תשכחו ממטאוורס: צוקרברג מהמר על ווטסאפ כמנוע הצמיחה של מטא
תשכחו ממטאוורס: צוקרברג מהמר על ווטסאפ כמנוע הצמיחה של מטא
בשנה האחרונה, היקף השימוש בווטסאפ הגיע למסה קריטית בארה"ב, כשהיא מותקנת על הטלפונים של כמחצית מבני ה-18 עד 35 במדינה. במקביל, הכנסות מטא מפרסומות בווטסאפ ובמסנג'ר יגיעו השנה ל-10 מיליארד דולר. "אני חושב שאפשר לעשות משהו הרבה יותר טוב ויותר אינטימי מרק פיד של כל החברים שלך", אמר מייסד ענקית התוכנה בראיון לניו יורק טיימס
תשכחו מהמטאוורס, מארק צוקרברג מהמר על ווטסאפ כ"פרק הבא" של מטא. "עכשיו, כשלכולם יש טלפונים ניידים והם מייצרים תוכן ושולחים מסרים כל היום, אני חושב שאפשר לעשות משהו הרבה יותר טוב ויותר אינטימי מרק פיד של כל החברים שלך", אמר מייסד ומנכ"ל ענקית הטכנולוגיה בראיון לניו יורק טיימס.
מטא (אז עדיין פייסבוק) רכשה את ווטסאפ ב-2014 בעסקה בשווי 21.8 מיליארד דולר. בשנים שלאחר מכן, מטא הניחה לאפליקציה להתנהל כמעט ללא התערבות מצדה. ואולם, לאחר פרישת המייסד יאן קום ב-2018 החל צוקרברג להגביר את הכוונתו והמעורבות היומיומית של מטא באפליקציה במטרה לבסס אותה כמנוע הכנסות חדש, באמצעות שילוב כלים כמו ווטסאפ לעסקים ופרסומות. בשנה האחרונה, היקף השימוש בווטסאפ הגיע למסה קריטית בארה"ב, כשלפי נתוני מטא היא מותקנת על הטלפונים של כמחצית מבני ה-18 עד 35 במדינה. במקביל, הכנסות מטא מפרסומות בווטסאפ ובמסנג'ר עתידות להגיע השנה ל-10 מיליארד דולר, כאשר פוטנציאל הצמיחה שלהן משמעותי.
עתה, על רקע הביצועים הכספיים המאכזבים לאורך מרבית 2022 ותחילת 2023, לצד ביקורת מצד משקיעים על ההשקעות העצומות בחזון המטאוורס, מפנה צוקרברג את תשומת הלב שלו אל ווטסאפ כמנוע הצמיחה הבא של החברה. "אם היית צריך להתחיל מאפס ולדמיין מה תהיה הפלטפורמה החברתית הפרטית של העתיד, אני חושב שהיא תראה כמו ווטסאפ", אמר לניו יורק טיימס.
צוקרברג יכול לעשות את זה בין השאר הודות לצמיחה החזקה של ווטסאפ בארה"ב, השוק המכניס ביותר של מטא, בתקופה האחרונה. לפי נתונים פנימיים של החברה, ווטסאפ רושמת את הצמיחה המהירה ביותר בקרב צעירים במיאמי, ניו יורק, לוס אנג'לס וסיאטל, בזכות פיצ'רים דמויי ווטסאפ כמו הודעות זמניות וסטוריז.
במקביל, האפליקציה מצליחה למשוך עסקים ומותגים רבים. חברות כמו שברולט, לנובו, סמסונג ולוראל עושות שימוש ביכולות שונות של ווטסאפ לעסקים על מנת לשמור על קשר עם לקוחות, וחברות כמו אמזון ואובר ממנפות את יכולות הפרסום שמחברות בין פייסבוק לווטסאפ (פרסומת שמוצגת ברשת החברתית, ושהקלקה עליה מעבירה את הגולש לשיחה עם המפרסם בווטסאפ) על מנת להרחיב את פעילותן באמריקה הלטינית ובהודו.
יצרנית הרכב ניסאן מספקת דוגמה מרשימה לאיך עסקים ממנפים בהצלחה את ווטסאפ. בשנה האחרונה השקיעה החברה בפיתוח צ'טבוטים לווטסאפ שמנתבים צרכנים בברזיל לסוכני מכירות מקומיים. צ'אטבוטים אלו אחראים לבין 30% ל-40% מהלידים החדשים של ניסאן במדינה, והפחיתו את זמן התגובה הממוצע מ-30 דקות לשניות.
מנהל הפעילות של ווטסאפ במטא, וויל קאת'קארט, אמר שהחברה שואפת להפוך את ווטסאפ לשם מוכר בכל בית, בין אם בהקשר של מסרים, קניות או התעדכנות בחדשות. "השיחה היא כבר לא סביב, 'ווטסאפ היא האפליקציה שאני משתמש בה כשאני מטייל מחוץ לארה"ב", הוא אמר לניו יורק טיימס. "היא במיינסטרים באופן משמעותי הרבה יותר".