ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
באנר ועידת ניו יורק דף כתבה

ועידת ניו יורק

גלעד לוטן: "כשמסתכלים על הדאטה שמאחורי המידע, קל מאוד להבחין בין האמיתי למזויף"

לוטן, סגן נשיא חברת באזפיד, אמר בוועידת כלכליסט בניו יורק, כי "את הדאטה ברשתות חברתיות, למשל, קל מאוד לזהות את החשבונות והעוקבים המזויפים"

הגר רבט, ניו יורק 19:2317.05.17

"אני רוצה לדבר על הדרך שבה אנו משתמשים בדאטה כדי להבין מידע (הכוונה היא לניתוחי ביג דאטה, להבדיל מהמידע שמגיע למשתמשי הקצה. ה"ר). לבאזפיד יש קהל עצום שחי בסביבה מזוהמת מבחינת מידע, וחובתנו היא לסייע לו לדעת במה הוא יכול לבטוח", כך אמר גלעד לוטן, סגן נשיא חברת באזפיד (BuzzFeed).

 

"אני חוקר מידע וכשמסתכלים על הדאטה שמאחורי המידע, קל מאוד להבחין בין האמיתי למזויף. כשבוחנים את הדאטה ברשתות חברתיות, למשל, קל מאוד לזהות את החשבונות והעוקבים המזויפים. סוגיית העוקבים המזויפים היא מעניינת כי רכישת עוקבים מזוייפים יכולה להועיל למותג: כשמתשמשים מסתכלים כמה עוקבים יש לך הם מניחים שככל שהמספר גדול יותר כך אתה מקור מהימן יותר. 

 


גלעד לוטן, סגן נשיא חברת באזפיד גלעד לוטן, סגן נשיא חברת באזפיד צילום: אוראל כהן

 

"אני רוצה להציג שתי דוגמאות לכך שדאטה עוזר לך להבין ולזהות מידע אמיתי. הראשונה היא האשתגים פופולריים (tending בטוויטר). בימי מחאת וול סטריט למשל אנשים האשימו את טוויטר שהוא מצנזר את המפגינים ואת ההאשתג שלהם. אבל כשמתסכלים על הדאטה הפנימי רואים את שההאשתג היה פופולרי מאוד, הוא פשוט לא זכה לנסיקות בולטות בתקופת זמן קצרה כמו האשתגים אחרים באותה תקופה.

 

"דוגמה אחרת היא אנליזה שהרצתי על המלחמה בין צהל לחמאס בה זיהיתי שתי קבוצות קיצוניות ונפרדות מאוד. כמעט תמיד כשמנתחים אירוע ואת התגובות עליו, רואים פולריזציה גדולה מאוד. במקרה הזה היה מדובר בטיל של צה"ל שפגע בבית ספר של האו"ם. כשבוחנים את המידע רואים שני נרטיבים שונים מאוד. הצד הפרו-ישראלי התמקד בכך שהיו טרוריסטים בבית הספר. בצד השני המוקד של הכתבות הוא על האזרחים שנהרגו. שני הצדדים נכונים, אבל כל אחד מתמקד במשהו אחר ולגמרי

מתעלם מהשני. 

 

"אם אנחנו מתמקדים רק במידע מזויף אנחנו מפספסים משהו חשוב מאוד וזה פרופוגנדה: לדחוף מישהו לכיוון מסוים על ידי התעלמות מחלק מהמידע. הניתוח שלנו זיהה גם נקודה אסטרטגית בתחום הזה: עמדות האמצע שמביאות את כמות המידע הגדולה ביותר ומקבלות תשומת לב מצד אנשים משני הצדדים.

 

"אלה נובעים משני גורמים שונים. הראשון הוא הומופוליה (homophily) – הנטייה של אנשים להעדיף קרבה לאנשים שדומים להם. השני הוא הדרוג האלגוריתמי – מערכות המלצות שמפלטרות את המידע שהן מציעות למשתמשים בהתבסס על תחומי העניין שהלם. אמזון למשל עושה את זה מצוין, אבל מה קורה כשזה מגיע לחדשות ולכיסוי חדשותי? כשזה מכתיב את העבודה העיתונאית עצמה בהתאם למה שקהל הקוראים שלהם רוצה.

 

"התפקיד שלנו באקוסיסטם הזה הוא לספק שלל נקודות מבט – לכן כשאנחנו מכסים אירועים אנחנו מספקים נקודת מבט חיצונית ומוסיפים גם "כך אנשים מגיבים לזה", סיכם לוטן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x