ועידת ניו יורק
מישראל ועד הודו: הצוות של גוגל שמסייע לסטארט-אפים ברחבי העולם
במסגרת ועדת כלכליסט בניו יורק חשף ג'ייסון לידר את התוכנית שנועדה "למצוא את פינטרסט הבאה לפני שהיא הופכת לפינטרסט"
איך מוצאים את הדבר הגדול הבא לפני שהוא הופך לדבר הגדול הבא, ומחברים אותו למוצרים ולשירותים שלך? מדובר בבעיה שמעסיקה מאוד את גוגל, ובעת מפגש במשרדי החברה בניו יורק חשף עובד גוגל, ג'ייסון לידר, את הפתרון שיצרה החברה כדי להתמודד אתה: תוכנית סנדהיל (Sandhill) הסמי-חשאית, שנועדה "למצוא את פינטרסט הבאה לפני שהיא הופכת לפינטרסט".
לידר, שאחראי על פעילות התוכנית בניו יורק, פירט את פעילותה למשתתפי ועידת כלכליסט בניו יורק "התוכנית מיועדת לזיהוי ותמיכה בסטארט-אפים", הוא הסביר. "היא פועלת בניו יורק, בעמק הסיליקון, בתל אביב, בסין ובהודו. הצוות שלנו מסייע לסטארט-אפים לקבל גישה למוצרי ולשירותי גוגל. אנחנו עובדים עם קבוצה חברות נבחרות, שהשלימו סבבי מימון משמעותיים שפועלות בשוק הצרכני והעסקי. הצוות הוקם לפני כשלוש שנים ומונה פחות מ-10 אנשים. הרעיון להקמתו היה ליצור מערכות יחסים טובים עם יזמים וחברות לפני שהם הופכים להצלחה גדולה".
העבודה של צוות סנדהיל, אומר לידר, מבוססת על שלושה יסודות. "הראשון, עזרה כללית. למשל, נפגשתי חברה שאמרה שהיא מתקשה בעבודה עם גוגל אנליטיקס. הם השקיעו הרבה כסף ביועצים שיעזרו להם, ללא הצלחה. חיברתי אותם לצוות של המוצר, הם ישבו שעה ביחד ואחרי כמה תכתובת אימייל נוספות הבעיות נפתרו לחלוטין. כתוצאה, הם משתמשים היום בגוגל אנליטיקס הרבה יותר מאשר המוצרים המתחרים".
היסוד השני הוא מתן כלים לשימוש בשירותים חדשים שהחברה רוצה לשלב במוצר שלה, ולהאיץ את תוכניות השילוב שלה. "אנחנו עובדים עם חברה שמאפשרת הזמנת שולחן במסעדות, לא מדובר ב-OpenTable, אגב. שילבנו כפתור שלהם בכרטיסיית המידע שמופיעה במנוע החיפוש כאשר מקלידים שם מסעדה. זה סייע להם משמעותי בהגדלת התעבורה שלהם. התפקיד שלי הוא להבין איזה מוצר שלנו יכול לסייע לאיזו חברה.
"היסוד השלישי הוא מתן גישה לתוכניות בטא וסיוע בהתאמות רלוונטיות של מוצרים שונים. אנחנו גם מסייעים לצוותים שלנו לעבוד עם חברות שהם מתעניינים בהם. אנחנו ממוקדים בדברים שיעזרו לחברות האלו לגדול ולהגיע לשלב הבא. זו המטרה הסופית שלנו".