ועידת ניו יורק
ועידת ניו יורק: 'לא נעים לי' זו הזדמנות
גיל איל, מנכ"ל ומייסד הייפר, כותב לקראת ועידת ניו יורק של כלכליסט Mind The Tech NY2017: את הלקוח הגדול הראשון שלי השגתי בזכות פרזנטציה שלא הזמינו אותי אליה
"חכה שנייה", היא ביקשה, הרימה את הטלפון וחייגה מספר פנימי. "את יכולה להיכנס רגע לחדר ישיבות מספר 6?", היא שאלה, "ותגידי גם למישל ולדיאנה לבוא".
הפרפרים בבטן התפוגגו כשנתקלתי במבט המשועמם שעל פניה. מולי ישבה מנהלת השיווק הבכירה של אחת מחברות המשקאות הגדולות בעולם, שהסכימה להיפגש איתי רק כי מכרה משותפת ביקשה ממנה "לעזור ליזם צעיר ולייעץ לו איך להיכנס לתעשייה". ברור היה שלא התחשק לה, אבל הייתי בניו יורק אז קפצתי למשרד שלה.
ב-17 במאי תתקיים ועידת ניו יורק של כלכליסט, בה ייקחו חלק כמה מהדמויות הבולטות בעולם העסקים וההייטק הניו-יורקי. לפרטים והרשמה לחצו כאן
ניצלתי את ההזדמנות לערוך בפניה פרזנטציה כביכול ספונטנית. האנשים שהיא זימנה לחדר הישיבות בהו בדמו השברירי שהקרנתי על המסך. המוצר היה עוד בוסרי למדי וכל לחיצת כפתור לא נכונה היתה חושפת את זה. המנהלת איבדה סבלנות וירתה לעברי "נו, תראה לנו מה יש לך".
לחצתי על הכפתור והמסך התמלא במידע. לרגע אחד השתררה דממה ומיד לאחריה כולם דיברו בבת אחת. לבסוף קול אחד גבר על היתר. "זה עשה מה שאנחנו חושבים שזה עשה?", שאלה המנהלת. הנהנתי בשתיקה והיא פנתה לאחד מהעוזרים שלה שנכחו בחדר.
- "כמה שילמנו לסוכנות שלנו על הקמפיין הקודם?"
- "50 אלף דולר", הוא השיב.
-"כמה אנשים עבדו על זה?"
-"שישה"
-"וכמה זמן לקחת לקמפיין לעלות לאוויר?"
-"חודש"
"כמה זה עולה?", שאלה אותי המנהלת. אף פעם לא שאלו אותי כמה זה עולה. ולא ידעתי כמה זה עולה. נקבתי במחיר שנשמע לי גבוה מספיק. "סגור", היא אמרה ואני הוספתי "לחודש". היא הנהנה. "והתחייבות לשנה, כמובן", אמרתי בניסיון להשיג את המקסימום האפשרי. זה היה הרגע הראשון שבו היא חייכה.
"בסדר, נעשה ניסיון של חודש. אם זה עושה מה שאתה אומר שזה עושה, נתחייב לשנה. ואל תדאג, אצלנו נדרשים חודשיים כדי לקבל אישור של ספק, אז יש לך זמן לבנות את מה שלא סיימת". ניסיתי לחייך ולצחקק בנינוחות אלגנטית, למרות שידעתי שהיא יודעת בדיוק מה מצב המוצר שאני מציע לה. לחצנו יד ויצאתי משם.
הלכתי בלוק שלם לפני שהתקשרתי לשותף שלי גיא תמיר כדי לעדכן אותו. גיא לא נלחץ ומיהר להעביר את השיחה לנושאים פרקטים ולבניית התוכנית שתאפשר לנו להשלים את הפיתוח בתוך זמן קצר. בסוף השיחה כבר חיכה בתיבת המייל שלי מייל עם הכותרת "הליך מקוצר לספקים".
ארבעה ימים אחר כך כבר היינו ספק מאושר של החברה עם מוצר באוויר. לפני חודש חגגנו שנתיים של עבודה עם המנהלת שלא רצתה לפגוש אותי, אבל לא היה לה נעים כי הייתי במקרה בסביבה.
הכותב הוא המנכ"ל והמייסד של הייפר, פלטפורמה טכנולוגית למשרדי פרסום ומותגים גדולים לעבור עם מובילי דעת קהל
לכל כתבות "ניו יורק שלי" לחצו כאן