סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
רשת חברתית ת'רדס Threads נגד טוויטר
ת'רדס. רגיעה מאז ש"שברה את האינטרנט" (צילום: Paul Hanna/Bloomberg)

ת'רדס "שברה את האינטרנט" אך ההתלהבות שוככת

הפלטפורמה החברתית החדשה מבית מטא אמנם זכתה להצטרפות של 100 מיליון משתמשים תוך חמישה ימים, אך על פי ניתוח נתונים מאז נרשמה ירידה של עד 25% במספר המשתמשים הפעילים והזמן הממוצע שבילו בה נחתך ב-50% ל-10 דקות ואף פחות מכך

מה שעולה חייב לרדת – לפחות במקרה של התחברות המשתמשים לפלטפורמת ת'רדס, היריבה החדשה של טוויטר מבית מטא. בשבוע שעבר דיווחה פלטפורמת המדיה החברתית על 100 מיליון מצטרפים תוך חמישה ימים בלבד, אך על פי מידע של סנסור טאוור וסימילרווב, השירות רשם מאז ירידה בקצב הצמיחה והשימוש.
"ההשקה של ת'רדס באמת 'שברה את האינטרנט', או לפחות את המודלים שלנו", כך אמר אנתוני ברטולצ'י (Anthony Bartolacci), המנהל של חברת מודיעין השוק סנסור טאוור ל-CNBC. "ביותר מעשר השנים בהן סנסור טאוור בוחנת התקנה של אפליקציות, 72 השעות הראשונות של ת'רדס היו בליגה משלהן".
אך הוא הוסיף שהמידע שבידיו מראה על ירידה משמעותית בשימוש בפלטפורמה מאז ההשקה: בימים שלישי ורביעי מספר המשתמשים הפעילים היומי של הפלטפורמה ירד בכ-20% לעומת שבת, והזמן הממוצע שבילו המשתמשים בפלטפורמה ירד ב-50%, מ-20 ל-10 דקות.
"מידע מוקדם זה מראה שלמרות הרעש והצלצולים לאחר ההשקה, לת'רדס יש עוד עבודה רבה עד שתמצא לעצמה מקום בשגרת המדיה החברתית של רוב המשתמשים", כך לדברי ברטולצ'י. "הגיבוי של מטא והחיבור עם אינסטגרם כנראה נותנים לת'רדס יתרון מסוים על פני המתחרים, אך היא צריכה להציע ערך מוסף רב יותר מאשר להיות 'טוויטר בלי אלון מאסק'".
גם על פי נתונים של חברת ניתוח המידע סימילרווב המגמה דומה, ולפיהם ת'רדס חוותה ירידה של יותר מ-25% במספר המשתמשים הפעילים היומי לעומת השיא שרשמה ב-7 ביולי בשימוש בפלטפורמה באמצעות מערכת אנדרואיד. החברה טרם סיימה לבדוק את פעולת הפלטפורמה במערכת iOS של אפל. המידע של סימילרווב מראה גם שזמן השימוש ירד ביותר מחצי, ושמ-20 הדקות שבילו המשתמשים בממוצע בפלטפורמה ב-6 ביולי נרשמה ל-8 דקות בלבד ב-10 ביולי.
"למרות שהיתה סקרנות רבה לבדוק את האפליקציה בהתחלה, לא כל המשתמשים הפכו את הביקור בה לשגרתי כמו הביקור באפליקציות הוותיקות יותר", כך אמר דייויד קאר, מנהל ניתוח ראשי בסימילרווב.