סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נועם סולומון מנכל immuneAI אימיונאיי
המנכ"ל נועם סולומון (צילום: אריק סולטן)

הסכם שת"פ: אסטרהזניקה תשלם עשרות מיליוני דולרים ליוניקורן Immunai

החברה הישראלית-אמריקאית מתמחה במיפוי מערכת החיסון האנושית באמצעות AI, ובמסגרת ההסכם עם ענקית הפארמה תקבל בשלב הראשון של שיתוף הפעולה 18 מיליון דולר; בהמשך, התמורה עשויה לגדול משמעותית

היוניקורן הישראלי-אמריקאי אימיונאיי (Immunai), שמתמחה במיפוי מערכת החיסון האנושית באמצעות בינה מלאכותית, חתם על הסכם שיתוף פעולה רב-שנתי עם אסטרהזניקה, מחברות הפארמה הגדולות בעולם.
במסגרת ההסכם תקבל אימונאיי 18 מיליון דולר עבור השלב הראשוני של שיתוף הפעולה, שיתמקד בשיפור תהליך קבלת ההחלטות הקליניות, לרבות אופטימיזציה של מינונים, הבהרת מנגנוני פעולה, ניתוח תגובות המטופלים וזיהוי סמנים ביולוגיים.
מטרת שיתוף הפעולה היא לשפר את שיעורי ההצלחה של ניסויים קליניים ולהגביר את התפוקה ואת היעילות בתחום המו"פ. לאחר שלב זה, לאסטרהזניקה תינתן האפשרות להרחיב את משך שיתוף הפעולה והיקפו. על פי הערכות, ההסכם עשוי לגדול באופן משמעותי בשנים הקרובות לעשרות מיליוני דולרים. החברות משתפות פעולה בפיתוח כבר מ-2022.
אימיונאיי הוקמה ב-2018 על ידי ד"ר נועם סולומון, שמכהן בתפקיד המנכ"ל, ולואיס וולוך. עד היום היא גייסה 270 מיליון דולר מקרנות TLV פרטנרס, ויולה ונצ'רס, iAngels ונוספות. את הגיוס האחרון, באוקטובר 2021, הובילה KOCH VENTURES והוא הפך את החברה ליוניקורן עם שווי של 1.2 מיליארד דולר. על פי הערכות, רוב הכסף מהגיוס האחרון עדיין שמור בקופת החברה. היא מעסיקה היום 170 עובדים, מתוכם 85 בעלי תארים מתקדמים ומומחים בגנומיקה, למידת מכונה, ביו-אינפורמטיקה ואימונולוגיה