ועידת ניו יורק
הסטארטאפים הלוהטים בניו יורק פותחים את הדלתות למשתתפי ועידת כלכליסט Mind The Tech
ניו יורק הפכה האב לכמה מהסטארט-אפים הישראלים החמים בעולם. במסגרת הוועידה, ייפתחו כמה מהחברות הבולטות בעיר את דלתותיהן בפני משתתפי הוועידה, ויאפשרו להם לבקר במשרדים ולהתרשם מפעילותן ממקור ראשון, במסגרת מודל ייחודי של בית פתוח
ניו יורק נהפכה להאבּ לכמה מהסטארט־אפים הישראלים החמים בעולם. במסגרת Mind the Tech NY 2017 — ועידת "כלכליסט" להייטק, פיננסים וחדשנות שתיערך בניו יורק ב-16 עד 18 במאי — יפתחו כמה מהחברות הבולטות בעיר את דלתותיהן בפני משתתפי הוועידה, ויאפשרו להם לבקר במשרדים ולהתרשם מפעילותן ממקור ראשון, במסגרת מודל ייחודי של בית פתוח: רק להגיע, להגיד שלום ולהיכנס.
לפרטים והרשמה לוועידת ניו יורק לחצו כאן
Via היא אחת החברות הישראליות המוּכּרות ביותר בניו יורק. השירות של החברה, מערכת מוניות שירות חכמה שמאפשרת להזמין נסיעה משותפת בעלות של 5 דולר בלבד, חולל מהפכה בסצינת התחבורה הציבורית בניו יורק, ונהפך לתופעה עירונית מדוברת. ההצלחה של השירות עוררה מרבצה אפילו את אובר הגדולה, שמיהרה להשיק שירות מתחרה. החברה, שנבחרה לסטארט־אפ המבטיחה של "כלכליסט" ב־2016, גייסה כבר 137 מיליון דולר, ולצד ניו יורק פעילה כיום גם בשיקגו ובוושינגטון די.סי.
- מונית הכסף: Via מגייסת 100 מיליון דולר למוניות השירות החכמות
- הסטארט אפ הבא של מייסד מובילאיי
- מנכ"ל אינטל ישראל: "אי אפשר לבנות על צמיחה רק מתל אביב"
חברה נוספת שתפתח את דלתותיה היא Nexar. תחום המכוניות האוטונומיות זוכה לעניין רב, וחברות ישראליות זוכות לעניין מיוחד מאז רכשה אינטל את מובילאיי תמורת 15 מיליארד דולר. המוצר של נקסאר לא נראה על פניו כקשור למכוניות אוטונומיות — אפליקציית מובייל שהופכת את הסמארטפון למצלמת דשבורד. אבל האפליקציה עושה שימוש ביכולות ראיית מכונה וניתוח מתקדמות כדי לזהות סכנות אפשריות בסביבת הרכב, אלה פיתוחים קריטיים לשוק המכוניות האוטונומיות.
Yotpo מנסה להכניס סדר במערב הפרוע של הביקורות המקוונות. החברה פיתחה מערכת לניהול המלצות גולשים הניתנת לאינטגרציה קלה באתרי מסחר אלקטרוני תמורת מנוי חודשי. באמצעות האפליקציה האתר מקבל בקרה מלאה על ביקורות הגולשים, כולל מערך שמאפשר לו לחזור ולתת שירות עבור כותבי הביקורות שליליות, וכן טכנולוגיה ששומרת על אמינות הביקורות. לקוחות שרכשו מוצר באמצעות האתר יקבלו מיוטפו בקשה לדרג את המוצר, דבר שמאמת את עובדת היותם לקוחות קיימים ולא מבקרים "מטעם". יוטפו גם תציג את הביקורות של אותם לקוחות לפני יתר הביקורות, בין אם הן חיוביות או שליליות.
