לראשונה מאז ההנפקה: ירידה בהכנסות פייסבוק, הרווח הנקי התרסק ב-36%
לראשונה מאז ההנפקה: ירידה בהכנסות פייסבוק, הרווח הנקי התרסק ב-36%
הכנסות מטא - חברת-האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ - ירדו ברבעון השני ב-1% לעומת הרבעון המקביל לראשונה מאז הונפקה החברה לפני עשור, בחודש מאי 2012. במקביל הרווח הנקי התרסק ב-36% ל-6.69 מיליארד דולר - מתחת לצפי. מניית מטא יורדת במסחר המאוחר ב-1.5%
זה קרה: לראשונה מאז הנפקתה, הכנסות מטא בירידה. הכנסות החברה האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ ירדו ברבעון השני בכ-1% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ועמדו על 28.82 מיליארד דולר בלבד. החברה גם החמיצה את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 28.9 מיליארד דולר.
הרווח הנקי, בינתיים, התרסק ב-36% ל-6.69 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.46 דולר לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 3.14 דולר למניה. מניית מטא יורדת במסחר המאוחר ב-1.5%.
הירידה בהכנסות וברווחים בולטת על רקע גידול, מתון אך מובהק, במספר המשתמשים בפייסבוק ובמוצרי מטא האחרים. מספר המשתמשים הפעילים בפייסבוק עמד על 2.93 מיליארד בחודש ו-1.97 מיליארד ביום, גידול של 1% ו-3% בהתאמה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
מספר המשתמשים בכלל אפליקציות מטא (פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג'ר) עמד על 2.88 מיליארד ביום ו-3.65 מיליארד בחודש, שניהם מייצגים גידול של 4% לעומת הרבעון השני של 2021. כל מספרי המשתמשים גם רשמו עלייה של כ-100 מיליון איש לעומת הרבעון הראשון של השנה.
מספר הצפיות בפרסומת, מדד חשוב שמצביע על הצריכה של פרסומות בפלטפורמות מטא, גדל ב-15%. ואולם, גידול זה לא היה בו די כדי לקזז ירידה של 14% במחיר לפרסומת, שהיא הגורם המרכזי לירידה ההיסטורית בהכנסות החברה. בנוסף, חרף ההאטות בגיוסים בתחום ההייטק, מספר העובדים בפייסבוק עמד בסוף מרץ על 83.55 אלף איש, גידול שנתי של 32%.
והחדשות הרעות לא נעצרות כאן. להערכת מטא, ההכנסות ברבעון הנוכחי ינועו בין 26 מיליארד ל-28.5 מיליארד דולר. ברבעון השלישי של 2021 עמדו הכנסות החברה על 28.28 מיליארד דולר. כלומר, בתרחיש האופטימי ביותר חוזה החברה עלייה מתונה בלבד בהכנסות, ובתרחיש הפסימי ביותר היא נערכת לירידה רבעונית של 8.8%.
"התחזית משקפת את המשך היחלשות הביקוש לפרסומות שחווינו לאורך הרבעון השני, שאנו מאמינים שהיא תוצאה של אי-ודאות מאקרו-כלכלית רחבה", אמר בהודעה למשקיעים סמנכ"ל הכספים של מטא, דייוויד ווינר. "אנחנו צופים שברבעון השלישי הכנסות חטיבת Reality Labs יהיו נמוכות לעומת הרבעון השני. התחזית שלנו מניחה שהמט"ח ייצר רוח נגדית של 6% נגד הגידול בצמיחה שלנו ברבעון השלישי.
מטא גם הנמיכה את התחזיות שלה להכנסות בכל 2022, לבין 85 מיליארד ל-88 מיליארד דולר (לעומת 87 מיליארד עד 92 מיליארד דולר). "צמצנו את הגיוסים ואת תוכנית הגידול בהוצאות לשנה זו כדי להיערך לסביבה תפעולית מאתגרת יותר תוך שאנחנו ממשיכים להפנות משאבים לעדיפויות החברה". כן הודיעה מטא שווינר יסיים את תפקידו כסמנכ"ל הכספים והחל מ-1 בנובמבר יכהן כסמנכ"ל האסטרטגיה של החברה. את מקומו תתפוס סגנית הנשיא לכספים, סוזן לי.
המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, ניסה לבצע ספין חיובי על הדו"ח המאכזב והתחזיות העגומות. "זה טוב לראות את הכיוון החיובי ואת הטרנדים של הפעילות סביב מוצרים כמו רילז (חיקוי הטיקטוק של מטא, ע"כ) וההשקעות שלנו ב-AI", הוא אמר. "אנחנו משקיעים מאמצים ומיקוד מוגברים בעדיפויות מפתח שייפתחו למטא הזדמנויות קצרות וארוכות טווח".