הולכים על ביטוח: החברה הראשונה של רקפת רוסק עמינח ויובל טל נחשפת
הולכים על ביטוח: החברה הראשונה של רקפת רוסק עמינח ויובל טל נחשפת
זרוע הפינטק של Team8 שייסדו השניים חשפה היום את השקעתה בסטארט-אפ האינשורטק Spott שפיתח פלטפורמת ביטוח דיגיטלית למוכרים באיקומרס. שוק זה צומח מאוד לאחרונה עקב ההחלטה של אמזון לחייב את המוכרים להחזיק בביטוח צד ג'
הסטארט-אפ הישראלי ספוט (Spott), שהוקם במסגרת זרוע הפינטק של Team8 שייסדו בין השאר רקפת רוסק עמינח ויובל טל, נחשף היום (ה'). החברה שפיתחה פלטפורמת ביטוח דיגיטלית למוכרי איקומרס (סחר מקוון) גייסה במהלך 2021 סבב גיוס ראשוני בהיקף של 8.3 מיליון דולר, אותו הובילו Team8 ו- Viola Ventures.
ספוט הוקמה לפני כשנה על ידי יזמים ותיקים ומנוסים יוצאי 8200: רומה ברונשטיין, שותף-מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות; עמית בציר, שותף-מייסד וסמנכ"ל מוצר; וגיא סלמה, שותף-מייסד ומנכ"ל. ברונשטיין היה ממייסדי Jeeng, שנרכשה על ידי PowerInbox, בציר הוביל בעבר צוותי דאטה ב-PayPal וסלמה כיהן כסמנכ"ל המוצר של Planck, סטארט-אפ האינשורטק (InsurTech). לצוות שותף יובל טל, מייסד Payoneer ו-Borderfree שמכהן כיו״ר החברה וכשותף-מנהל ב-Team8.
ספוט מעסיקה כ-20 עובדים במשרדיה בתל אביב ובניו יורק. שוק הביטוח למוכרי איקומרס, אליו פונה הפתרון שפיתחה, מוערך כיום בכ-5 מיליארד דולר שנתי וצפוי לצמוח נוכח ההחלטה של אמזון ושל פלטפורמות מסחר האלקטרוני הנוספות לחייב את כלל המוכרים להחזיק ביטוח צד ג׳ ואחריות מוצר.
ספוט מנגישה לעסקי האיקומרס מגוון הצעות מחיר לביטוח ומאפשרת רכישה מהירה של פוליסה התואמת את הדרישות מצד פלטפורמות המסחר האלקטרוני במחיר ההולם את רמת הסיכון של העסק. החברה משרתת היום מאות מוכרי איקומרס ברחבי העולם ומשתפת פעולה עם ברוקרים דיגיטליים מהשורה הראשונה ועם חברות ביטוח מובילות בישראל ובארה״ב.
״אנו עדים להתנגשות אדירה של שתי תעשיות ענק", אומר סלמה, "האחת נמצאת בצמיחה מהירה ומגדירה את עצמה כל יום מחדש והשנייה ותיקה ויציבה שפועלת על בסיס אותם עקרונות כבר מאות שנים״.
"ספוט נכנסת לשוק בטיימינג מושלם", מוסיף יובל טל, יו"ר Spott ושותף-מנהל ב-Team8. "הטכנולוגיה של החברה תשפר באופן דרמטי את תהליכי החיתום, תאפשר לחברות הביטוח לכמת סיכונים הן ברמת העסק והן ברמת המוצר, ותנגיש למוכרים כיסוי ביטוחי מותאם לצרכיהם".