אחת חברות הבולטות בשנה האחרונה היא AppsFlyer, שהשלימה בינואר גיוס של 56 מיליון דולר. אפספלייר פועלת בתחום ניתוח מקורות החשיפה לפרסום במובייל. החברה מספרת למפרסמים מאין הגיעו המשתמשים הרווחיים ביותר לאפליקציה שלהם — האם הגיעו מחיפוש בגוגל, מודעת פרסום ברשת, דיוור ישיר למייל או מטעם חברות אחרות כמו איירון־סורס או אייבריו. לאחר גילוי המקורות יכולה החברה לעודד את המפרסם להשקיע יותר באותם ערוצי פרסום.
Taykey, שגייסה בינואר 15 מיליון דולר מקרן ההון סיכון של יו"ר אלפבית, אריק שמידט, נחשבת לאחד הסטארט־אפים הצומחים בתחום הפרסום לרשתות חברתיות. הטכנולוגיה שלה מזהה טרנדים ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק או טוויטר ומנהלת קמפיינים פרסומיים בהתאם לטרנדים הללו. טייקי מזהה את הטרנדים החמים והמדוברים ואת המילים המדוברות ביותר, כמו למשל "סופרבול" או "בחירות", ומנהלת קמפיינים פרסומיים בהתאם לאותן מילים פופולריות, כאשר הקמפיינים משתנים בתוך שניות בהתאם לטרנדים.
אחת החברות הבולטות שתפתח את דלתותיה למשתתפי הוועידה היא Playbuzz. החברה, שנוסדה על ידי שאול אולמרט ב־2012, הפכה במהרה לאחד מהגופים החזקים בעולם התוכן המקוון ולשם נרדף לתכנים ויראליים וממכרים. פלייבאזז פיתחה פלטפורמה עשירה ומגוונת שמאפשרת לשותפים ליצור חידונים, משחקים, שאלונים, מצגות ועוד ולארוז את התכנים שלהם בצורה חדשה שהוכיחה כמושכת משתמשים. בין אלפי האתרים שעושים שימוש בפלטפורמה של החברה נמנים שמות כמו MTV, דיילי טלגרף, AOL ויאהו.
משתתפי הכנס יוזמנו גם לבקר במשרדי אחד הסטארט־אפים הישראלים המפורסמים בעולם, אאוטבריין, שיצרה פלטפורמה עצומה של פרסום המלצות תוכן מותאמות אישית. האלגוריתם של אאוטבריין לומד את הרגלי הקריאה של הקורא, את תחומי העניין והיסטוריית הגלישה שלו, את הטרנדים הקיימים ואת דפוסי הגלישה ההמוניים, וכשהקורא מגיע לתחתית הכתבה, האלגוריתם יודע להמליץ לו על הכתבות הבאות שיעניינו אותו. בסוף כל כתבה, ממליצה אאוטבריין על ארבע (או יותר) כתבות: שלוש באתר שבו נמצא הקורא, והרביעית "מרחבי הרשת", שמשרתת חברה מסחרית ששילמה עבור ההמלצה.
Behalf פיתחה טכנולוגיה למתן הלוואות מיידיות לעסקים בארצות הברית. היא מאפשרת לעסקים קטנים לגייס הלוואה בקליק דרך מערכת טכנולוגית המדרגת את יכולתו של העסק להחזיר את ההלוואה. בעל עסק שמעוניין להרחיב את עסקיו ולהשיק מוצר חדש או לפתוח סניף, רוכש חומרי גלם ושירותים מספקים וביהאף מבצעת בשמו את התשלום עבורם — תוך שהיא חוסכת את ההתנהלות בהמחאות ובחשבוניות מודפסות. בצורה זו היא חוסכת לעסק את הפער בין הזמנת חומרי הגלם ועד ההכנסות ממכירת המוצרים החדשים, שנע בין חודשיים לשישה חודשים, שעשוי להיות קריטי לחיי העסק. לאחר נטילת ההלוואה, על בעל העסק להחזיר אותה בריבית שנעה בין 1%־3% לחודש בתקופה של עד חצי שנה. ניתן לגייס עד שתי הלוואות בהיקף של עד 25 אלף דולר כל אחת.