אמזון רוצה לשדר הופעות חיות דרך הרמקולים החכמים שלה ולהחליף את הרדיו שלכם
אמזון רוצה לשדר הופעות חיות דרך הרמקולים החכמים שלה ולהחליף את הרדיו שלכם
החברה מפתחת בימים אלה פלטפורמת שידורים חיים לתכני אודיו ותציע פודקאסטים בתשלום, שיחות לייב עם סלבריטאים ומוזיקאים, הופעות חיות ואירועים. בחברה גם בוחנים את השילוב של השירות במסגרת פלטפורמת שידורי הגיימינג טוויץ'
על פי דיווח של אתר אקסיוס, היוזמה מיועדת לדחוף עוד שירותים כדי לעבות את היצע השירותים של הסייענית החכמה של החברה, אלקסה, והרמקולים החכמים. את היוזמה מובילה חטיבת המוזיקה של אמזון, והיא תאפשר להציע פודקאסטים בתשלום, שיחות לייב עם סלבריטאים ומוזיקאים, הופעות חיות ואירועים. ובאופן כללי להפוך למעין תחליף רדיו מקוון.
הרעיון הוא להוסיף עוד אפשרויות צריכת תוכן למנויי אמזון מיוזיק. החברה כבר נמצאת במו''מ מתקדם עם חברות מוזיקה להפקה של אירועי שיחות חיות עם אמנים מפורסמים. למרות שהמהות של השירות הוא להתמקד במוזיקה, באמזון גם בונים על אפשרויות שידור נוספות כגון תכניות אקטואליה, כאמור פודקאסטים בשידור חי ותכניות מלל כמו ברדיו. עוד תחום שיכול לעניין מאוד הוא שידורי ספורט ומשחקים.
מעבר לשידור תכנים דרך אלקסה או ברמקולים החכמים, בחברה גם בוחנים את השילוב של השירות במסגרת פלטפורמת שידורי הגיימינג טוויץ'.
שירותי אודיו ופלטפורמות כגון קלאבהאוס זינקו בהיקפי השימוש בהם מאז תחילת מגיפת הקורונה וזכו להשקעות גדולות דרך קרנות עמק הסיליקון. לפי נתוני קלאבהאוס, היקף "חדרי שידורים חיים" שנוצרו בחודשים האחרונים על ידי משתמשים זינק מ-300 אלף ביום במאי שעבר לכ-700 אלף חדרים ביום כעת.
ספוטיפיי השיקה שני פיצ'רים בתחום: Greenroom, אפליקציית סושיאל שדומה לקלאבהאוס ומתמקדת בשידורי מלל, מוזיקה וספורט. היא גם השיקה פלטפורמת שידורים חיים להופעות.
גם טוויטר השיקה אפשרות למכור "כרטיסי כניסה" לאירועי אודיו שהיא תארח על שירות Spaces שלה. פייסבוק גם השיקה סדרה של שירותי אודיו אם כי בינתיים אלה לא מאוד מוכרים או פופולריים. לסיום, דיסקורד, פלטפורמת המדיה החברתית המובילה לגיימרים גם השיקה פיצ'ר חדרים לשיחות קוליות בין המשתמשים. עם זאת בניגוד לכל אלה על פי הערכות הפלטפורמה של אמזון לא תכלול פן של מדיה חברתית ותשמש בעיקר לשידורים נטו.
לא ברור אם מה שאמזון מציעה יהפוך לפיצ'ר שיבצע מהפכה בתחום הרדיו, פלטפורמת המדיה האחרונה שעדיין לא שינתה את פניה בעקבות מהפכת הדיגיטל של 20 השנים האחרונות. תוכניות רדיו עדיין מצליחות להגיע לשיאי האזנה - בעיקר במכוניות - שבטלוויזיה או בעיתונים היו שמחים לראות. אבל גם שם חלה ירידה באחוזי ההאזנה בעקבות הכניסה המסיבית של פלטפורמות הסטרימינג כגון ספוטיפיי או יוטיוב.
היקפי ההכנסות של תחנות הרדיו בארה"ב ירדו בכ-25% בשנה האחרונה לפי נתוני נילסן ומודל הפרסום שהחזיק אותן עד כה לא מספיק כדי לייצר את היקפי ההכנסות שהיו להן בעבר.