כלכליסט-טקסיוע לאנשי מכירות: לושה גייסה 205 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד
כלכליסט-טק
סיוע לאנשי מכירות: לושה גייסה 205 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד
החברה, שהוקמה ב-2016, פיתחה פלטפורמה מבוססת ענן, המאפשרת לאנשי שיווק ומכירות בכל העולם לשתף מידע עסקי; סבב הגיוס החדש כולל רכיב סקנדרי "משמעותי"
חברת הסטארט-אפ לושה (Lusha) גייסה 205 מיליון דולר בסבב B לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר והפכה לחד קרן. יוני צרויה, מנכ"ל לושה, אישר לכלכליסט שסבב הגיוס החדש כולל רכיב סקנדרי משמעותי אך סירב לציין את גודלו ואמר שמרבית הכסף ייכנס לקופת החברה. את הסבב הובילה קרן ההשקעות PSG מבוסטון, שגם הובילה את הסבב הקודם; כמו כן השתתפה בו קרן ION Crossover Partners.
- לרשימת היוניקורנים המלאה של ישראל - לחצו כאן
לושה פיתחה פלטפורמה מבוססת ענן, המאפשרת לאנשי שיווק ומכירות בכל העולם לשתף מידע עסקי ולספק תובנות על לקוחות היעד שלהם. בנוסף, הפלטפורמה יודעת להמליץ לאנשי מכירות על לקוחות וארגונים פוטנציאליים הרלוונטיים עבורם, מקצרת ומייעלת את הליך איסוף המידע העסקי, ובכך מאפשרת להם להתמקד במכירה עצמה.
זהו הגיוס השני לחברה שרק לפני זמן קצר עוד היתה בוטסטארפ והתנהלה ללא כל גיוס הון בחמש שנות פעילות. הגיוס הקודם היה בתחילת השנה ועמד על 40 מיליון דולר וגם הוא כלל רכיב סקנדרי.
לושה הוקמה בשנת ב-2016 על ידי אסף איזנשטיין ויוני צרויה, והיא מעסיקה 200 עובדים במשרדים בתל אביב ובמשרד נוסף בבוסטון. "נסיים את השנה עם 240 עובדים מתוכם 20 בבוסטון", אמר צרויה לכלכליסט. "לפני שנה עוד היינו בוטסטארפ כשהבנו שההזדמנות גדולה ואנחנו רוצים לרוץ. מאז שילשנו את קצב הצמיחה שלנו מבחינת הכנסות ולכן היה צורך בגיוס נוסף וזה קרה יותר מהר ממה שחשבנו. השלב הבא שלנו יהיה ההנפקה. אני לא יודע מתי - אבל יש לנו עוד שנתיים לפחות . אנחנו רואים הרבה חברות שמגיעות מוקדם להנפקה ונתקלות בקשיים".
המתחרה הגדולה של לושה היא חברת זום אינפו שעשתה כמה רכישות בישראל ומחזיקה כאן מרכז משמעותי.
עד לאחרונה צוותי מכירות ושיווק בתחום ה-B2B נקטו גישה לא מטורגטת, לפיה הם פונים לקהל יעד רחב ביותר על מנת להשיג לקוחות חדשים. כתוצאה מכך, הם אמנם הצליחו להגיע למספר גדול של לקוחות פוטנציאליים - אך עם רמת רלוונטיות נמוכה, מה שגרם להם להשקיע כ-65% מזמנם במשימות אדמיניסטרטיביות של איתור הלקוח הפוטנציאלי ופרטי הקשר שלו, ולא במכירה עצמה. הדבר גורם לבזבוז זמן וכסף שניתן היה להשקיע בצמיחה עסקית. "כיום, אנשי מכירות מוכרים בשליש מהזמן ובשני השלישים הנותרים הם מאתרים למי צריך לפנות. ככל שיש להם מידע יותר מדויק, הם ישקיעו יותר במכירה עצמה. חברות עוברות למודל ממוקד ומדויק", אמר צרויה.
הפלטפורמה של לושה כוללת פרופילים של מאות מיליוני אנשי עסקים ופרופילים של חברות עסקיות. היא מאפשרת לכל איש מכירות לטרגט את הלקוחות בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר באמצעות שימוש בדאטה, וכך להגיע לבעלי התפקידים בעלי הסמכות האמיתית לקבל החלטה בכל חברה."היעד המרכזי שלנו הוא לספק לכל ארגון - מכל גודל ותקציב - גישה לנתונים האיכותיים ביותר במחיר הנוח ביותר תוך שמירה על הסטנדרטים הבינלאומיים של פרטיות", אמר איזנשטיין.