ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
באנר ועידת ניו יורק דף כתבה

ועידת ניו יורק

"המכוניות האוטונומיות יהיו זמינות, כך שנוכל לוותר על רישיון נהיגה, רק בעוד כ-25 שנה"

כך אמר עומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל Innoviz, בפאנל "עתיד התחבורה והרכב האוטונומי" בוועידת כלכליסט בניו יורק. דרור ירושלמי מייסד שותף ומנכ"ל Valens: "היום משדרים 1 גיגה בחודש, המוכנית העתידית תשדר בערך פי 100 מזה"

הגר רבט, ניו יורק 09:2718.05.17

בפאנל "עתיד התחבורה והרכב האוטונומי" בוועידת כלכליסט בניו יורק, השתתפו אמש (ד') דניאל רמות מייסד שותף ומנכ"ל VIA, דרור ירושלמי מייסד שותף ומנכ"ל Valens ועומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל Innoviz. את הפאנל הנחה כתב כלכליסט עומר כביר.

 

עומר כביר: "כשנחתנו בניו יורק אתמול לקחנו מונית של VIA מהשדה וסיפרנו לנהג שאנחנו משתתפים בכנס שבו יהיה נוכח מנכל החברה שלו. הוא ביקש מאתנו לשאול אותך 'איך החברה מצליחה לעשות כסף אם היא משלמת משכורות גבוהות כל כך לנהגים שלה?",

 

דניאל רמות: "טוב לשמוע שהוא שמח. זו בהחלט אחת המטרות של VIA. כל עוד יש לנו מספיק נוסעים אנחנו רושמים רווחים.א בל הנהגים לא רואים את התמונה המלאה".

 

כביר: "למה יש כל כך הרבה חברות בשוק שמפתחות מערכות לייזר לרכבים אוטונומיים?"

 


 

כילף: "אחת הבעיות הכי גדולות בתחום האוטומוטי היא שמערכות הלייזר הדרושות יקרות מאוד, למעשה הן יקרות יותר מהמכונית עצמה. המערכת שמותקנת על גג המכונית עולה כ-70 אלף דולר. Innoviz מנסה, כמו כ-10 חברות אחרות שעוסקות בתחום, לצמצם את העלויות בתחום הזה. אנחנו מפתחים פתרונות שאמורים להיות זולים יותר ויעילים יותר".

 חברי הפאנל. מימין: המנחה עומר כביר, מימין עומר כביר, עומר קילף, דרור ירושלמי  ודניאל רמות חברי הפאנל. מימין: המנחה עומר כביר, מימין עומר כביר, עומר קילף, דרור ירושלמי ודניאל רמות צילום: אוראל כהן

 

כביר: "מה המערכות האלה צריכות?"

 

כילף: "אתה צריך להיות מסוגל למשל לראות 200 מטר קדימה. צריך חיישנים קטנים ומדויקים מאוד שמסוגלים לפעול בצורה דומה גם באור שמש חזק וגם בתאורת לילה ועוד.

 

כביר: "דרור, כשחושבים על האתגרים של התחום בדרך כלל לא מתייחסים לאתגרים בתחום התקשורת."

 

דרור ירושלמי: "זה נכון. הצורך להעביר כמויות גדולות מאוד של מידע מצריך עשרות חיישנים וכבלים בתוך הרכב ומחוצה לו. ברכב העתיד צפויים להיות מאות חיבורים שונים. כבלים הם בעצם המרכיב השלישי ביקר ביותר בכלי רכב. אחת הבעיות היא שכדי להתמודד עם תנאים מורכבים המכוניות לא יוכלו להסתמך רק על עצמן, אלא גם על מידע ונתונים ממכוניות אחרות, מה שאומר שהן ישדרו כמויות עצומות של מידע החוצה ויקלטו כמויות דומות. לכל אלה הן יצטרכו גם להגיב בזמן אמת. היום משדרים 1 גיגה בחודש, המוכנית העתידית תשדר בערך פי 100 מזה".

 

כביר: "לנהגים של ויה VIA יש מעט מאוד בחירות לעשות, המערכת שפיתחתם בעצם עושה עבורו הכל. והיא למעשה פותרת לכם בעיה גדולה בתחום המכוניות האוטונומיות,.

 

כילף: "אנחנו חושבים שיהיו שתי בעיות לפתור: זו של כל מכונית ספציפית וזו של המערכת כולה, הנטוורק, במיוחד אם התחבורה תהפוך להיות שיתופית כפי שאנו צופים ב-VIA. המערכת שלנו צריכה לעושת טרייד-אין בין מספר גדול של גורמים: איסוף מספר גדול של נוסעים במסלול שמצטלב. לשקלל בין של זמן המתנה, זמן נסיעה, תשלום ועוד. אלה הבעיות שהמערכת שלנו פותרת ואמורה לפתור בעתיד".

 

כביר: "מתי המכוניות האוטונומיות יהיו זמינות ברמה שתאפשר לנו לוותר על רישיון נהיגה?

 

כילף: "זה ייקח זמן, 25 שנה".

 

ירושלמי: "30-20 שנה".

 

רמות: "זה נשמע בערך נכון".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x