סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
גדי מזור מנכל BioCatch
גדי מזור מנכל BioCatch שווי האופציות זינק (צילום: יריב כץ)

אחרי האקזיט: ביוקאץ' תורמת אופציות במיליון דולר לנפגעי 7 באוקטובר

ביוקאץ' העבירה את האופציות כבר ב-2014 לארגון תמורה, שמגייס אופציות מחברות כדי להפוך אותן לכסף שנתרם לאחר שהחברה עושה אקזיט. הפער הגבוה בין השווי של ביוקאץ' לפני עשור לשווי בו נמכרה הזניק את שווי האופציות 

חברת ביוקאץ' הישראלית נמכרה באחרונה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר לקרן ההשקעות פרמירה וכעת היא תורמת חלק מהאופציות שהבשילו לנפגעי 7 באוקטובר.
ביוקאץ' (BioCatch) שמתמחה בזיהוי הונאות בנקאיות תרמה יותר ממיליון דולר באמצעות אופציות שנכנסו לתוך הכסף בעקבות עסקת המכירה שנחתמה זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה בישראל. את האופציות העבירה ביוקאץ' עוד ב-2014 לארגון תמורה, שמתמחה בגיוס אופציות בעיקר מחברות טכנולוגיה כדי להפוך אותן לכסף שניתן לתרומה לאחר שהחברה התורמת עושה אקזיט או מנפיקה. הפער הגבוה בין השווי של ביוקאץ' לפני עשור לשווי בו נמכרה, הפך את התרומה שלה לחמישית בגודלה בתולדות תמורה.
עד היום רק שש חברות תרמו יותר ממיליון דולר באופציות שהבשילו בעקבות הנפקה, מכירה או עסקת סקנדרי. לפי תמורה, יותר מ-809 חברות תרמו אופציות דרכו עד היום ושם מכנים חברות כמו ביוקאץ' – communicorns, כלומר חדי קרן בעלי מודעות חברתית.
עמותת תמורה שמנוהלת על ידי ברוך ליפנר הוקמה ב-2002 עם רעיון לעודד תרבות של תרומה ונתינה במגזר ההייטק שלעתים סובל מביקורת על מעורבות חברתית מועטה בישראל. מאז היא גייסה יותר מ-100 מיליון שקל לפעילויות חינוכיות וחברתיות בישראל. "קהילת ההייטק הישראלית היא לא רק קטר הצמיחה הכלכלית, היא גם קטר חברתי משמעותי בכל משבר ואל מול כל איום על חוסנה של החברה הישראלית", אומר גדי מזור, מנכ"ל ביוקאץ', "אנחנו מעודדים כל סטארטאפיסטית ויזם להקדיש אופציות לארגון תמורה".