעקבות הכניסה של airbnb לעולם המלונאות", מסביר מייסד ומנכ"ל אפליקציית as you stay עופר הלפמן. "ניו יורק נמצאת בתפוסה של 90% מבחינת מלונות בגלל airbnb. הם לא מצליחים להגיע לתפוסה מלאה". האפליקציה מאפשרת ללקוחות להזמין חדרים במלונות הרגע האחרון, בין אם בשעות הבוקר ובין אם באמצע הלילה, וגם רק לשעות ספורות. "את כל ההזמנה עושים דרכנו בקליק אחד".
את האפליקציה השיק הלפמן יחד עם המייסדים חן אטלס ורועי ארד באוקטובר האחרון וקרוב ל־40 בתי מלון בניו יורק רשומים בה. להבדיל מאתרים להזמנת חדרי מלון שגובים עמלה של 25%, מהמשתמשים בשירות של as you stay גובים 15% עמלה על כל עסקה.
בחברה שבעה עובדים והיא גייסה כמה מאות אלפי דולרים. מטרתה, לפי הלפמן, היא "תוך שנה לכבוש את הערים הגדולות בארה"ב. גם לישראל נגיע כי אנחנו מאמינים שהטרנד יתפוס מהר".
שי סלינס