סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פאבל דורוב מייסד ומנכ"ל טלגרם 2017
פאבל דורוב מייסד ומנכ"ל טלגרם. הניטור יעבור מביקורת לתשבחות (צילום: Tatan Syuflana/ AP)

ברקע מעצר המייסד: בטלגרם יסירו תכנים בעייתיים ויעבירו מידע לרשויות

מייסד ומנכ"ל האפליקציה פאבל דורוב שנעצר בחודש שעבר בצרפת הודיע כי הוסרו מהפלטפורמה תכנים בעייתיים וכי פרטי המשתמשים יועברו לרשויות אם בידיהן צווים תקפים. "ה-0.001% שמעורבים בפעילויות לא חוקיות יוצרים דימוי שלילי לכל הפלטפורמה"

אפליקציית ההודעות טלגרם הודיעה כי תעביר את כתובות ה-IP של המשתמשים ואת מספרי הטלפון שלהם לרשויות אם בידיהן צווי חיפוש או בקשות משפטיות בנות תוקף אחרות, כך לפי דיווח ב-BBC.
מייסד ומנכ"ל החברה פאבל דורוב מסר בפוסט שפרסם ביום שני באפליקציה כי השינוי הזה בתנאי השימוש ובמדיניות הפרטיות "אמורים להרחיק פושעים". עוד הוסיף כי "בעוד של-99.999% ממשתמשי טלגרם אין שום קשר לפשע, ה-0.001% שמעורבים בפעילויות לא חוקיות יוצרים דימוי שלילי לכל הפלטפורמה, ומסכנים את האינטרסים של קרוב למיליארד משתמשים".
ההכרזה הזו של דורוב מהווה שינוי חד מעמדתו עד כה, וייתכן כי היא קשורה למעצרו בחודש שעבר על ידי הרשויות בצרפת. הוא הואשם בכך שהוא מאפשר את קיומה של פעילות פלילית בפלטפורמה. שאר האישומים נגדו כוללים שותפות להפצת תמונות של התעללות ותקיפה מינית של ילדים וסחר בסמים. דורוב הכחיש את האישומים ותקף את הרשויות לאחר מעצרו, כשלטענתו הטלת האחריות עליו לפשעים המבוצעים על ידי צדדים חיצוניים בפלטפורמה היא מעשה "מפתיע" ו"מוטעה".
בכל זאת, בפוסט אתמול הודיע דורוב כי האפליקציה תנקוט גישה אקטיבית יותר כדי להיענות לדרישות הרשויות, וכי הוסרו מהפלטפורמה "תכנים בעייתיים". לדבריו, מאפייני החיפוש של טלגרם "נוצלו על ידי אנשים שהפרו את התקנון שלנו כדי למכור סחורה לא חוקית". עוד הוסיף כי האפליקציה משתמשת כעת ב"צוות מסור של מנטרים" שבהתבסס על כלים של בינה מלאכותית סרקו את הפלטפורמה כדי להבטיח ש"כל התכנים הבעייתיים שזיהינו לא יהיו זמינים". עוד קודם לשינוי הזה הודיע דורוב כי בטלגרם יעדכנו את המאפיין של "אנשים בסביבה" כך שיציג רק "עסקים לגיטימיים" ולא "בוטים ונוכלים".
דורוב (39) הוא יליד רוסיה ומחזיק גם באזרחויות צרפתית ושל האמירויות. הונו מוערך לפי מגזין פורבס ב-15.5 מיליארד דולר. "השנה אנחנו נחושים להפוך את ניטור התכנים בטלגרם מעידן של ביקורת לעידן של תשבחות", סיכם.